על ציר הרכבת הקלה: הוועדה המחוזית בירושלים הפקידה את תוכנית מגדל בית הכרם

בתוכנית: 30 קומות, 165 יח"ד, 6,570 מ"ר מסחר, תעסוקה ומבני ציבור. המטרה: פיתוח האזור וקידום ההתחדשות העירונית בהתאם למדיניות הבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה

שיתוף הכתבה
עמיר שקד, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים (יח"צ)עמיר שקד, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה להפקיד את תוכנית המתאר של מגדל בית הכרם ברחוב הרצל בירושלים. את התוכנית מובילה חברת אזורים שבשליטת הרשי פרידמן ובהנהלתו של רון אבידן. חברת אזורים רכשה את המגרש בפברואר 2020 מחברת רסקו ומבעלים נוספים תמורת 115 מיליון שקלים. כעת החברה מחזיקה ב-75% מהבעלות במתחם, בשאר המתחם מחזיקים בעלים פרטיים אחרים.

המתחם שנמצא על ציר הרכבת הקלה, ייבנה בשיטת עירוב שימושים - מגורים, תעשייה, מבני ציבור ומסחר. בהתאם למדיניות הבינוי העירוני על ציר הרכבת הקלה, הבניין ייבנה בגובה של 30 קומות. תחילה, התוכנית אפשרה בנייה של 106 יח"ד בלבד, אולם עם כניסתה של חברת אזורים, היא פעלה מול הוועדה המחוזית וקיבלה תוספת זכויות עבור 59 יח"ד נוספות, מתוכן 35 יח"ד מיועדות לטובת דיור מיוחד. סך הכול ייבנו 165 יח"ד במסגרת הפרויקט. במסגרת התוכנית, יוקצו 3,580 מ"ר למבני ציבור, 14,040 מ"ר למגורים, 1,495 מ"ר למסחר, ו-1,495 מ"ר לתעסוקה. 

"התוכנית המוצעת, בשטח 7.715 דונם, ממוקמת מדרום למפגש השדרות הרצל ווולפסון, על קו רכס בצמוד לתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית, עוד הוסבר כי: "מטרת התוכנית הינה פיתוח האזור וקידום התחדשות עירונית בהתאם למדיניות הבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה. התוכנית מציעה יצירת מתחם המשלב בתחומו מסחר, תעסוקה ומגורים עם שימושים ציבוריים ושטחים פתוחים ומגוננים לרווחת התושבים, זאת תוך ניצול מיקומו האסטרטגי של המתחם בסמוך לתחנת הרכבת הקלה".

כפי שדיווחנו עיריית ירושלים מקדמת את הבנייה החדשה בעיר לפי שיטת עירוב השימושים, זאת למרות שעד כה, העיר לא התאפיינה בבנייה שכזו. יואל אבן מהנדס העיר הסביר את הרציונל: "זאת העיר המודרנית מבחינתנו, גם עולים לגובה בבנייה, וגם בתוך הפרויקט מייצרים תעסוקה, מלונאות, גני ילדים, מעונות יום, אנחנו רוצים גם בעתיד להכניס בתי ספר לפרויקטים ככל ומשרד החינוך יתקצב את זה, ככה נראית עיר מבחינתנו".

הבנייה לגובה תואמת את המדיניות החדשה של העירייה לבנות גבוה בפרט במתחמים שעל ציר הרכבת הקלה. ראש העיר ירושלים משה ליאון הצהיר כי ירושלים הופכת להיות עיר של מגדלים: "אנחנו מתכוונים לתת אישור לבנייה של יותר קומות כי אנחנו רוצים לחזק את העיר. ירושלים הולכת להיות עיר של מגדלים. נכון שבמרכז העיר אנחנו מקדמים בנייה נמוכה כדי לשמר את אופייה של מרכז העיר, אבל אין שום סיבה שבשכונת גילה וקטמונים לא יתנוססו מגדלים. נוסף על אותן שכונות, גם הבניינים שנמצאים בטוואי הרכת הקלה יעלו עד 30 קומות", אמר ראש העיר.

חברת אזורים בהנהלתו של רון אבידן נכנסה בשנים האחרונות לפעילות אינטנסיבית בגזרה הירושלמית, בה רואה החברה יעד אסטרטגי להשקעה. בשכונת רוממה החברה מקדמת בנייה של 144 יח"ד על שטח של 6.8 דונם, בצומת פת החברה מקדמת בנייה של 200 יח"ד על שטח של 4.7 דונם, בשותפות עם חברת דלק נכסים, בשכונת מקור חיים החברה מקדמת בנייה של 114 יח"ד במסגרת הסכם קומבינציה ובשכונת הר נוף החברה מקדמת בנייה של 240 יח"ד במסגרת הסכם קומבינציה, כמו כן רק בחודש שעבר החברה זכתה במכרז הייזום בפי גלילות יחד עם חברת מימושים, כל זה, לצד פרויקטים נוספים לפינוי בינוי שמקדמת החברה במסגרת ההתחדשות העירונית בירושלים. 

לעיון בתוכנית המלאה לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה ליאוןאזוריםעו"ד עמיר שקדיואל אבןרון אבידןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםרסקומגדל בית הכרםהרשי פרידמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...