חברת אמות זכתה במכרז הסוכנות היהודית לרכישת הזכויות בפארק לוגיסטי צריפין; תשלם כ-1.5 מיליארד שקל

מדובר במכרז שבו השתתפה גם קבוצת חג'ג', כפי שהודיעה בשישי האחרון • דמי השכירות המצרפיים שמתקבלים נכון להיום מהמתחם – כ-56 מיליון שקל • "הרכישה - חלק מאסטרטגיית החברה להרחבת סקטור הלוגיסטיקה והאחסנה"

שיתוף הכתבה
שמעון אבודרהם, מנכ"ל אמות (תמר מצפי)שמעון אבודרהם, מנכ"ל אמות (תמר מצפי)

חברת אמות הודיעה הבוקר (א') כי קיבלה הודעה רשמית מ"החברה לניהול קופת התגמולים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית לארץ ישראל" בדבר קבלת הצעתה לרכישת מלוא זכויותיה של הסוכנות בפארק לוגיסטי צריפין, בסכום של כ-1.518 מיליון שקל. זאת בהמשך להודעתה של קבוצת חג'ג' שעליה כתבנו כאן ביום שישי האחרון, על השתתפותה במכרז.

המתחם כולל כ-274 דונם, מתוכם כ-224 דונם בייעוד אחסנה ומלאכה, אחסנה ומשרדים, וכ-50 דונם בייעוד לדרכים, שפ"פ ושצ"פ, שעליהם בנויים 18 מבנים לוגיסטיים בשטח בנוי כולל של כ-113,000 מ"ר"

"המתחם כולל כ-274 דונם, מתוכם כ-224 דונם בייעוד אחסנה ומלאכה, אחסנה ומשרדים", נכתב בהודעת אמות לרשות לניירות ערך, "וכ-50 דונם בייעוד לדרכים, שפ"פ ושצ"פ, שעליהם בנויים 18 מבנים לוגיסטיים בשטח בנוי כולל של כ-113,000 מ"ר. המתחם נמצא בתחום המועצה האזורית שדות דן, בצידו המזרחי של כביש 44 (כביש רמלה-בית דגן), בסמיכות למושב ניר צבי ובקרבת בית החולים אסף הרופא וצומת צריפין.

בהתאם למידע שנמסר על ידי המוכרת, המבנים הלוגיסטיים הקיימים במתחם מושכרים נכון למועד
הדיווח בתפוסה מלאה, בהסכמי שכירות שונים, לכ-28 שוכרים. דמי השכירות המצרפיים המתקבלים בגין הסכמי השכירות עומדים על סך כולל שנתי של כ-56 מיליון שקל (סכום הכולל דמי ניהול).

במסגרת הרכישה יומחו מלוא זכויותיה והתחייבויותיה של המוכרת במתחם, על פי הסכמי השכירות. בהתאם לתנאים שנקבעו על ידי המוכרת, ההסכם ייחתם בתוך שבעה ימי עסקים ממועד קבלת הודעת המוכרת. נוסף על התמורה, תשלם החברה מס רכישה בשיעור של 6% מהתמורה - סך של כ-90 מיליון שקל שיירשמו כהוצאה חד-פעמית בדו"ח רווח והפסד במועד הרכישה".

חברת אמות אף פירטה בדיווח על חשיבות המתחם בעיניה, ועל התוכניות שהיא מגבשת לגביו: "החברה סבורה כי המתחם ייחודי בשל סמיכותו לערי גוש דן, בשל גודלו, בשל קרבתו לצירי תנועה מרכזיים, ובשל פוטנציאל הפיתוח וההשבחה הטמונים בו, זאת לצד היותו נכס המניב תזרים מזומנים שוטף, והניתן לפיתוח בשלבים. 

החברה סבורה כי המתחם ייחודי בשל סמיכותו לערי גוש דן, בשל גודלו, בשל קרבתו לצירי תנועה מרכזיים, ובשל פוטנציאל הפיתוח וההשבחה הטמונים בו, זאת לצד היותו נכס המניב תזרים מזומנים שוטף, והניתן לפיתוח בשלבים"

רכישת המתחם הינה חלק מאסטרטגיית החברה להרחבת סקטור הלוגיסטיקה והאחסנה, סקטור המצוי בצמיחה חזקה מעצם היותו חולייה מרכזית בסחר המקוון. החברה מתכוונת לפתח את המתחם ולהשביחו במסגרת תוכנית בנין עיר החלה על המקרקעין, והמאפשרת אחסנה לגובה 18
מטר, או במסגרת ייזום תוכנית בניין עיר חדשה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקבוצת חג'ג'לוגיסטיקה ואחסנהאמות השקעותפארק לוגיסטי צריפין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...