מנהל ענף הנדל"ן בבנק מזרחי טפחות דרור פלדמן, לפסגת הנדל"ן: "שנת 2021 היא שנת שיא במשכנתאות בכל הפרמטרים"

ענף המשכנתאות התאושש ממשבר הקורונה, העלאה הצפויה של מס הרכישה למשקיעים שברה שיא נוסף במשכנתאות בחודש נובמבר האחרון. דרור פלדמן מנהל ענף הנדל"ן בבנק מזרחי טפחות בסקירה מיוחדת על ענף המשכנתאות, בכנס פסגת הנדל"ן.

שיתוף הכתבה
דרור פלדמן, מנהל ענף המשכנתאות בבנק מזרחי-טפחות (דרור סיתהכל)דרור פלדמן, מנהל ענף המשכנתאות בבנק מזרחי-טפחות (דרור סיתהכל)

שוק המשכנתאות הולך וגדל בשנתיים האחרונות. החל מהרבעון השלישי של שנת 2020 ניתן לראות עלייה חדה בסכומי המשכנתאות שניתנים על ידי הבנקים בישראל. בחודשים האחרונים חלה עלייה נוספת, בשל השינויים הצפויים במס הרכישה למשקיעים. דרור פלדמן מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי אמר הבוקר בכנס פסגת הנדל"ן, כי להערכתו בעקבות החקיקה המתקרבת בנוגע למס רכישה למשקיעים, בחודש נובמבר הקרוב, אנו צפויים להגיע לשיא נוסף של משכנתאות, מעל שנים עשר מיליארד שקלים.


שיא נוסף שנשבר השנה נוגע למספר נוטלי המשכנתאות. אם בעבר מספר נוטלי המשכנתאות עמד על 7,000 לווים בחודש, הרי שהיום אנו עומדים על 13,000 לווים בחודש. נוסף על כך, גם סכום המשכנתא שובר שיא נוסף, כאשר סך ההלוואה הממוצעת מתקרבת למיליון שקלים. 


למרות העלייה בגובה ההלוואה, הנתונים מעידים כי אין שינויים בשיעור החזר המשכנתא ביחס להכנסת הלווים. דרור פלדמן מסביר כיצד אם כן הלווים עומדים בזה. א. שיעור הריבית ירד והגיע לשפל שלא היה כדוגמתו. ב. הלווים פורסים את החזר ההלוואה לתקופת זמן ארוכה יותר. כך הלווים יכולים מצד אחד לקחת משכנתא גדולה יותר ולעמוד בעלויות של מחירי הדיור שעלו בצורה חדה בשנים האחרונות.    


למרות ירידת שיעור הריבית, פלדמן מזהיר כי לפני נטילת משכנתא יש לשקול את הצעדים לטווח הארוך. בסופו של דבר המשכנתא מלווה את  הלווים למשך שנים רבות קדימה ולכן לפעמים עדיף לשקול היצמדות למסלולי משכנתא עם ריבית קבועה.


לסיום, אומר פלדמן כי ענף המשכנתאות התאושש כמעט לחלוטין ממשבר הקורונה. אם בשנת 2020 הבנקים הקפיאו החזרים לכ-200 אלף לווים, הרי שהיום רק שני אחוזים בהקפאת החזרים, וגם אותם שני אחוזים נמצאים בהקפאה חלקית, כאשר הם עומדים בפירעון של חלק ניכר מההחזרים.  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנק מזרחי טפחותדרור פלדמןפסגת הנדל"ן 2019
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...