חדשות הנדל"ן: כ-1,360 יח"ד בפינוי-בינוי בפ"ת; 700 מיליון שקל מימון ל"שכונת הגפן" של ICR בהרצליה

המתחם הסמוך לתחנה המרכזית בפ"ת מקודם על ידי העירייה • המימון לפרויקט של ICR בהרצליה – מצד בנק מזרחי-טפחות • ווי בוקס בדרך לרכוש נכס בתל אביב תמורת 32 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג (עיריית פתח תקווה)ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג (עיריית פתח תקווה)

• עיריית פתח תקווה מקדמת מתחם התחדשות עירונית בסמוך לתחנה המרכזית, ברחוב אורלוב. העירייה הודיעה השבוע כי גיבשה - באמצעות מנהל ההנדסה ומשרד האדריכלים פרצוב ארכיטקטורה - מסמך מדיניות תכנוני למתחם הגובל ברחובות אורלוב-מכבים-גיסין-פינסקר-מבצע קדש. המתחם זכה לכינוי "משולש אורלוב", על שום צורת המשולש הנוצרת מקווי הגבול של המתחם המתוכנן. מדובר במתחם שבו קיימים כיום מבנים נמוכי קומה ופועלים בו בין היתר בתי מלאכה ישנים, מוסכים וכו'. "עבודת התכנון איתרה את הפוטנציאל הגלום במרחב המתוכנן הכולל גישה לתחבורה ציבורית מגוונת, לרבות רק"ל, אוטובוסים, תחנת רכבת, צירים עורקיים ראשיים, קישוריות לעוגנים קיימים כמו היכל התרבות, מרכז תחבורתי וקישוריות צפונה אל עבר מרחב הירקון וכו'", נכתב בהודעת העירייה. "המרחב המתוכנן כולל עשרה מתחמים, ויכיל כ-1360 יח"ד שגודלן ינוע בין 40 מ"ר ל-150 מ"ר. הוא ישתרע על פני כ- 300 דונם. 20% מהיחידות תהיינה מיועדות עבור דיור "בהישג יד, וגובה הבנייה המוצע משתנה: לצד מבנים בני תשע קומות יהיו מגדלים בני 25-18 קומות".

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

• בנק מזרחי-טפחות הודיע השבוע כי יעמיד מימון של 700 מיליון שקל לפרויקט "שכונת גפן" בהרצליה, של חברת ICR. מדובר בפרויקט פינוי-בינוי שיבוצע גם הוא על ידי תדהר , והמימון של מזרחי-טפחות מתייחס לשלב א' של הפרויקט, שבו ייבנו 264 יחידות דיור. שכונת גפן בהרצליה תוקם ברחוב בר כוכבא פינת הר מירון, בסמיכות לקיבוץ גליל ים, לקניון שבעת הכוכבים ולפארק הרצליה. הפרויקט משתרע על פני שטח כולל של כ-16,000 מ"ר ויכלול שמונה בניינים בני 7, 9 ו-14 קומות, ו-400 יחידות דיור, במקום 124 יחידות דיור הקיימות היום.

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

• ישראל-קנדה מעדכנת כי חברת הבת שלה, ICR, קיבלה היתר בנייה מלא לפרויקט מנרב ים שהיא מקדמת בבת ים, כך על פי הודעה רשמית מאגף תכנון ובנייה של עיריית בת ים. מדובר בפרויקט פינוי-בינוי ברחוב סוקולוב פינת ירושלים בעיר, שיכלול שני מגדלי מגורים בני 30 קומות הכוללים 220 יח"ד בסך הכול. בספטמבר 2020 הודיעה החברה כי בחרה בתדהר בנייה לבצע את הפרויקט, בעלות של כ-200 מיליון שקל. החברה מציינת כעת כי מכרה כבר 136 דירות בפרויקט, המהוות כ-82% מהיחידות לשיווק, בתמורה כוללת של כ-372 מיליון שקל.

• חברת ווי-בוקס עדכנה השבוע כי היא מנהלת משא ומתן עם צדדים שלישיים לרכישת נכס בנוי בתל אביב בשטח של כ-500 מ"ר, לרבות זכויות הבנייה הצמודות אליו, בהיקף של כ-3,200 מ"ר, זאת בתמורה לסך של כ-32 מיליון שקל. "מובהר כי התקשרות החברה בעסקה המפורטת לעיל כפופה להשלמת בדיקת נאותות ומשא ומתן, וכן לחתימה על הסכם מפורט", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. 

• במקביל עדכנה החברה כי "בהמשך להחלטת בית המשפט לפיה חויבה עיריית חדרה לפרסם תוכנית אסטרטגית לשלבי פיתוח לכמה מתחמים, ובכללם 'מתחם ביל"ו' בצפון מזרח חדרה, שבו רכשה החברה שלושה מתחמי קרקע, מבקשת החברה לעדכן כי העירייה פרסמה את התוכנית האסטרטגית כאמור, לפיה תועדפו תוכניות בינוי בעיר, בין היתר על פי שיקולים עירוניים וכלכליים שונים. החברה פנתה לעיריית חדרה לקבלת הבהרות, ובשלב זה, לומדת את התוכנית כפי שפורסמה ובוחנת את התעדוף שנקבע ל'מתחם בילוי' על פיה, וכן את המשך צעדיה בעניין זה".

• חברת דה לסר מעדכנת כי הושלמה עסקת המכירה של הנכס Center in the park בברוקלין, ניו יורק, תמורת 20 מיליון דולר – מכירה שעליה דיווחנו כאן בפברואר האחרון. "עסקת המכירה הושלמה, ויצרה לחברה עודף תזרימי )לאחר הוצאות העסקה ופירעון ההלוואה הרובצת על הנכס) בסך של כ-16 מיליון דולר", נכתב בהודעתה לרשות לניירות ערך. "בהתאם לכך, פרעה החברה באמצעות כספי השלמת העסקה הלוואה בסך של 15 מיליון דולר אשר הועמדה על ידי בעל השליטה בחברה, לחברה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתדה לסרבנק מזרחי טפחותקבוצת תדהרעיריית פתח תקווהICRCenter in the parkויי בוקספינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...