פורום ה-15 דורש: התחדשות עירונית במימון מלא של המדינה וביטול קרן הארנונה

העיריות החזקות בישראל ערכו כנס חירום וגיבשו מסמך עם דרישות מהממשלה, בהן תוכנית "מיגון הצפון" - הפעלת תוכנית החומש שאושרה בהחלטת ממשלה להקמת ממ"דים, בתקצוב של 500 מיליון שקל בשנה; והתנגדות לתוכניות התחדשות עירונית ותכנון רישוי ובנייה בכפייה, ללא תיאום ושיתוף הרשויות המקומיות

שיתוף הכתבה
רון חולדאי (שאטרסטוק)רון חולדאי (שאטרסטוק)

לקראת השביתה המתוכננת ביום חמישי, העלה פורום ה-15 - של הערים החזקות בישראל - דרישות להתחדשות עירונית בפריפריה במימון מלא של המדינה, לצד דרישות נוספות. כך עולה ממסמך שפורסם עקב אסיפת חירום כללית של השלטון המקומי שהתקיימה אתמול (ב'), בהשתתפות כ-80 ראשי רשויות. באסיפה הוחלט על שורת דרישות למשרד האוצר ולראש הממשלה הנוגעות לתקצוב משמעותי של מערכת החינוך המקומית, וביטול קרן הארנונה, ועל שביתה שתיערך כאמור בחמישי הקרוב, אם לא ייערך משא ומתן.  

בין הדרישות שהועלו במסמך: התחדשות עירונית בפריפריה תהיה במימון מלא של המדינה, כולל חיזוק מבנים ברשויות שנמצאות על השבר הסורי אפריקאי; תקצוב חיזוק מוסדות חינוך שבסכנת אי עמידה ברעידות אדמה; תוכנית "מיגון הצפון" - הפעלת תוכנית החומש שאושרה בהחלטת ממשלה להקמת ממ"דים, בתקצוב  של 500 מיליון שקל בשנה; התנגדות לתוכניות התחדשות עירונית ותכנון רישוי ובנייה בכפייה, ללא תיאום ושיתוף הרשויות המקומיות; והתנגדות לביטול האפשרות להקצות שטחי ציבור בתוכניות גדולות.

במסמך נכתב כי, "משרד האוצר מביא לאישור הממשלה בחוק ההסדרים הקמת קרן מכספי השלטון המקומי, לכאורה לשם עידוד בניית דירות למגורים. קרן הארנונה משקפת את ההתמודדות האומללה של האוצר עם משברים לאומיים, והרצון לשמור על קופת המדינה לא עבור התושבים. במקום להכניס את היד לכיס ולדאוג לחזק את הפריפריה - בתחבורה, בפיתוח תשתיות, בחינוך, בבריאות, באזורי תעסוקה - המדינה מנסה לייצר שוויון הזדמנויות על ידי החלשת תושבי הרשויות האיתנות, ופגיעה בשירות הניתן להם. מדובר בהצעה מקוממת והזויה שתכליתה אחת - הלאמת כספי התושבים המיועדים למתן שירותים מוניציפאליים. המדינה שולטת ביותר מ-90% מהקרקעות בישראל, ויכולה לקדם פתרונות אמתיים למשבר הדיור, במקום זה קופת האוצר מתעשרת על גבם של הזוגות הצעירים. בשנה שעברה האוצר הרוויח 21 מיליארד שקל, והשנה 37 מיליארד שקל מהקרקעות שלנו, שהמדינה מספסרת בהן".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פורום ה-15קרן ארנונהחיזוק מבניםהתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...