חדשות הנדל"ן: הקלות בהליכי רישוי להקמת ממ"דים; ביג מרכזי קניות הגישה תביעה בפרשת "ישפרו במודיעין"

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה הקלה בתקנות סביב הקמת ממ"דים • ביג הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד • רני צים קיבלה היתר בנייה למרכז הקניות החדש ברהט

שיתוף הכתבה
אבישי אברהם, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות (מאיר אדרי)אבישי אברהם, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות (מאיר אדרי)

• המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה השבוע הקלה בתקנות התכנון והבנייה הנוגעות להליכי הרישוי של מרחב מוגן דירתי (ממ"ד),"זאת לאור המצב הביטחוני במדינת ישראל ועל מנת לאפשר מיגון יעיל לכלל האוכלוסייה", כך בהודעת מנהל התכנון , אשר הוביל את המהלך בשיתוף פיקוד העורף. "ההקלות כוללות צמצום הנטל הרגולטורי, לוחות הזמנים והעלויות הכרוכים בהליכי הרישוי למיגון יחידות דיור קיימות. ההקלות באות לידי ביטוי בעיקר בפטור ממידע להיתר (המביא לחיסכום של 30 ימים) ובאופן הגשת המסמכים הנדרשים להיתר. השינוי מקל ומפשט הן את הליך הגשת הבקשה להיתר והן את בדיקתה בוועדה המקומית, ואנו צופים כי בכך יוסר חסם ותתאפשר הקמת ממ"דים בצורה מהירה וקלה בכל רחבי הארץ. ההקלות נועדו לאפשר הן לאזרחים פרטיים והן למדינה למגן באופן מהיר מבנים למגורים אשר אין בהם פתרון מיגון תקני, בכל רחבי הארץ, בין אם על ידי הוספת מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) ובין אם על ידי מיגון חדר במבנים קיימים".

• בהמשך לפרשת ביטול עסקת ישפרו במודיעין, הודיעה השבוע ביג מרכזי קניות לרשות לניירות ערך כי הגישה תביעה, "על מנת להגן על זכויותיה", כנגד חברת די אנד איי 2; כנגד כידן דהרי; כנגד אודי אדיב; וכנגד חברת ישפרו - לבית המשפט המחוזי מרכז היושב בלוד. "במסגרת התביעה דורשת החברה מבית המשפט לאכוף את הסכם המכר שנכרת בין הצדדים, זאת לאחר שהנתבעים הפרו באופן יסודי ובוטה את התחייבויותיהם לחתום על מסמכי המכר של הנכסים", כך לשון ההודעה.

• חברת אמות הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך, בהמשך לזכייתה במכרז הסוכנות היהודית לרכישת הזכויות בפארק לוגיסטי צריפין, כי נחתם הסכם המכר בין הצדדים, וכי אמות שילמה את התשלום הראשון בגין רכישת המתחם, בסך השווה ל-30% מהתמורה, קרי כ-455.5 מיליון שקל.

• חברת רני צים מרכזי קניות דיווחה השבוע כי קיבלה היתר בנייה להקמת המרכז המסחרי בעיר רהט. בשלב הראשון תבנה החברה במסגרת הפרויקט כ-6,700 מ"ר שטחי מסחר. להערכתה, העלות המשוערת של שלב א' של הקמת הפרויקט עומדת על כ-50 מיליון שקל, וה-NOI השנתי שצפוי הפרויקט להניב בתום שלב זה עומד על כ-6.3 מיליון שקל, בתפוסה מלאה. החברה מעריכה,כי הקמת שלב זה של הפרויקט תסתיים בשנת 2022. הפרויקט בשלמותו יכלול כ-9,000 מ"ר, ולהערכת החברה עלות הקמתו תסתכם בכ-65 מיליון שקל. ה-NOI השנתי הצפוי הוא כשמונה מיליון שקל בתפוסה מלאה. החברה מעריכה כי הקמת הפרויקט כולו תסתיים בשנת 2023.

• חברת שובל מתחמי מגורים הודיעה השבוע כי ניתן היתר בתנאים לבניית מגדלי המגורים שלה ביקנעם – שני מגדלים בני 19 קומות כל אחד. הבניין הראשון מיועד כולו למכירת דירות בשוק החופשי, ואילו השני לשכירות ארוכת טווח, לתקופה של 15 שנה.

קבוצת MORE הודיעה השבוע על שני מינויים חדשים: עו"ד איתן שור, אשר שימש כיועץ המשפטי וכמזכיר הקבוצה, ימונה לסמנכ"ל בכיר; מתן קוטאי, אשר שימש כעוזרו האישי של יו"ר הקבוצה, ימונה לסמנכ"ל משאבים ויהיה אמון על חטיבת המשאבים - רכש; התקשרויות קבלנים ; תפעול; משאבי אנוש ומערכות מידע.

• חברת בוני התיכון דיווחה השבוע כי היא מקדמת פרויקט פינוי-בינוי בגני תקווה, בין הרחובות הרמה, הגליל והרי יהודה. במסגרת הפרויקט תפנה החברה 18 בניינים ובהם 408 דירות ושטחי מסחר, ובמקומם תבנה כ-1,300 דירות בעשרה בניינים בני 21-18 קומות, וכן שטחי מסחר ומבני ציבור. להערכת החברה, היקף ההכנסות הצפוי מפרויקט גני תקווה יסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל.

• הסטארט-אפ Versatile, שפיתח מוצר בינה מלאכותית בשילוב חומרה (IoT) לתכנון, לתפעול ולשליטה בתהליכי בנייה, הכריז השבוע על השלמת סבב גיוס (Series B) בסך 80 מיליון דולר. קרן Insight Partners הובילה את הגיוס, לצד Tiger Global Management. Versatile הוקמה בישראל ב-2016 על ידי מירב אורן, מנכ"לית החברה, דני הרמן, ה-CPO, ברק כהן, ה-CTO ורן אורן, ה-CSO. החברה משתפת פעולה בישראל עם קבוצת תדהר .

• חברת אשטרום הודיעה השבוע כי השלימה את העסקה לרכישת בניין המשרדים בבירמינגהאם, אנגליה, תמורת 42.2 מיליון ליש"ט. "עם התקיימות התנאים המתלים, הושלמה רכישת הנכס והבעלות בנכס עברה לידי החברה הנכדה בהתאם לתנאי ההסכם", עדכנה החברה את הרשות לניירות ערך.

• חברת אפי נכסים הודיעה השבוע כי חברה בת שלה, אפי אירופה, התקשרה במסמך הבנות לא מחייב עם חברה זרה, לפיו בכפוף להשלמת בדיקת נאותות ולהתקשרות בהסכמים סופיים ומחייבים, אפי אירופה תרכוש (בעקיפין) את מרבית הזכויות ביחס למקרקעין במרכז ורשה, פולין, שבהם מתוכנן, בין היתר, פיתוחו של פרויקט הכולל מתחמי משרדים, שטחי מסחר ובנייני מגורים להשכרה, בהיקף כולל של כ-105,000 מ"ר (חלקה של אפי אירופה). עלות רכישת הזכויות בפרויקט תעמוד על כ-90 מיליון אירו.

• חברת האשראי החוץ בנקאי מכלול פתחה את שבוע המסחר הראשון של השנה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, בטקס חגיגי מסורתי במעמד יו"ר מכלול, צבי זיו, שלושת בעלי השליטה בחברה - אורי פז, מנכ"ל מכלול מימון, איילת רוסק, מנכ"לית מכלול נדל"ן, וירון בלנק, דירקטור במכלול מימון. מכלול החלה להיסחר בבורסת ת"א בשבוע שעבר וצפויה בקרוב להצטרף למדדי הבורסה במסלול המהיר. מהחברה נמסר כי היא החברה היחידה בבורסה בת"א, מבין חברות האשראי החוץ-בנקאי, המתמחה במימון ליווי נדל"ן למגורים כתחליף בנקאי מלא, וגם במתן חוב מורכב לחברות בינוניות בצמיחה.

חברת האשראי החוץ בנקאי מכלול בבורסה לניירות ערךחברת האשראי החוץ בנקאי מכלול בבורסה לניירות ערך

• חברת אפי קפיטל הודיעה כי תיתן חסות למועדון הכדורסל מכבי ראשון לציון – מהלך ראשון מסוגו שמבצעת החברה. מדובר על חסות ראשית, כך שהקבוצה תיקרא בעונת המשחקים הקרובה מכבי "אפי קפיטל" ראשון לציון. בהודעתה ציינה החברה כי בראייתה "יש חשיבות לטפח ערכים מעולם הספורט הכוללים מצוינות, הישגיות והוגנות, העומדים בקנה אחד עם ערכי החברה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתשובל מתחמי מגוריםהמועצה הארצית לתכנון ובנייהרני צים מרכזי קניותאשטרוםביג מרכזי קניותאפי נכסיםממ"דמכלולקבוצת תדהרישפרוקבוצת MOREאפי קפיטלהבורסה לניירות ערךבית המשפט המחוזיאמות השקעותבוני התיכון התחדשות עירוניתרן מלאךפארק לוגיסטי צריפיןאבישי אברהםעו"ד איתן שורמתן קוטאיVersatileפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...