112 מ' ש' ל-10 יישובים כחלק מ"עידוד בנייה רוויה במגזר הערבי"

מדובר בשלב ב' של החלטת הממשלה 922, אשר מיועדת לעודד פתרונות דיור והקמת מבני ציבור במגזר • בין היישובים הנכללים ברשימה: נצרת, כפר קאסם וסכנין

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, בני דרייפוס (שלומי יוסף)מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, בני דרייפוס (שלומי יוסף)

שלב ב' של החלטה 922 – "עידוד בנייה רוויה במגזר הערבי" – יוצא לדרך: ועדת ההיגוי מספר 12 של משרד הבינוי והשיכון החליטה לאחרונה על העברת תקציב של 112 מיליון שקל לעשרה יישובים ערביים, לטובת פיתוח היישוב ושכונות חדשות. בשלב א' כבר בוצעו פועלות שונות לקידום תכנון מפורט, לטובת מתן מענה להסדרה של כ-5,000 יחידות דיור במגזר הערבי.

ועדת ההיגוי מתנהלת בראשות מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בנימין דרייפוס, ובהובלת מנהל אוכלוסיות מרקם ותיק ואגף מיעוטים במשרד, ובהשתתפות משרדי הממשלה השונים ו-ועדת ראשי רשויות ערביות. בימים האחרונים, לאחר עבודה מאומצת מול תהליכי תכנון ממושכים בשיתוף ראשי רשויות, מנהל התכנון , משרד המשפטים, יחידת האכיפה הארצית, רשות מקרקעי ישראל , משרד האוצר והמשרד לשוויון חברתי – הוכרז על היישובים שיעברו לשלב ב' בתוכנית האסטרטגית.

היישובים הנכללים בהכרעה ואשר יקבלו תקציבים נוספים הם כפר קאסם, נצרת, טייבה, ערערה, סחנין, עראבה, יפיע, כפר מנדא וג'דידה מכר וכפר כנא. בעשרת היישובים מתוכנן שיווק של יותר מ-500 יח"ד בכל יישוב במהלך שנת 2020, תוך מתן תקציבים לפיתוח תשתיות, לפיתוח שכונות חדשות, לבנייה של מוסדות ציבור ולהמשך תכנון של תב"עות חדשות. 

נזכיר כי על פי החלטת הממשלה 922, משרד הבינוי והשיכון יקצה 1.21 מיליארד שקל לפתרונות דיור ולהקמת מבני ציבור עבור המגזר הערבי, בין היתר עבור בנייה רוויה (צפופה) ובנייה צמודת קרקע במגוון טיפוסי מגורים בקרקעות מדינה, לצד הסרת חסמים ותכנון לעוד אלפי יחידות דיור בקרקע פרטית.

יש לציין כי במשרד הבינוי והשיכון מקשרים את המעבר לשלב ב' של התוכנית לשיפור בנושא הבנייה הבלתי חוקית במגזר. בהודעת המשרד נכתב כי ההחלטה על העברת תקציבים נוספים ליישובים הנבחרים התקבלה "לאור הסדרה משמעותית של בנייה בלתי חוקית".

שרת הבינוי והשיכון, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון: "מברכת על הכרעה נוספת שהתקבלה במשרד הבינוי והשיכון לאחר עבודה מאומצת. ישנה חשיבות מכרעת להסדרת הבנייה במגזר הערבי, ויישום החלטת ממשלה 922 משמעותית הן למגזר והן למדינת ישראל בכלל".

בנימין דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "אנו פועלים לצד ההנהגה ביישובי המגזר הערבי בשיתוף פעולה הדוק, ובכך ממשיכים במאמץ לצמצם את המחסור בדיור עבור המגזר בישראל, הן בתכנון ובפיתוח והן במודל של בנייה רוויה והתחדשות עירונית".

ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "עבודה זו משתלבת היטב עם הפעילות הענפה הנעשית במחלקה האזרחית בייעוץ ובחקיקה לשם פתרון חסמים משפטיים בתחומי הקניין והתכנון. בהתייחס לעשרת היישובים שקיבלו כעת היתר לעבור לשלב ב', נציין כי לאחר בחינה מהותית הגענו למסקנה שיש להקל בתנאים הביורוקרטיים שנקבעו בהחלטת הממשלה על מנת להקל במעבר לשלב זה. מניסיון שנצבר אצלנו, קידום מהיר של תכנון ופיתוח ביישובים הערביים יפחית גם את עבירות הבנייה במגזר".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןיפעת שאשא-ביטוןבני דרייפוסהחלטה 922ארז קמיניץהמגזר הערביעידוד בנייה רוויה במגזר הערביועדת היגוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...