חמישה קבלנים התמודדו על מכרז הייזום בפי גלילות בירושלים; הזוכים הם חברת אזורים ומימושים

הזוכים ישלמו עבור הקרקע מעל 300 מיליון שקלים לפני הוצאות פיתוח. ינקי קוינט יו"ר רמ"י: "אם מדברים על הפרטה זאת הפרטה, במקומות שאין לנו יתרון יחסי בהליכי התכנון אנחנו משווקים את הקרקע ללא תכנון"

שיתוף הכתבה
רון אבידן, מנכ"ל אזורים (ליאת פדרמן)רון אבידן, מנכ"ל אזורים (ליאת פדרמן)

חברת אזורים ומימושים מגשימים פוטנציאל זכו במכרז הייזום של רמ"י בפי גלילות בירושלים. המתחם ממקומם בדרום שכונת הר נוף בירושלים. הזוכים יעבירו 300,123,456 שקלים עבור הקרקע, ועוד 25,123,801 שקלים עבור מחיר הפיתוח. במסגרת המכרז, החברות השותפות ייבנו כ-300 יח"ד חדשות. המכרז הנוכחי הינו חלק מתכנון עתידי של שכונה חדשה שתקום במתחם. השוכנה העתידית מתפרשת על פני 37.125 דונם ועשויה להכיל עד 2,000 יח"ד ו-4,500 מ"ר לצרכי מסחר. המכרז פורסם תחילה במרץ האחרון ומאז פורסמו חמש דחיות מועדים, כעת, לאחר המועד האחרון שנקבע לאתמול, הוכרזו הזוכים.

הפרויקט שווק במסגרת מכרזי ייזום שרמ"י החלו לפרסם לאחרונה, מכרזים בהם רמ"י משווקת את הקרקע ללא תכנון, כאשר את התכנון מבצעת החברה הזוכה במכרז. כפי שפרסמנו כאן התהליך החוזי מול רשות מקרקעי ישראל יתבצע באופן הבא, בשלב ראשון, ייחתם עם הזוכים חוזה פיתוח לתקופה של שמונה שנים, כאמור, במהלך תקופה זו על היזמים לתכנן ולפתח את כל המתחם לתכנון, כפי שמגדיר המכרז.

בשלב השני, "לאחר אישור התוכנית בוועדות התכנון בתוך המועדים הקבועים במסמכי המכרז, ובכפוף לעמידת הזוכים בכל תנאי המכרז וחוזה הפיתוח, תיחתם עם הזוכה תוספת לחוזה הפיתוח ביחס למקרקעין שעתידים להירשם על שם רשות הפיתוח במצב היוצא בטבלאות האיזון, ואשר ייעודם תואם את המטרות המפורטות בתדריך התכנון".

בהמשך, לאחר אישור התוכנית, על היזם יהיה לחתום על הסכם פיתוח עם העירייה להבטחת ביצוע עבודות הפיתוח במתחם לתכנון. "בתקופת חוזה הפיתוח על היזם יהיה לתכנן ולבצע את כל עבודות התשתית הציבורית בשטח המתחם לתכנון".

בשיחה שקיים ינקי קוינט יו"ר רמ"י עם אנשי תקשורת במשרדי הרשות, עוד קודם לפרסום תוצאות המכרז, צפה קוינט התעניינות גוברת של יזמים במכרז, למרות היותה מכרז ייזום לקרקע לא מתוכננת. "עד היום שישה מכרזים הצליחו יפה מאוד, אם נכון לדבר על הפרטה זו בעצם הפרטה, במקומות שאין לנו יתרון יחסי בהליכי התכנון אנחנו משווקים את הקרקע ללא תכנון".

בהתייחס למורכבויות התכנון בקרקע בפי גלילות אמר קוינט "כי יש מורכבות ברמה מסוימת של טיהור הקרקע, יש שם גם שאלות מסוימות של פיתוח והיום אנחנו גם משתחררים מהבעיה הזאת ונותנים לשוק הפרטי לטפל בזה, בסוף זה מתחם לא גדול, שני שחקנים פרטיים יצליחו לעשות את זה טוב יותר" גם המדינה לא נפגעת בהיבט הכלכלי, "אני גם בטוח שהתוצאה הכלכלית בסוף למדינה תהיה נאותה", הוא אומר.

משך זמן התכנון עשוי להתקצר כשזה נעשה דרך השוק הפרטי, "יש לזה תועלת מאוד גדולה בזה שחלקם מגיעים לשוק עוד לפני התוכניות המאושרות. צריך להשלים את התכנון, והשוק הפרטי יידע לעשות את זה, ולהגיע להסכמות בינם לבין עצמם, אנחנו מוגבלים לפעמים בכלים הקניינים שיש לנו ולהם יותר קל".

בהודעת החברה לבורסה לניירות ערך נכתב כי "חלקה של החברה במקרקעין יעמוד על שיעור של 75%, וחלקו של השותף בהחזקת המקרקעין יעמוד על שיעור של 25% חלקה של החברה במימון הקמת הפרויקט על המקרקעין יהיה גדול יותר מחלקה היחסי במקרקעין, בכוונת החברה לממן את עלות הרכישה באמצעות הון עצמי ומימון בנקאי או מימון מגופים מוסדיים".

רק בחודש האחרון פרסמנו כאן על שתי עסקאות קומבינציה שביצעה חברת אזורים בירושלים, אחת מהן בשכונת הר נוף, בסמיכות למתחם פי גלילות שם החברה תבנה 240 יח"ד חדשות, והשנייה בשכונת מקור חיים, שם החברה תבנה 144 יח"ד חדשות. כפי שפרסמנו רון אבידן מנכ"ל החברה אמר לאחר החתימה על ההסכם במקור חיים, כי בעיני החברה ירושלים היא יעד אסטרטגי, אזורים מסמנת את העיר כיעד מרכזי להשקעה ופיתוח ובכך מובילה מספר פרויקטים, ביניהם גם התחדשות עירונית , הפונים לקהל יעד מגוון", כעת החברה מעמיקה את פעילותה בירושלים עם זכייתה במתחם המבוקש.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אזוריםקומבינציהרון אבידןינקי קוינטמימושים מגשימים פוטנציאלירושליםרמ"ימקור חייםהר נוף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...