המעמד החדש של חריש: תהפוך ממועצה מקומית לעירייה

ההחלטה על שינוי מעמדה המוניציפלי של חריש ממועצה מקומית לעירייה נבעה מצמיחתה של המועצה וכן מהתכנון העתידי שאמור להביא לגידול רב יותר, לכ-60,000 תושבים בשלוש השנים הקרובות

שיתוף הכתבה
בנייה חדשה בחריש (שאטרסטוק)בנייה חדשה בחריש (שאטרסטוק)

שרת הפנים, איילת שקד חתמה היום (ג') 23.5.2022 על שינוי מעמדה המוניציפאלי של מועצה מקומית חריש לעירייה.

הכרזת העיר והחתימה נערכו במסגרת ביקור שרת הפנים ומנכ"ל משרדה, יאיר הירש, וכן נציגי המשרד בחריש וראש הרשות המקומית יצחק קשת.

ההחלטה על שינוי מעמדה המוניציפלי של חריש ממועצה מקומית לעירייה נבעה מצמיחתה של המועצה וכן מהתכנון העתידי שאמור להביא לגידול רב יותר. התוכנית היא שחריש תצמח באמצעות השקעות תקציביות של משרדי הממשלה השונים המובילים לפתרונות תחבורה, לחיזוק אזורי התעסוקה, חיזוק התעשייה והמשרדים; וכמובן הצפי לגידול האוכלוסייה 

את ההחלטה קיבלה הוועדה הגאוגרפית הקבועה לבחינת מעמד מוניציפאלי ולבחינת מיזוג רשויות מקומיות מרצון.  וזה למעשה המנדט הראשון שלה. בין שיקולי הוועדה מאפייניה הדמוגרפיים של הרשות בהיקף האוכלוסייה הקיים:  כיום מתגוררים ברשות כ-29,000 תושבים ובשלוש השנים הקרובות צפויה אוכלוסיית הרשות לגדול לכ-60,000 תושבים, צמיחה גבוהה וחריגה של כ-680% באוכלוסיית הרשות בתוך חומש.

בנוסף,  סבורים בוועדה כי בחריש מתרחש פיתוח אינטנסיבי וניהול תקציבי פיתוח תוך עמידה ביעדי תוכנית ההבראה, ונדרש עוד גידול בתעסוקה ובתעשייה בעיר אשר יובילו את חריש  לכדי חוסן כלכלי

שרת הפנים איילת שקד אמרה במעמד:

"כפי שהתחייבתי, הכרזתי היום על חריש כעיר ואם בישראל. חריש היא פרויקט לאומי של הקמת עיר חדשה בישראל – ההכרזה עליה כעיר היא הכרזה על הצלחת הפרויקט. חריש היא מודל להקמת עיר יציבה בתוך עשור ולוקחת חלק משמעותי בהתמודדות עם משבר הדיור. שכונות שלמות, מערכת חינוך גדולה, מבני ציבור, פארקים וכ-29 אלף תושבים – וכל זה בשבע שנים בלבד ההקמה והפיתוח של חריש היו כרוכים בהתמודדות עם אתגרים ייחודיים של בניית עיר כמעט מאפס, הקמת השירותים העירוניים והכל תוך כדי קליטת עשרות אלפי תושבים חדשים – אלה אתגרים שעיר ותיקה לא נדרשת להתמודד איתם – וחריש עמדה בהם בהצלחה".

מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש, הוסיף: ״התרשמתי מהמחויבות והמסירות של עובדי הרשות ונבחרי הציבור בהתמודדות שלהם עם אתגרי הפיתוח, אני שמח להיות במעמד זה ומאחל לכם, תושבי העיר, כי תמשיכו לגרום לעיר לצמוח ולהתפתח ולשפר את איכות חייכם".

ראש עיריית חריש, יצחק קשת, סיכם: "היום אנחנו חוגגים נקודת ציון חשובה בהיסטוריה של העיר הצעירה שלנו. ההכרזה החשובה היום על הפיכתה של חריש לעיר היא ההכרה הרשמית בהצלחת הפרויקט הלאומי הכל-כך מיוחד הזה: הקמת עיר חדשה בישראל. המלאכה לא הסתיימה, תהליך הקמת העיר עדיין בעיצומו וחריש ממשיכה כל הזמן לצמוח ולגדול בקצב אדיר. רק לאחרונה אושרה החלטת ממשלה חדשה לעיר, בהיקף של כחצי מיליארד שקל. האתגר גדול, ואנחנו שמחים על כך ששרת הפנים איילת שקד וראש הממשלה עומדים לצידנו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדמשרד הפניםיצחק קשתיאיר הירשעיריית חריש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...