ביג על ביטול עסקת מרכז "ישפרו במודיעין": "בכוונת החברה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה ולפנות לערכאות משפטיות"

אתמול פורסם בכלי התקשורת כי העסקה, שבמסגרתה הייתה אמורה ביג לרכוש את המרכז מידי ישפרו, בוטלה • כעת טוענים בביג כי בעלי המניות בישפרו הפרו הפרה בוטה ויסודית את האמור בהסכם

שיתוף הכתבה
מנכ"ל ביג מרכזי קניות, חי גאליס (ביג מרכזי קניות)מנכ"ל ביג מרכזי קניות, חי גאליס (ביג מרכזי קניות)

ביטול עסקת מכירת המרכז המסחרי "ישפרו במודיעין" הופך לפרשה של ממש: אתמול (ד') דווח בכלי התקשורת השונים על פיצוץ העסקה, שבה הייתה אמורה חברת ביג מרכזי קניות לרכוש את המרכז מידי בעליה החדשים של ישפרו, ירון אדיב וכידן דהרי, בעלי תנופורט . כעת מודיעה חברת ביג מרכזי קניות כי תפנה לערכאות משפטיות, בשל מה שהיא מגדירה כהפרה בוטה של ההסכם. 

החברה פעלה במהלך החודשים האחרונים ללא לאות על מנת להוציא אל הפועל את השלמת עסקת הרכישה של הנכס על ידה, ואף קיבלה את אישור הממונה על התחרות לצורך כך"

"בהמשך לפרסומים בעיתונות בקשר עם עסקת מכירת המרכז המסחרי שבבעלות ישפרו, החברה מתכבדת לדווח בזאת כי פעלה במהלך החודשים האחרונים ללא לאות על מנת להוציא אל הפועל את השלמת עסקת הרכישה של הנכס על ידה, ואף קיבלה את אישור הממונה על התחרות לצורך כך", כתבה ביג מרכזי קניות בהודעתה לרשות לניירות ערך. 

"כפועל יוצא, פנתה החברה בדרישות חוזרות ונשנות לכידן דאהרי וירון אדיב, הבעלים של ישפרו. לאחר שבעלי המניות בישפרו התמהמהו שוב ושוב במילוי התחייבויותיהם לקיום ההסכם שנחתם בין הצדדים ולהשלמת ביצוע העסקה למכירת הנכס לחברה כמתחייב, פנתה החברה באמצעות עורכי דינה לבעלי המניות בישפרו, טרם נקיטת הליכים משפטיים נגדם. 

לאחר שבעלי המניות בישפרו התמהמהו שוב ושוב במילוי התחייבויותיהם לקיום ההסכם שנחתם בין הצדדים ולהשלמת ביצוע העסקה למכירת הנכס לחברה כמתחייב, פנתה החברה באמצעות עורכי דינה לבעלי המניות בישפרו, טרם נקיטת הליכים משפטיים נגדם"

בתגובה לדרישות הברורות והתקיפות שהוצגו להם על ידי החברה כאמור, הודיעו בעלי המניות בישפרו, בניגוד גמור להסכם עליו חתמו, שאין בכוונתם למלא את התחייבויותיהם החוזיות כלפי החברה למכירת הנכס לחברה, ובכך להפר הפרה בוטה ויסודית את האמור בו. לפיכך, בכוונת החברה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה ולפנות לערכאות משפטיות על מנת לאכוף את התחייבויות בעלי המניות בישפרו כאמור ולהשלים את רכישת הנכס על ידה".

בפרסומים בכלי התקשורת נמסר מבעלי תנופורט , דהרי ואדיב, כי העסקה המדוברת לא הושלמה, ובוטלה הלכה למעשה, בשל "מחלוקת עסקית" שהתפתחה בין שני הצדדים. בעקבות כך הודיעה ביג על נקיטת הצעדים המצוינים מעלה.

נזכיר כי ביג הודיעה על רכישת המרכז בסוף 2020, במסגרת רכישה של שני מרכזי קניות פתוחים ועוד חטיבת קרקע בעיר, תמורת סכום כולל של 425 מיליון שקל. הרכישה כוללת זכויות על פי הפירוט הזה: 82% מהזכויות במרכז הקניות "ישפרו סנטר מודיעין א'", ששטחו הבנוי הוא כ-27,000 מ"ר; כלל הזכויות במרכז הקניות "ישפרו סנטר מבנה ב'", ששטחו הבנוי הוא כ-6,500 מ"ר; ו-82% מהזכויות בחטיבת קרקע בשטח של כ-16.6 דונם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ביג מרכזי קניותישפרותנופורטחי גאליסירון אדיבכידן דהריהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...