אושרה תוכנית המתאר למפרץ חיפה

מטרת התוכנית שיפור איכות החיים וחיזוק העירוניות במפרץ חיפה באמצעות הסבת תעשיית הזיקוק והמפעלים הנלווים לה לתעסוקה מגוונת ובשיתוף פעולה עם מוסדות להשכלה גבוהה בחיפה ותוספת יח"ד; היא תעסוק בין השאר ביצירת רקמה עירונית רציפה בין הקריות לחיפה, חיזוק כלכלי של העיר חיפה והמטרופולין ועוד

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית מפרץ חיפה החדש (יער קורין)הדמיית תוכנית מפרץ חיפה החדש (יער קורין)

המועצה הארצית לתכנון ולבניה, בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי, שלומי הייזלר אישרה  אתמול פה אחד, להורות על עריכת תוכנית מתאר ארצית למפרץ חיפה (תמ"א 75).

ההחלטה לקדם את התוכנית היא  בהתאם להמלצות ועדת המנכ"לים הבין-משרדית שמונתה לעסוק בנושא והגישה את המלצותיה ביוני 2021, ובהמשך להחלטת הממשלה לעניין אסטרטגיה לפיתוח ולקידום מפרץ חיפה מיום 6.3.22.

התוכנית שתקודם בשיתוף מינהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל היא על שטח בלב המטרופולין חיפה. מדובר בפרויקט מורכב ביותר שמצריך בחינת חלופות ומתן מענה למיקום למגוון התשתיות הארציות כיום במפרץ, בכללן תשתיות הנצרכות לתפקוד משק האנרגיה.

התוכנית החדשה תהווה בסיס לשינוי הדרגתי של לב המטרופולין ומטרתה שיפור איכות החיים וחיזוק העירוניות במפרץ חיפה באמצעות הסבת תעשיית הזיקוק והמפעלים הנלווים לה לתעסוקה מגוונת בסמוך ובשיתוף פעולה עם מוסדות להשכלה גבוהה בחיפה, המשתלבת עם תוספת משמעותית של יחידות דיור בלב המטרופולין.

הכנת התמ"א יוצרת את המסגרת התכנונית הנדרשת על בסיס העקרונות שהותוו בהחלטת הממשלה ובדו"ח המלצות ועדת המנכ"לים הבין משרדית שבהן גובשה אסטרטגיה ממשלתית, עקרונות פעולה לפיתוח וקידום מפרץ חיפה והתמודדות עם מפגעים וזיהומים הקיימים במפרץ אשר אינם מאפשרים פיתוח עירוני ומטרופוליני בר-קיימא.

התמ"א תעסוק בין השאר בנושאים: יצירת רקמה עירונית רציפה בין הקריות לעיר חיפה, חיזוק כלכלי של העיר חיפה ומטרופולין חיפה, פיתוח פארק מטרופוליני הנסמך על נחלי האזור, חיבור העיר לים ולנמל ופינוי מטרדים ושיפור איכות הסביבה.

במרץ 2019  שר האוצר משה כחלון, ששימש גם כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל, הציג את התוכנית הלאומית למפרץ חיפה, בפני ראשי רשויות מהאזור. גם כאן נכתב על האירוע החגיגי, כשנתיים לאחר מכן הוצג צוות התכנון.

לדברי מנכ"לית מינהל התכנון , דלית זילבר: "ההחלטה שהתקבלה היום היא צעד חשוב בדרך לשינוי פני מפרץ חיפה והמטרופולין הצפוני של המדינה. מדובר בהליך שיוביל לעירוניות וחיזוק מעמד האזור כמוקד בלתי מעורער ויחבר את הקריות וחיפה  לכדי מוקד מאוחד.  התוכנית תקודם על בסיס חלופת מינהל התכנון אשר הוצגה בוועדת המנכ"לים המאזנת בין תוספת המגורים לבין תוספת תעסוקה כדי להותיר את אזור המפרץ כעוגן תעסוקתי למרחב המטרופוליני".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהדלית זילברמטה התכנון הלאומישלומי הייזלר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...