בדרך ל־65 אלף תושבים: הוועדה המיוחדת חריש החלה לדון בתוכנית המתאר החדשה של העיר

התוכנית אותה מובילים משרד השיכון יחד עם הוועדה המיוחדת ועיריית חריש, מתמקדת בפעולות שינקטו למצב את העיר כמוקד מרכזי, כלכלי ותחבורתי ולעמוד ביעדי הצפי לגידול באוכלוסיה.

שיתוף הכתבה

הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה - חריש, החלה היום בסדרת דיונים לקראת אישורה של תוכנית המתאר של העיר, במטרה לתת מענה לצפי הגידול באוכלוסיית העיר שעתידה על פי ההערכות להגיע לכ־65 אלף תושבים עד סוף העשור.

במסגרת התוכנית אותה מובילים משרד השיכון יחד עם הוועדה המיוחדת ועיריית חריש יקודמו פרויקטים של תחבורה ציבורית ותואץ הפעילות להקמת תחנת רכבת בכניסה לעיר, כאשר בנוסף, מדובר על הקצאת אזור להקמת מרכז רפואי מתקדם ומרכז אקדמי בעיר וחיזוק מרכזים שכונתיים והוספת שטחי מסחר.

כזכור, לפני כחצי שנה שרת הפנים הכריזה על שינוי מעמדה של חריש ממועצה מקומית למעמד של עירייה זאת לאחר שחודש לפני כן ביקרה במקום יחד עם ראש הממשלה במטרה להציג את תוכנית פיתוח העיר במסגרתה המדינה תשקיע 400 מיליון שקלים לשיפור נגישות תחבורתית בעיר 100 מיליון שקלים לתוכנית פיתוח כלכלי ו-74 מיליון שקלים להקמה ופיתוח של מוסדות ציבור. בנוסף לכך, השבוע פורסמה ב" מרכז הנדל"ן " סקירה שממנה עולה כי מחירי הדירות בעיר עלו בשנה האחרונה בעשרות אחוזים.

יו"ר הוועדה המיוחדת מושיק גולדשטיין ציין בפתיחת הישיבה כי הגדלת מקורות התעסוקה בחריש היא יעד מרכזי של הוועדה וחיונית להתפתחותה כעיר, שעשויה להגיע אף ל-100 אלף תושבים בעתיד.

גולדשטיין התייחס לקידום התוכנית ואמר: "חשוב לי לציין את שיתוף הפעולה הנרחב עם ראש העירייה יצחק קשת ואת זהות האינטרסים שלנו בקידומה של חריש. אני אף מתכוון לפעול מול מקבלי ההחלטות להביא לאישור שר הפנים הנכנס את פיתוחה של חריש גם מעבר לגבולות הנוכחיים שלה".

יצחק קשת, ראש עירית חריש: "חריש מתהווה לעיר משמעותית במרחב השרון הצפוני. תוכנית המתאר היא צעד נוסף לבסס את מעמדה של חריש כמוקד עירוני מרכזי לכלל תושביה, תוך דגש על איכות החיים בה".

אילן טייכמן, מנהל תחום תכנון עירוני בעירייה: "שמחים לחשוף לוועדה את תכנית המתאר הכוללנית החדשה של חריש. התכנית נועדה לייעל ולחזק את העיר חריש, ובכלל זה תכנון בית חולים חדש בחריש".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןתוכנית מתאריצחק קשתחרישמושיק גולדשטיין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...