הממשלה אישרה את תוכנית פיתוח חריש: תכפיל את עצמה עד 2026

במסגרת התוכנית: 400 מיליון שקלים לשיפור נגישות תחבורתית, 100 מיליון שקלים לתוכנית פיתוח כלכלי ו-74 מיליון שקלים להקמה ופיתוח של מוסדות ציבור • שרת הפנים, איילת שקד: כיום הישוב הזה מאוד גדול ואין סיבה שחריש לא תהפוך לעיר; חתמתי על כתב מנדט ואני מאמינה שתוך חודש-חודשיים נסיים עם התהליך"

שיתוף הכתבה
שרת הפנים איילת שקד, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש עיריית חריש יצחק קשת (צילוםצילום: קובי גדעון, לע"מ)שרת הפנים איילת שקד, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש עיריית חריש יצחק קשת (צילוםצילום: קובי גדעון, לע"מ)

הממשלה אישרה היום את תוכנית ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושרת הפנים, איילת שקד, לפיתוח העיר חריש. בשבוע שעבר, ראש הממשלה ושרת הפנים ערכו סיור במקום ביחד עם ראש העירייה לקראת ההחלטה שהתקבלה היום ובמסגרתה יושקעו יותר מ-500 מיליון שקלים בפיתוח חריש.

  • כ-400 מיליון ש"ח לשיפור נגישות תחבורתית: הרחבת פתרונות הגישה לעיר באמצעות תכנון וביצוע של מעברים לכבישים בין-עירוניים, הרחבת כביש הגישה הצפוני וסלילת כביש יציאה חדש לעיר מכיוון דרום, פיתוח תשתיות רכיבה והליכה בעיר, וכן קידום רשת קווי תחבורה ציבורית עירוני ובין-עירוני.

  • כ-100 מיליון ש"ח לטובת תכנית לפיתוח כלכלי של מנועי צמיחה ומקורות הכנסה: צעדים שיקדמו הכרזה על חריש כעיר. 

  • כ-74 מיליון ש"ח לטובת הקמה ופיתוח של מוסדות ציבור, ומתן שירותים לקליטת תושבים חדשים: הקמת מבני ציבור, מעונות יום, הקמת מחלקה לשירותים חברתיים, מרכז מדעים ומרכז לפעילות נוער, ועוד.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "חריש היא העיר עם הצמיחה המואצת ביותר בישראל. ככזו, היא מהווה סטארט-אפ של מדינת ישראל והסטארט-אפ הזה יוצא היום לדרך. החלטת הממשלה הנוכחית היא דרמטית לתושבי העיר. אנחנו צריכים לייצר בחריש עיר בת-קיימה, עם אזור תעשייה, עם הכנסות מעסקים. העיר צפויה להכפיל את עצמה תוך שנתיים וחצי, פי-שניים תושבים, וזו בשורה גדולה. אלה סדרי גודל בלתי נתפסים, ואנחנו צריכים לתת את הרוח הגבית לראש העיר ולתושבים".

שרת הפנים, איילת שקד: "שמחתי לבקר בשבוע שעבר בחריש, שבקרוב מאוד אהפוך אותה לעיר. כיום הישוב הזה מאוד גדול ואין סיבה שחריש לא תהפוך לעיר. חתמתי על כתב מנדט ואני מאמינה שתוך חודש-חודשיים נסיים עם התהליך. יש כאן השקעה נרחבת של משרדי ממשלה בהחלטות ממשלה, הוקצה הרבה כסף ממשרד הפנים, משרד רה"מ, משרד האוצר ומשרד התחבורה. החלטת הממשלה מחזקת את העיר ונותנת פתרונות תחבורתיים והמטרה הבאה והמיידית היא לחזק את איזורי התעסוקה, התעשייה והמשרדים - כדי שהעיר תוכל להיות עיר יציבה ואיתנה בזכות עצמה".

ראש העיר חריש, יצחק קשת: "החלטת הממשלה החדשה לחריש היא בראש ובראשונה הבעת אמון ממשלתית בעיר החדשה. המדינה החליטה להשקיע כאן משאבים גדולים נוספים בסכומים של מאות מיליוני שקלים, מתוך הבנה שחריש היא פרויקט לאומי שעדיין לא הסתיים ושמחייב תמיכה ממשלתית יוצאת דופן. אני רוצה להודות לראש הממשלה נפתלי בנט, לשרת הפנים איילת שקד ולשר האוצר אביגדור ליברמן. החלטת הממשלה וההשקעות הגדולות שיגיעו לכאן יסייעו להמשך הצלחתה של חריש".

שר האוצר, אביגדור ליברמן פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו והתייחס לאישור התוכנית בממשלה: "אנחנו מחזקים את הרשות המקומית על מנת שתוכל לטפל בכ-100 אלף תושבים עד שנת 2035, מקימים מוסדות ציבור, מפעילים שירותים תומכים לפי הצרכים הצפויים של האוכלוסייה ומשפרים את הנגישות התחבורתית של העיר בהתאם לצפי הגידול. התכנית היא קריטית לעתיד המדינה ולכן הקצנו עבור התכנית סכום תוספתי של 85 מיליון ש״ח שמביאה סך עלות התכנית להגיע ליותר מחצי מיליארד ש״ח. אני מודה למשנה לראש עיריית חריש, עידית ינטוב על שיתוף פעולה ומאמץ בהוצאת התכנית לפועל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדהחלטת ממשלהיצחק קשתנפתלי בנטאביגדור ליברמןחרישממשלהעידית ינטוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...