תוכנית המתאר הכוללנית של קריית אונו אושרה סופית: עד שנת 2040 העיר צפויה לאכלס כ-80 אלף איש

התוכנית אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב לאחר שדנו ב-25 התנגדויות שהוגשו לגביה. התוכנית הופקדה תחילה בוועדה המחוזית בפברואר 2020

שיתוף הכתבה
אדר' דניאלה פוסק יו"ר הוועדה לתכנון ובניה מחוז תל אביב (דרור סיתה)אדר' דניאלה פוסק יו"ר הוועדה לתכנון ובניה מחוז תל אביב (דרור סיתה)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, החליטה לאשר את תוכנית המתאר לקריית אונו. התוכנית מתווה מסגרת תכנונית לפיתוח העיר אשר צפויה להכפיל את אוכלוסייתה, וכוללת תוספת של כ-5,500 יחידות דיור בבינוי חדש ובהתחדשות עירונית שייתנו מענה לכ-80,000 תושבים עד שנת 2040. 

עד לשנת היעד של התוכנית שטחה של העיר עתיד לגדול בכ-800 דונם בתחום מחנה תל השומר אשר עתיד לעבור דרומה. בתחום המחנה קיימות תוכניות מאושרות אשר צפויות להוסיף לעיר כ-4,300 יחידות דיור. פיתוח נוסף מתוכנן בחלקה הצפון מערבי של העיר הכולל הקמת שכונה חדשה אשר נמצאת בשלבי בניה. 

בהיבט התעסוקתי, התוכנית מציעה הגדלה של שטחי התעסוקה הגובלים בקו הסגול של הרכבת הקלה ובסמוך לתחנת המטרו, לטובת חיזוק הבסיס הכלכלי של העיר. באזורי תעסוקה אלה ניתן יהיה להקצות רבע מזכויות הבניה לשימושי "דיור מכליל" ולדירות בהישג יד. 

לצד פיתוח שכונות חדשות העיר, קריית אונו מובילה התחדשות עירונית באמצעות פינוי בינוי ותמ"א 38 במסגרתה מתחדש רחובה הראשי של העיר - רחוב לוי אשכול אשר חוצה אותה מצפון לדרום. תוכנית המתאר מחזקת את תהליכי הפיתוח של הרחוב, תוך מתן דגש לעירוב השימושים בו ולאיכות המרחב הציבורי. במסגרת התוכנית מוצעת הרחבה של צירי המסחר לכיוון רחוב שלמה המלך ולכיוון דרך לוד (כביש 461). 

כמו כן, לצד הפיתוח המתוכנן במרכז העיר ובשכונות החדשות, תוכנית המתאר מציעה שמירה על ליבת העיר הוותיקה ועל מתחמי בינוי וערכים הראויים לשימור. 

בהחלטתה, הוועדה המחוזית שמה דגש על תמהיל הדיור המוצע סביב תחנות המטרו המתוכננות במסגרת 3M וקבעה כי תוספת זכויות תותנה בהוספת "דיור מכליל" וזאת בהתאם למדיניות הוועדה לפיתוח לאורך צירי מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים). "דיור מכליל" כולל לדוגמא יחידות דיור בגודל של 65 מ"ר מרבי, דיור בהישג יד, דיור מוגן ומעונות סטודנטים. במסגרת ההחלטה נקבע כי תכניות בסמוך לקו הסגול של הרק"ל או בסמוך לתחנות מטרו יידרשו להקצות לפחות 50% של "דיור מכליל" במסגרתן.  

נזכיר, כי התוכנית הכוללנית לקריית אונו אושרה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בפברואר 2020, ומטרתה "להכשיר" את העיר לעלייה במספר תושביה עד לכ-80,000 בשנת היעד 2040, זאת בזכות הגעתה לכ-25,700 יחידות דיור. התוכנית הוגשה מוסדות התכנון במאי 2019; בינואר השנה מולאו התנאים להפקדתה; ובאוגוסט השנה היא הופקדה. לתוכנית הוגשו 25 התנגדויות.

נציין כי לאורך השנים האחרונות חלק מעקרונותיה של התוכנית הכוללנית כבר מיושמים בפועל, בדגש על פיתוח רחוב לוי אשכול – שהפך לאחד ממוקדי ההתחדשות העירונית הגדולים בישראל. באוגוסט האחרון דיווחנו כאן על הסכם לביצוע פרויקט "לוי אשכול דרום" בעיר, של קבוצת כנען , על ידי חברת תדהר ; וביוני דיווחנו על אישור מתחם הצבר-רקפת בעיר, שנמצא גם הוא, באחת מצלעותיו, לאורך רחוב ראשי זה.

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, אדר' דניאלה פוסק, הדגישה כי "מדובר בתוכנית ראויה אשר מאפשרת את המשך צמיחתה של העיר תוך יצירת מסגרת תכנונית מתכללת להבטחת איכות חיי התושבים. התוכנית מציעה העצמת זכויות ותוספת שימושים בהלימה למדיניות הועדה המחוזית לפיתוח לאורך צירי מתע"ן וכן מאפשרת שילוב משמעותי של שימושי "דיור מכליל" במטרה להבטיח את נגישות המגורים סביב המטרו והרכבת הקלה למגוון רחב של משתמשים בשלבי החיים השונים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבקריית אונואדר' דניאלה פוסקתוכנית מתאר כוללנית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...