מה גרם לעיריית אשדוד להפחית את מכסת הדירות שיועדו לשכירות לטווח רחוק ברובע פארק לכיש בעיר?

עיריית אשדוד בקשה מהממשלה להפחית את מכסת הדירות שיועדו להשכרה בפארק לכיש מ-30% ל15% מכלל יחידות הדיור בפרויקט. הממשלה נעתרה לבקשה, כל הפרטים בכתבה שלפניכם

שיתוף הכתבה
רובע פארק לכיש אשדוד (ארי כהן אדריכלים)רובע פארק לכיש אשדוד (ארי כהן אדריכלים)

מה עדיף, להגדיל את ההיצע של דירות לרכישה לטובת הרוכשים הצעירים, או להגדיל את מכסת הדירות להשכרה לטווח רחוק לטובת ציבור השוכרים? בשאלה זו דנו בעיריית אשדוד בנוגע לייעוד הדירות שייבנו ברובע לכיש שעתיד לקום בעיר. לפי תוכנית תמל/1062, יש להקצות 30% מתוך הדירות למטרת שכירות לטווח רחוק. המשמעות היא שמתוך כ-2,700 יח"ד שאושרו בתוכנית 720 יח"ד יוקצו לטובת השכרה.

ישנן כמה מטרות בעידוד שוק השכירות המוסדית, בין היתר, היא מסייעת להפחתה בביקוש בשוק הדיור לרכישה בכך שהיא מספקת אלטרנטיבה נוחה ויציבה לשוכרים, נוסף על כך, כפי שפרסמנו היא מספקת מעטפת חיצונית של חברה מקצועית לטובת ציבור השוכרים שבאמת מעוניינים בכך, בניגוד לשכירות בשוק הפרטי, שם חסרה מקצועיות מצד בעלי הדירות. סיבות אלו בין היתר גרמו לכך שהממשלות האחרונות  משקיעות משאבים רבים בהגדלת היקף השכירות המוסדית בישראל.

למרות זאת, עיריית אשדוד, פנתה לממשלה בבקשה להפחית את מכסת יחידות הדיור להשכרה בפארק לכיש. בקשת העירייה, היא להפחית את הכמות מ-30% ל-15% מכלל הפרויקט, כלומר, 359 יח"ד מתוך כ- 2,700 יחידות הדיור שאושרו ברובע החדש. כעת נודע, כי הממשלה אכן אישרה את בהקשה לאור נימוקי העירייה.

אז מה היו נימוקי העירייה? לפי הוראות החוק, הממשלה רשאית להפחית את שיעור ההשכרה במתחמים חדשים במקרים חריגים, בין היתר נוכח מאפייני הישוב או היצע הדירות להשכרה ברשות המקומית. בשל כך העירייה טענה כי היצע הדירות להשכרה בעיר אשדוד ממילא הולך להיות גדול, היות והיא מקדמת כבר שני פרויקטים מקבילים של שכירות לטווח ארוך, ברובע י"ג- 400 יח"ד ובמתחם הצעירים ברובע הסיטי 100 יח"ד.

נוסף על כך, העירייה טענה כי היות שהמתחם רובו משווק במסגרת מכרזי "מחיר מטרה" כפי שפרסמנו כאן ביולי האחרון, הביקוש מצד הצעירים לרכוש דירה גדול מהביקוש לשכירות, וכי שיווק יתר של דירות להשכרה, יבוא על חשבון זוגות צעירים המבקשים לרכוש דירה ראשונה. עוד טענה העירייה, כי בניגוד לאזורים אחרים בעיר, מיקום רובע לכיש פחות מתאים לדיור לצורכי שכירות.

החלטת הממשלה: "לאור היקף ההשכרה הצפוי בעיר כמפורט לעיל ולאור הביקוש הגבוה לרכישת דירות במחיר מופחת בעיר, מוצע להפחית את שיעור יחידות הדיור להשכרה כמפורט לעיל ולייעד את המתחמים לשיווק במחיר מופחת או במסלול שיווק אחר בהתאם להחלטות מועצת מקרקעי ישראל"

נציין, כי כפי שפרסמנו כאן, ברובע לכיש עצמו קיים מכרז פחות של דירה להשכיר לבניית 179 יח"ד חדשות, לטובת השכרה לטוות רחוק למשך 20 שנה. ניתן להגיש הצעות למכרז עד 10/01/22. לעיון בחוברת המכרז, לחץ כאן

ברובע פארק לכיש באשדוד, אשר יוקם לאורכו של נחל לכיש במסגרת הסכם הגג בעיר, מתוכננות להיבנות כ-2,768 יחידות דיור ו-240 יחידות דיור מוגן. הרובע החדש יכלול מגורים, מתחמים מסחריים, מבני ציבור וחינוך, קריית ספורט עם אצטדיון, היכל כדורסל ובריכה אולימפית. כפי שפרסמנו כאן בימים אלה הקבלןאורון תשתיות ובניה החל בעבודות התשתית והפיתוח, שאמורות להימשך כשנתיים בעלות של כ-45 מיליון שקלים. יחידות הדיור ברובע החדש מיועדות לשתי אוכלוסיות עיקריות: זוגות צעירים זכאי משרד השיכון במסגרת "מחיר מטרה" ולמשפרי דיור במסגרת השוק החופשי .

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "עיריית אשדוד, באמצעות מנהלת הסכם הגג, ממשיכה לקדם פרויקטים של דיור בר השגה לרווחת דור העתיד הן במגורי קבע והן בשכירות ארוכת טווח. אני שמח שממשלת ישראל ראתה עין בעין את טובת העיר אשדוד והחליטה לצמצם את מספר יחידות השכירות ברובע פארק לכיש החדש – פרויקט הדגל של הסכם הגג באשדוד. העיר נמצאת כיום בתנופת פיתוח משמעותית ואנו ממשיכים, ביתר שאת, לקדם את יתר הפרויקטים שייבנו בעיר".

ראש מינהלת הסכם הגג באשדוד, אייל דוידוביץ': "אנו מברכים אל ההחלטה החשובה שתאפשר ליותר זוגות צעירים לרכוש דירות במחיר מוזל בפרויקט בפארק לכיש".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ממשלת ישראליחיאל לסריאייל דוידוביץ'מנהלת הסכם הגג באשדודפארק לכיששכירות מוסדיתאורון תשתיות ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...