חזרה
להורדת אפליקציה

אטרקצ'י, על רקע כוונות האוצר: "סבור ומקווה שהתפכחנו כבר מחוויית תמ"א 38"

בעלי ומנכ"ל אאורה דיבר בכנס "תוכניות העיר תל אביב-יפו", בהובלת מרכז הנדל"ן ומנהל ההנדסה בעיריית תל אביב-יפו • מהנדס העיר, אדריכל אודי כרמלי: "המטרה שלנו היא קודם כול לייצר תהליכי תכנון ודאיים, מהירים, קלים שקופים וברורים"

עודכן לאחרונה:
עו"ד יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה, בכנס בתל אביב (דרור סיתהכל)

"אני סבור ומקווה שהתפכחנו כבר מחוויית תמ"א 38 , ושאנחנו הולכים לכיוון של חידוש מתחמים שלמים בפינוי בינוי הכוללים גם תועלות ציבוריות. בדרך זו אפשר בהחלט גם לשלב דיור בר-השגה, דיור להשכרה, ולתת תנאי מחיה ראויים לדיירים הוותיקים, ובמקביל לבנות פרויקטים מודרניים שיאפשרו גם לזוגות צעירים לגור בעיר ובאמת לעשות ליצור חוויה ואינטגרציה אמיתית". 

כנס "תוכניות העיר תל אביב-יפו" (דרור סיתהכל)
כך אמר היום (ב') עו"ד יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי חברת אאורה , בכנס "תוכניות העיר תל אביב-יפו", בהובלת מרכז הנדל"ן ומנהל ההנדסה בעיריית תל אביב-יפו, במסגרת פאנל "מתכנון לביצוע בתל אביב-יפו". 

אטרקצ'י הוסיף כי "עיריית תל אביב מתנהלת ברמה הכי מקצועית מבין הרשויות המקומיות בארץ, אבל יש בהתנהלות שלה שני כשלים מנקודת מבטי כיזם – הדברים לוקחים הרבה מדי זמן, בלשון המעטה. זה לא גזירה משמיים שפרויקטי התחדשות עירונית בת"א ייקחו 15-10 שנים, אפשר לעשות את זה גם בתוך ארבע שנים. העירייה מקצועית, אבל בכל הקשור לבירוקרטיה היא כושלת ואת זה צריך לשפר דרמטית".

אודי כרמלי, מהנדס העיר תל אביב-יפו, השתתף גם הוא בכנס והתייחס אל הבקשות להקלות ולשינויים בתוכנית אחרי שכבר קיימת תב"ע באזור. לדבריו, "העולם השתנה, הטקטיקה של סחר מכר מול העירייה לפיה אדריכל שאתם שוכרים אומר לכם 'אני אשיג לכם עוד שתי יחידות דיור בפרויקט, אני אוציא עוד חצי מטר בקו בניין, אני אסדר לכם פחות 5% חלחול' – כבר לא עובדת. אתם יכולים לנקוט טקטיקה כזו אבל תבינו שיש לה מחיר – תשקללו את המחיר, תקבלו החלטה מודעת, אבל אל תתלוננו על בירוקרטיה אחרי זה.

כנס "תוכניות העיר תל אביב-יפו" (דרור סיתהכל)

כרמלי הוסיף כי "מי שבא לבקש היתר, עם תוכנית עיצוב ותב"ע שמתאימים כמו כפפה למדיניות העירונית ולסטנדרטים העירוניים, לוחות הזמנים קצרים בהרבה. הבור הגדול שיזמים נכנסים אליו מולנו, וחלק מהם עושים זאת מחוסר ידיעה, הוא בור שאומר 'אנחנו נכניס תהליכי תכנון לתוך תהליכי הרישוי' ואת זה אנחנו לא מקבלים. המטרה שלנו היא קודם כל לייצר תהלכי תכנון ודאיים, מהירים, קלים שקופים וברורים – זו המלצה שלנו לאורך כל הדרך וזו הסיבה גם שאנחנו רוצים להעיף את כל עולם הבקשות להקלות שגוזר התנגדויות, ועדות ערר, וחוסר ודאות לכל הצדדים".

גם עו"ד ענת בירן , מייסדת ובעלי משרד ענת בירן – עורכי דין, השתתפה בפאנל, ואמרה: "כל יזם רוצה להמשיך לבנות בתל אביב, ליזום בתל אביב ולמכור דירות בתל אביב, ורובנו גם היינו רוצים לגור בת"א, אך החיים בת"א הם לא כל כך פשוטים ליזמי נדל"ן. אם פעם תכנון היה דבר נורא מסובך, היינו רואים תוכניות שהיו נתקעות בוועדה מחוזית 5, 10 ו-15 שנה אבל לאחר מכן היה קל להוציא היתר, היום הדברים השתנו. הליכי התכנון היום יחסית פשוטים אבל הליכי הרישוי מאוד ארוכים ומסורבלים ואת זאת אנחנו רוצים לשפר".

כנס "תוכניות העיר תל אביב-יפו" (דרור סיתהכל)

בפאנל זה השתתפו גם נחשון קיוויתי, בעלי חברת בסר; מיכה קליין - מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים; והילל הלמן - אדריכל ומתכנן ערים, סגן מהנדס העיר, מנהל אגף רישוי פיקוח ובניה עיריית תל אביב-יפו.

יום העיון החל בשעה 13:30, באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל אביב, עם דברי פתיחה מפי דן קצ'נובסקי, מנכ"ל משותף במרכז הנדל"ן. לאחר מכן החל פרק מקצועי ממושך, שנמשך עד לשעות הערב, ובו לקחו חלק גורמים שונים ממנהל ההנדסה בעיריית תל אביב-יפו, שהובילו את יום העיון ויצקו לתוכו תוכן רב.

אדריכל אודי כרמלי, מהנדס העיר, דיבר על חזון עיריית תל אביב-יפו; אדריכל רן ברעם, ממחלקת תכנון מזרח, דיבר על עדכון תוכניות המתאר ת"א 5500; עלמה צור רביבו, מתכננת ערים בכירה ביחידה לתכנון אסטרטגי בעירייה, דיברה על חזון התחבורה של תל אביב ותקני חניה; אלה ובר, רכזת תכנון בכירה, דיברה על מדיניות הדיור לתל אביב-יפו; מיכל בלייכר, רכזת תכנון עיר בכירה, דיברה על תמ"א 70 ותוכנית המטרו.

כנס "תוכניות העיר תל אביב-יפו" (דרור סיתהכל)

בכנס התארחה גם דניאלה פז-ארז, בעלים ומנכ"ל חברת פז כלכלה והנדסה, שדיברה על היטלי השבחה ; פאנל שני שנערך בכנס עסק בהתחדשות עירונית בתל אביב, ובו השתתפו עו"ד קרן כהן בלחרסקי, בעלי משרד עורכי דין קרן כהן בלחרסקי ושות’; איילת רוסק, מנכ"לית ובעלת מניות בחברת מכלול, מימון וליווי לבניה ומגורים; אילי בר, מנכ"ל חברת אקו סיטי ; שמאי מקרקעין ארז כהן, מנכ"ל ז.כ מחקרים וסקרים; איל רונן, מנהל מחלקת תכנון העיר מזרח עיריית תל אביב-יפו; תא"ל במיל' רועי אלקבץ, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית והדיור; ואדריכל גיל שנהב ממשרד כנען שנהב אדריכלים .

כנס "תוכניות העיר תל אביב-יפו" (דרור סיתהכל)

בחלקו השלישי של הכנס ירדו אנשי מנהל ההנדסה לפרטי הפרטים של העיר, אל השכונות ואל הרחובות שלה. יואב זילברדיק, רכז תכנון עיר בכיר, דיבר על מע"ר המחר; איסרא חג'אזי, מתכננת עיר בכירה, דיברה על שכונת כפר שלם; מיכל שרון, מתכננת עיר בכירה, דיברה על שכונת הארגזים; גילה גינסברג, רכזת תכנון עיר בכירה, דיברה על שינויים ברחובות ראשיים במרכז העיר-אבן גבירול וארלוזורוב; אירית סייג אוריון , מנהלת מחלקת תכנון עיר דרום ויפו, דיברה על יפו ודרום העיר; ואדי אביטן, רכז תכנון עיר בכיר, דיבר על רובעים 5 ו-6.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search