הקבלנים נגד הערים הגדולות: "ראשי הערים פוגעים במתכוון בתושבים"

בעקבות השבתת פעילות ועדות התכנון המקומיות על ידי פורום ה-15, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, תוקף: "דווקא בתקופה של קושי אמיתי לצאת ולבנות דירות חדשות, השביתה תפגע מאוד בהיצע הדירות ותגרום להעלאת מחירי הדירות ושכר הדירה"

שיתוף הכתבה
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו (רועי טפר)נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו (רועי טפר)

לאחר שאיים בשביתה בשבוע שעבר, פורום ה-15 החל להשבית מהיום (א') את פעילות תכנון ורישוי הבנייה בערים בשל חוק ההסדרים. ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הגיב לצעד בחריפות, וטען כי, "זה גול עצמי של ראשי הערים הגדולות, שפוגעים במתכוון בתושבים שלהם".

כזכור, פורום ה-15 מתנגד נחרצות לסעיפים מסוימים בחוק ההסדרים, ובראשם הקמת קרן הארנונה שתעביר כספים מרשויות חזקות לרשויות חלשות. הדבר לא משכנע את סרוגו, שטוען כי השבתת הפעילות היא צעד דרסטי מידי הפוגע בתושבים: "ראשי הערים הגדולות בישראל לוקחים בשבי את תושבי הערים, שלא יוכלו להיכנס לדירות שלהם שכבר נבנו, ואת אלה שבניית הדירות החדשות שלהם תידחה בחודשים ארוכים. דווקא בתקופה של קושי אמיתי לצאת ולבנות דירות חדשות, השביתה תפגע מאוד בהיצע הדירות ותגרום להעלאת מחירי הדירות ושכר הדירה". 

עוד חלק שאליו מתנגד פורום 15 הוא פרק התשתיות הלאומיות ופרק התכנון והבנייה, שנועדו להסיר חסמים ולעקוף סמכויות של הרשויות המקומיות. למרות זאת, בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ אומרים שהשביתה היא  צעד מוקדם מדי, שכן היא באה עוד לפני דיוני עומק ענייניים בין הממשלה לעיריות החזקות בישראל על דרישותיהן. "דווקא אנחנו הקבלנים יכולים לתווך בין העיריות לבין הממשלה, וביחד להגיע לכלים שיקדמו מהר יותר תחילת וסיום הבנייה. העיכובים פוגעים קשות בזוגות הצעירים. להשבתה כזו, מצד ראשי הערים, תהיה גם תרומה שלילית בהיבט של העלאת מחירי הדירות, שדווקא כעת נמצאים בהתמתנות", הוא אמר. 

ולסיום, סרוגו הדגיש כי, "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה עצירה של ענף הבנייה והתשתיות, וכשזה קורה - המחיר שהיא משלמת הוא אדיר. הכלכלה הישראלית כולה תלויה בהמשך עבודות הבנייה. הענף שלנו הוא מהמעסיקים הגדולים במשק, עם יורת מ-250 אלף עובדים ישראלים, ושיתוקו הוא פגיעה ישירה בהם. הענף שלנו הוא אחד הלווים הגדולים במשק, והיקף האשראי שלו מהמערכת הבנקאית נע סביב הטריליון שקל. לכן שיתוקו הוא פגיעה מסוכנת מאוד ביציבות הבנקים ובמשק כולו".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פורום ה-15ראול סרוגוחוק ההסדרים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...