הוועדה המחוזית מחוז צפון אישרה להפקדה את תוכנית המתאר הכוללנית לכפר מנדא בגליל התחתון

במסגרת התוכנית, 4,000 יח"ד חדשות ליישוב, הרחבת כביש 784 החוצה את היישוב, אזור תעשייה חדש בשטח של 30 אלף מ"ר, ועוד

שיתוף הכתבה
אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית מחוז צפון (יח"צ)אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית מחוז צפון (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון, בראשות אוֹרי אילן, אישרה להפקדה תוכנית מתאר כוללנית חדשה לכפר מנדא שבגליל התחתון.  התוכנית כוללת תוספת של כ-4,000 יחידות דיור מעבר ל-8,000 המאושרות כיום. לפי התוכנית, היישוב צפוי להגדיל את עצמו ל-30 אלף תושבים מכ-20 אלף כיום. 

הישוב כפר מנדא ממוקם בשוליה המערבים צפוניים של בקעת נטופה למרגלות רכס הר עצמון. כאמור, אוכלוסיית היישוב מונה כ-20 אלף איש. אוכלוסיית היישוב מורכבת מכ-30 בתי אב מהמגזר הערבי. הישוב הוכרז כמועצה מקומית בשנת 1964, סך שטח השיפוט הכולל של המועצה הכולל הוא 11 אלף דונם.

כפר מנדא נמצא בעיצומם של תהליכי שינוי משמעותיים, עיקרם מעבר הדרגתי מישוב בעל אורח חיים כפרי חקלאי לישוב בעל מאפיינים עירוניים. תכנית המתאר הכוללנית נערכת לגידול הדרגתי בהיקף האוכלוסייה בישוב, עד כדי הכפלתה כתוצאה מריבוי טבעי והגירה חיובית, הנובעת בין היתר משוק נדל"ן מתפתח בישוב

התוכנית מייעדת שטח של 30 אלף מ"ר עבור הקמת אזור תעשייה חדש בדרום-מערב הישוב, כמו גם את הרחבת כביש 784 החוצה את היישוב. לצד הכביש מתוכננים עוד 200 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה שיהפכו את הכביש לשדרה עירונית מרכזית שתחבר בין שני חלקי הכפר. עוד בתכנון, סלילת כביש חדש שישמש כדרך אזורית עוקפת את היישוב. בכלל, מערך התנועה ביישוב תוכנן לעודד תנועה ציבורית, תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים ולקשר בין חלקי הישוב לבין שטחי הטבע והנוף העוטפים את הישוב. 

ruc יחידות הדיור המתוכננות ייבנו במרכז הוותיק ובחלק הצפוני של הכפר. נציין, כי כבר בשנת 2019 פרסמנו כאן אודות העברת תקציב לעידוד בנייה רוויה במגזר הערבי במסגרת החלטת ממשלה 922, בין עשרת הישובים שתוקצבו במסגרת שלב ב' של יישום ההחלטה היה היישוב כפר מנדא בגליל, שכפי שפורסם בתוכנית המתאר היא תיבנה גם מבנים עד 7 קומות בתחומי היישוב.

לעיון בתוכנית המלאה לחץ כאן

מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי פרץ: "התוכנית הכוללנית לכפר מנדא הינה חלק מהמאמץ האדיר של השלמת נדבך התכנון הכוללני ליישובי מחוז צפון, תוך מתן דגש על הכוונת הישובים הערביים הגדולים לעבר תשתית עירונית מודרנית, יצירת מלאי מספק של עתודות זמינות לפיתוח, הבטחת איכות החיים של התושבים ושמירת נכסי הסביבה והנוף של המחוז". 

יו"ר הוועדה המחוזית צפון, אוֹרי אילן: "מדובר תוכנית המהווה מנוף אדיר לצמיחה חברתית וכלכלית כבור היישוב. עם השלמת המסגרת התכנונית לפיתוח עתידי של היישוב, יש לשים את עיקר המאמץ בעיבוי ובחיזוק פנימה, התחדשות ומיצוי שטחי היישוב הוותיק ושיפור איכות החיים והסביבה, וכן מיצוי הפוטנציאל הכלכלי-תיירותי האדיר, שמְזָמֵן לו מיקומו בשוליה של בקעת בית נטופה, שאותה הגדירה הוועדה המחוזית כ'תבנית נוף ייחודית'". 


 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אורי אילןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז צפוןדקלה עדי פרץכפר מנדא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...