בדרך לאישור? היום (ב') ייערך דיון סביב מתן תוקף לתוכנית המתאר הכוללנית של ק. אונו – בדרך לכ-80,000 תושבים

התוכנית תביא את העיר לכמעט 26,000 יחידות דיור – הן באמצעות בנייה חדשה והן באמצעות התחדשות עירונית • הדיון ייערך היום בשעות אחר הצהריים, במסגרת ישיבת ועדת המשנה ב' להתנגדויות של הוועדה המחוזית

שיתוף הכתבה
ראש העיר קריית אונו, ישראל גל (דרור סיתהכל)ראש העיר קריית אונו, ישראל גל (דרור סיתהכל)

תוכנית המתאר הכוללנית החדשה של קריית אונו בדרך לאישור? היום (ב') תיערך ישיבה מספר 1367 של ועדת המשנה ב' להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב, וזו תדון, בין היתר, באישור ובמתן תוקף לתוכנית, לאחר שמיעת התנגדויות ושמיעה לפי סעיף 106 ב' לחוק. הדיון מתוכנן להתקיים בשעה 16:20.

התוכנית, מספר 508-0643635, מציעה כמה מטרות: התווית מסגרת תכנונית, מרחבית ופרוגרמתית שתאפשר צמיחה מאוזנת של העיר; חיזוק הקשרים בין אזורי הבנייה האינטנסיביים בהתחדשות עירונית, ובראשם הרחובות לוי אשכול ושלמה המלך, ובשכונות החדשות, לבין המרחב הסובב וליבת היישוב; צמצום חסמים לפיתוח אזורי התעסוקה הקיימים והמאושרים על מנת לתרום לחיזוק הבסיס הכלכלי של העיר; שמירה וטיפוח של ליבת היישוב הוותיק כפר אונו, גבעת ברכה וקראון, וחיזוק הזהות המקומית; פיתוח מערכות תחבורה המאפשרות ניידות ונגישות בתחבורה ציבורית בהליכה ובאופניים בין כל רחבי העיר וממנה למוקדי הביקוש במרכז; קביעת עקרונות פיתוח סביבתיים; חיזוק הקשרים לערים ולרשויות שכנות.

נזכיר כי התוכנית הכוללנית לקריית אונו אושרה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בפברואר 2020, ומטרתה "להכשיר" את העיר לעלייה במספר תושביה עד לכ-80,000 בשנת היעד 2040, זאת בזכות הגעתה לכ-25,700 יחידות דיור. התוכנית הוגשה מוסדות התכנון במאי 2019; בינואר השנה מולאו התנאים להפקדתה; ובאוגוסט השנה היא הופקדה. לתוכנית הוגשו 25 התנגדויות.

לעיון בהוראות התוכנית הכוללנית לחצו כאן

נציין כי לאורך השנים האחרונות חלק מעקרונותיה של התוכנית הכוללנית כבר מיושמים בפועל, בדגש על פיתוח רחוב לוי אשכול – שהפך לאחד ממוקדי ההתחדשות העירונית הגדולים בישראל. באוגוסט האחרון דיווחנו כאן על הסכם לביצוע פרויקט "לוי אשכול דרום" בעיר, של קבוצת כנען , על ידי חברת תדהר ; וביוני דיווחנו על אישור מתחם הצבר-רקפת בעיר, שנמצא גם הוא, באחת מצלעותיו, לאורך רחוב ראשי זה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית קריית אונוהתחדשות עירוניתהוועדה המחוזית לתכנון בנייהישראל גל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...