החל מהבוקר: הערים הגדולות משביתות את ועדות התכנון והבנייה

במסגרת ההשבתה שעליה הכריז "פורום ה-15" לא יינתנו שירותי קבלת קהל, מענה טלפוני או שירותים דיגיטליים, לרבות מסירת מידע והוצאת היתרים. הערים החברות בפורום, רובן בלב אזורי הביקוש, דורשות את ביטול קרן הארנונה ושינוי סעיפים שונים בחוק ההסדרים הפוגעים לטענתן בעצמאות הרשויות

שיתוף הכתבה
רוון חולדאי, יו"ר פורום ה-15 וראש עיריית ת"א (שאטרסטוק)רוון חולדאי, יו"ר פורום ה-15 וראש עיריית ת"א (שאטרסטוק)

ערי "פורום ה-15" - פורום הערים העצמאיות (שאינן זקוקות למענקי איזון של הממשלה)  החל הבוקר (א') בהשבתת ועדות התכנון המקומיות של הערים החברות בו, שעליה הכריז בשבוע שעבר, זאת במחאה על מהלכים שאותם מקדמת הממשלה במסגרת חוק ההסדרים הנוגעים לשלטון המקומי.

במסגרת השביתה לא יינתנו שירותי קבלת קהל, מענה טלפוני או שירות בערוצים הדיגיטליים הנוגעים לפעולות הועדות המקומיות לתכנון והבנייה, לרבות פעילות התכנון ורישוי הבנייה, מסירת מידע תכנוני, הוצאת היתרים וכיו"ב. השביתה היא חלק מהחרפת הצעדים בפרקים בחוק ההסדרים הנוגעים לתכנון ובנייה ולעצמאות הרשויות המקומיות אם הממשלה לא תסיר מחוק ההסדרים את פרקי הלאמת הארנונה, התשתיות הלאומיות ותכנון ובנייה.

על פי הודעת הפורום מיום שלישי,"חוק ההסדרים שהממשלה מקדמת בימים אלה באופן דורסני וחסר תקדים, יפגע קשות בסמכויותיו וביכולותיו של השלטון המקומי לבצע את תפקידיו, לנהל את ערי ישראל, ולתת שירותים לאזרחים ולתושבים". 

הרשויות המקומיות דורשות שתבטל הלאמת האנרונה - הקמת קרן הארנונה, מהארנונה שאינה למגורים. הקרן תשמש את כל הרשויות, ובכך יסבסדו הרשויות החזקות את החלשות יותר. עוד דורשים להסיר את פרק התשתיות הלאומיות - 54 חוקים שנועדו להסיר חסמים מהממשלה בתחום התשתיות; וכן את פרק התכנון והבנייה - הדן בין היתר בעקיפת סמכויות הרשויות המקומיות, לרבות עצירת הפגיעה בהגנה על הסביבה והבריאות. הרשויות דרשו כי כל החלקים הרלוונטיים יוסרו מחוק ההסדרים עד היום, ולא הן ישביתו באופן מלא את פעילות הוועדות המקומיות לתכנון ובנייהץ


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון חולדאיפורום ה-15חוק ההסדריםועדות תכנון ובנייהשביתה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...