הופקדה תוכנית המתאר לקריית אונו; המטרה: כ-80,000 תושבים ב-2040

התוכנית מעניקה תשומת לב נרחבת לבינוי סביב תוואי הרכבת הקלה והמטרו, וכוללת את פינוי תל השומר • "תייצב את מעמדה של העיר כמובילה בתחום ההתחדשות העירונית"

שיתוף הכתבה
הדמיית מרכז קריית אונו לאחר יישום תוכנית המתאר (דוברות עיריית קריית אונו)הדמיית מרכז קריית אונו לאחר יישום תוכנית המתאר (דוברות עיריית קריית אונו)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה להפקיד לאחרונה תוכנית מתאר חדשה לקריית אונו. מטרת התוכנית היא להכין את המסגרת התכנונית לטובת גדילת העיר ל-80,000 תושבים עד לשנת 2040, והיא מוסיפה עוד כ-1,000 יחידות דיור חדשות על התוכניות הקיימות. 

עד לשנת היעד של התוכנית שטחה של העיר עתיד לגדול בכ-800 דונם בתחום מחנה תל השומר, אשר עתיד להתפנות ולעבור דרומה. בתחום המחנה קיימות תוכניות מאושרות אשר צפויות להוסיף לעיר כ-4,300 יחידות דיור, עובדה שהופכת את המתחם לאחד ממוקדי הפיתוח המרכזיים של העיר. פיתוח משמעותי נוסף מתוכנן בחלקה הצפון-מערבי של העיר, הכולל הקמת שכונה חדשה אשר נמצאת בימים אלו בשלבי בנייה. 

נוסף על פיתוח השכונות החדשות, מתמקדת התוכנית בתכנון ובבינוי סביב צירי הרכבת הקלה והמטרו שמתוכננים לעבור בתחומי העיר: התוכנית מציעה הגדלה של שטחי התעסוקה והמסחר באזורים הגובלים בקו הסגול של הרכבת הקלה ובקו M3 של המטרו, וזאת לטובת חיזוק הבסיס הכלכלי של העיר, אשר שטחי התעסוקה המאושרים בתחומה טרם מומשו. 

בהחלטתה שמה דגש הוועדה המחוזית, בראשות אדריכלית דניאלה פוסק, בתמהיל הדיור המוצע סביב תחנות המטרו המתוכננות, וקבעה כי תוספת זכויות תותנה בהוספת "דיור מכליל" - יחידות דיור בגודל של 65 מ"ר מרבי, דיור בהישג יד, דיור מוגן, מעונות סטודנטים ועוד - זאת בהתאם למדיניות הוועדה הדוגלת בפיתוח לאורך צירי מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים). במסגרת ההחלטה נקבע כי תוכניות בסמוך לקו הסגול של הרק"ל או בסמוך לתחנות מטרו יידרשו להקצות דיור מכליל בשיעור של 50% לפחות במסגרתן.  

לצד פיתוח שכונות חדשות ובינוי לאורך צירי המתע"ן, מתייחסת התוכנית להתחדשות העירונית בקריית אונו – אשר נחשבת, כפי שפרסמנו כאן לאחרונה, כאחת הערים המובילות בתחום בישראל. בין היתר מחזקת תוכנית המתאר את תהליכי הפיתוח של רחוב לוי אשכול, שעובר תהליך התחדשות נרחב בימים אלו, תוך מתן דגש לעירוב השימושים בו ולאיכות המרחב הציבורי. במסגרת התוכנית מוצעת הרחבה של צירי המסחר לכיוון רחוב שלמה המלך ולכיוון דרך לוד (כביש 461). לצד הפיתוח המתוכנן במרכז העיר ובשכונות החדשות, תוכנית המתאר מציעה שמירה על ליבת העיר הוותיקה ועל מתחמי בינוי וערכים הראויים לשימור. 

התוכנית הומלצה להפקדה על ידי הוועדה המקומית קריית אונו כבר בפברואר 2018, וכעת, כמעט שנתיים אחרי מועד זה, היא מופקדת במחוזית. עורך התוכנית הינו אדריכל אורי מזור ממשרד מזור-פירשט, שלצידו פעלה שורה ארוכה של יועצים ומתכננים משלל תחומים. התוכנית מקודמת בהובלה משותפת של הרשות המקומית ושל לשכת תכנון תל אביב.

חוה ארליך- רוגינסקיחוה ארליך- רוגינסקי

מתכננת מחוז תל אביב, אדריכלית ד"ר חוה ארליך-רוגינסקי, ציינה כי "מדובר בתוכנית שתייצב את מעמדה של קריית אונו כמובילה בתחום ההתחדשות העירונית מחד, ובפיתוח שכונות חדשות מאידך. בתוכנית זו מקודמים נושאים של חוסן עירוני, אנרגיה מתחדשת וניהול נגר, על פי המדיניות המחוזית ומדיניות מנהל התכנון ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתעיריית קריית אונודניאלה פוסקד''ר חוה ארליך-רוגינסקיתוכנית מתארהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...