ביג רוכשת נכסים במודיעין מישפרו תמורת 425 מיליון שקל

כזכור, ביג אמורה הייתה לרכוש את ישפרו עצמה, לצד מגה אור, בעסקה המפורסמת שהתבטלה • עוד הודיעה החברה כי חברה בת שלה מכרה שני נכסים בארה"ב תמורת כ-25 מיליון דולר

שיתוף הכתבה
חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות (ביג מרכזי קניות)חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות (ביג מרכזי קניות)

חברת ביג מרכזי קניות הודיעה היום (ה') כי תרכוש שלושה נכסים של חברת ישפרו חברה ישראלית להשכרת מבנים הנמצאים בעיר מודיעין. מדובר בשני מרכזי קניות פתוחים ועוד חטיבת קרקע בעיר, כל זאת תמורת סכום של 425 מיליון שקל.

בהודעת החברה לרשות לניירות ערך נכתב כי שלושת הנכסים הם: 82% מהזכויות במרכז הקניות "ישפרו סנטר מודיעין א'", ששטחו הבנוי הוא כ-27,000 מ"ר; כלל הזכויות במרכז הקניות "ישפרו סנטר מבנה ב'", ששטחו הבנוי הוא כ-6,500 מ"ר; ו-82% מהזכויות בחטיבת קרקע בשטח של כ-16.6 דונם.

ההתקשרות בעסקה המתוארת לעיל הינה התחייבות שניתנה לחברה על ידי צד ג' אשר, למיטב ידיעת החברה, התקשר עם חברה לנכסים ובנין לשם רכישת מלוא הון המניות של ישפרו"

"התמורה תשולם לאחר התקיימות תנאי מתלה, וכנגד רישום שעבודים לטובת החברה, וכן קבלת אישורי מיסים להעברת הזכויות", נכתב בהודעת החברה. "יובהר כי ההתקשרות בעסקה המתוארת לעיל הינה התחייבות שניתנה לחברה על ידי צד ג' אשר, למיטב ידיעת החברה, התקשר עם חברה לנכסים ובנין לשם רכישת מלוא הון המניות של ישפרו (הכוונה היא לבעלי תנופורט , אשר רכשו בסופו של תהליך את החברה). 

רק לאחר השלמת רכישת ישפרו על ידו, אם תושלם, תמכור ישפרו לחברה את הממכר בפרק זמן של עד 30 יום מהשלמת העסקה כאמור. השלמת עסקת הרכישה תהיה כפופה, כאמור, להתקיימות תנאי מתלה - קבלת הסכמת הממונה על התחרות בהתאם לחוק התחרות הכלכלית".

נזכיר כי ביג מרכזי קניות אמורה הייתה לרכוש את ישפרו לצד חברת מגה אור, בתמורה ל-855 מיליון שקל, אך גורמים שונים, וכן מחלוקות שהתגלעו בין הרוכשות הפוטנציאליות לנכסים ובנין, הביאו לביטול העסקה. בסופו של דבר רכשו אותה כידן דהרי וירון אדיב, בעלי תנופורט , תמורת 800 מיליון שקל.

נציין כי אתמול הודיעה ביג מרכזי קניות על שני הסכמים שעליהם חתמה חברה בת שלה, למכירת שני נכסים בארה"ב. הראשון הוא בניין משרדים במרכז המסחרי הפתוח The Waterfront בעיר פיטסבורג, פנסילבניה, שבו מחזיקה החברה הבת ב-80% מהזכויות. מחיר המכירה הוא 28.5 מיליון דולר. הבניין נרכש בשנת 2018 תמורת שישה מיליון דולר.

הנכס השני שנמכר הוא מבנה המשמש כמסעדה בעיר טמקולה, קליפורניה, במרכז המסחרי Palomar Village. כאן מחזיקה החברה הבת ב-100% מהזכויות במבנה, ומחיר המכירה נקבע על 2.75 מיליון דולר. ביג מעדכנת כי חברת הבת נמצאת בימים אלו במשא ומתן למכירת עוד שני מבנים במרכז Palomar Village, תמורת שלושה מיליון דולר ו-2.2 מיליון דולר. "המכירות כאמור תואמות את אסטרטגיית החברה, שהודיעה לאחרונה על הרצון לממש את אחזקותיה בארה"ב", מציינת החברה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךנכסים ובנייןמגה אורביג מרכזי קניותישפרוחי גאליסתנופורטכידן דהריירון אדיב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...