פורום ה-15 מאיים: נשבית את ועדות התכנון והבנייה ביום ראשון

אם הממשלה לא תסיר מהצעת חוק ההסדרים את פרק הלאמת הארנונה, פרק התשתיות הלאומיות, לרבות עצירת הפגיעה בהגנה על הסביבה והבריאות, עד ליום ראשון הקרוב - ישביתו הערים באופן מלא את פעילות הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה

שיתוף הכתבה
רון חלדאי, יו"ר פורום ה-15 וראש עיריית ת"א (שאטרסטוק)רון חלדאי, יו"ר פורום ה-15 וראש עיריית ת"א (שאטרסטוק)

ערי פורום ה-15 (הערים העצמאיות שלא מקבלות מימון ממשלתי) צפויות להשבית באופן מלא את פעילות הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה מיום ראשון הקרוב, אם הממשלה לא תסיר מחוק ההסדרים את פרקי הלאמת הארנונה, התשתיות הלאומיות ותכנון ובנייה.

על פי הודעת הפורום מהיום (ג'), "חוק ההסדרים שהממשלה מקדמת בימים אלה באופן דורסני וחסר תקדים, יפגע קשות בסמכויותיו וביכולותיו של השלטון המקומי לבצע את תפקידיו, לנהל את ערי ישראל, ולתת שירותים לאזרחים ולתושבים". 

לפי ההצעה, תוקם קרן הארנונה, מהארנונה שאינה למגורים. הקרן תשמש את כל הרשויות, ובכך יסבסדו הרשויות החזקות את החלשות יותר. הדבר מוזכר בפרק התשתיות הלאומיות - 54 חוקים שנועדו להסיר חסמים מהממשלה בתחום התשתיות; ובפרק התכנון והבנייה - הדן בין היתר בעקיפת סמכויות הרשויות המקומיות, לרבות עצירת הפגיעה בהגנה על הסביבה והבריאות. הרשויות דורשות כי כל החלקים הרלוונטיים יוסרו מחוק ההסדרים עד ליום ראשון הקרוב, ולא הן ישביתו באופן מלא את פעילות הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה, לרבות פעילות התכנון והרישוי.

עוד עולה מההודעה כי אם הממשלה תמשיך בקידום פרקים אלה, יחריף פורום ה-15 את המאבק, לרבות השבתת מערכת החינוך בערים.

ההודעה מגיעה בהמשך לדרישות שהעלה הפורום בפברואר, ובהן דרשו מימון להתחדשות עירונית בפריפריה, כולל חיזוק מבנים ברשויות שנמצאות על השבר הסורי אפריקאי; תקצוב חיזוק מוסדות חינוך שבסכנת אי עמידה ברעידות אדמה; תוכנית "מיגון הצפון" - הפעלת תוכנית החומש שאושרה בהחלטת ממשלה להקמת ממ"דים, בתקצוב של 500 מיליון שקל בשנה; התנגדות לתוכניות התחדשות עירונית ותכנון רישוי ובנייה בכפייה, ללא תיאום ושיתוף הרשויות המקומיות; והתנגדות לביטול האפשרות להקצות שטחי ציבור בתוכניות גדולות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פורום ה-15ועדות תכנון ובנייהשביתותחוק ההסדריםקרן ארנונהארנונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...