פארק לכיש באשדוד: לאחר השיווק המפתיע בשבוע שעבר, מכרז נוסף בדרך להיסגר, על הפרק; 179 יח"ד להשכרה

לאחר שהמכרז הקודם על דיור למגורים במחיר מופחת הסתיים במחירים מופקעים – כחצי מיליארד שקלים ל-615 יח"ד, דירה להשכיר תסגור השבוע מכרז נוסף של דיור להשכיר. האם גם הפעם יהיה ביקוש?

שיתוף הכתבה
עו"ד ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר (רמי חכם)עו"ד ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר (רמי חכם)

מכרז להקמת 179 יח"ד להשכרה ארוכת טווח בעיר אשדוד, ייסגר בעוד שבוע. את המכרז מפרסמים רשות מקרקעי ישראל ודירה להשכיר. המתחם ממוקם בשכונה החדשה שקמה ברובע פארק לכיש באשדוד, שבמסגרתה ייבנו סך הכול כ- 2,700 יח"ד חדשות שמתוכן 15% יוקצו להשכרה.

התחרות בין המציעים במכרז תהיה על מחיר הקרקע, המכרז הוא ללא מחיר מינימום. יחד עם זאת, על הזוכה יהיה לשלם 20,055,839 שקלים דמי פיתוח עבור הקרקע. "בתום תקופת ההשכרה יהא רשאי הזוכה במכרז למכור את זכויותיו בדירות או במתחם, כולן או חלקן.

מכרז זה מהווה חלק מן המיזם לקידום דיור להשכרה לטווח ארוך לצורך שכלולו של שוק השכירות ויצירת מגוון פתרונות שכירות ברחבי הארץ, וזאת תוך יצירת תמהיל דיור להשכרה לטווחי זמן שונים הן במחירים מופחתים והן בפיקוח על עליית מחיר השכירות תוך מתן יציבות וודאות לשוכר בהתאם לצרכיו התעסוקתיים והמשפחתיים.

מטרת ההתקשרות הינה לשם תכנון והקמה של מתחם מגורים, אשר יכלול 179 דירות לפחות, אשר תיועדנה להשכרה ארוכת טווח למגורים למשך תקופה שלא תפחת מ-20 שנה ברציפות כאשר 50% מהדירות תיועדנה לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים ויתרת הדירות תושכרנה לשוכרים בשוק החופשי.

נכון למועד פרסום המכרז, שכר הדירה המקסימאלי אותו יהיה היזם רשאי לגבות בגין הדירות בשכר דירה מופחת, הינו כדלקמן ובתוספת מע"מ,

  1. עבור דירות בנות 2 חדרים לפי מפתח של כ-25 מ"ר לחדר – סך של 51 ₪ למ"ר עבור כל חודש שכירות.
  2. עבור דירות בנות 3 חדרים לפי מפתח של כ-25 מ"ר לחדר – סך של 43 ₪ למ"ר עבור כל חודש שכירות.
  3. עבור דירות בנות 4 חדרים לפי מפתח של כ-25 מ"ר לחדר – סך של 36 ₪ למ"ר עבור כל חודש שכירות".

כאמור, המרכז אינו נוקב בסכום מינימום עבור הקרקע, כך שקשה יהיה לשער באיזה מחיר קרקע המכרז צפוי להיסגר. עם זאת, אם לשפוט לפי המכרזים הקודמים שנסגרו במתחם, המכרז צפוי להסתיים במחירים גבוהים. בשבוע שעבר פרסמנו כי המכרז לבניית 615 יח"ד במסגרת מחיר מופחת ברובע פארק לכיש, נסגר במחיר של 494,162,227 שקלים כולל הוצאות פיתוח. במכרז זכו חמש חברות שונות, חברה אחת בכל מתחם. גם, יהיה מעניין לראות כמה חברות יגישו הצעות למכרז, לאחר שלמכרז על חמשת המתחמים נגשו 92 חברות, כמות גבוהה וחריגה המעידה על הביקוש הרב שיש למתחם.

הדמיה- רובע פארק לכיש (ארי כהן אדריכלים) 

כפי שפרסמנו כאן בחודש שעבר עיריית אשדוד פנתה לממשלה בבקשה להפחית את היקף יח"ד שנועדו להשכרה בשכונה החדשה. לפי תוכנית תמל/1062 יש להקצות 30% מהדירות במתחם לטובת השכרה, אך הממשלה שקיבלה את בקשת העירייה החליטה להפחית את שיעור הדירות להשכרה ל-15% מכלל הבינוי במתחם. כך יוצא שבמקום שיוקצו 720 יח"ד, יוקצו רק 359 יח"ד לטובת השכרה.

העירייה הציגה מספר נימוקים לבקשה: הנימוק הראשון - היצע הדירות להשכרה בעיר אשדוד ממילא הולך להיות גדול, היות והיא מקדמת כבר שני פרויקטים מקבילים של שכירות לטווח ארוך, ברובע י"ג - 400 יח"ד ובמתחם הצעירים ברובע הסיטי - 100 יח"ד.

נוסף על כך, העירייה טענה כי היות שהמתחם רובו משווק במסגרת מכרזי "מחיר מטרה", הביקוש מצד הצעירים לרכוש דירה, גבוה מהביקוש לשכירות, וכי שיווק יתר של דירות להשכרה, יבוא על חשבון זוגות צעירים המבקשים לרכוש דירה ראשונה. עוד טענה העירייה, כי בניגוד לאזורים אחרים בעיר, מיקום רובע לכיש פחות מתאים לדיור לצורכי שכירות.

בתוך כך, פרסמנו כי עמדתה של העירייה בנידון לא משקפת את עמדת הוועדה המחוזית, וכי בדיונים בוועדת המשנה של הוועדה המחוזית בנוגע לפרויקט "הצעירים רובע סיטי", השיבה הוועדה לטענת המתנגדים ואמרה כי: "אכן קיים ומתוכנן בעיר מצאי נרחב של יחידות דיור קטנות לרכישה כפי שטען מהנדס הוועדה, אך דירות אלה לא מהוות דיור בהישג יד. במרבית התוכניות שבהן נקבעו יח"ד להשכרה, מדובר בהשכרה ל-20 שנים בלבד, כך שמדובר במלאי דירות בעל תוקף מוגבל שיהיה צורך לחדשו".

מועד סיום הגשת הצעות למכרז: 10/01/2022בשעה 12 בצוהריים.

לעיון בחוברת המכרז: לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלדירה להשכירעיריית אשדודעו"ד ענבל דודרובע פארק לכיש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...