עוד תוכנית מגורים עבור המגזר הבדואי בדרום מתקרב ליישום: אושרה שכונה חדשה ביישוב אבו קרינאת

התוכנית מציעה תוספת של 186 יחידות דיור, בצפיפות של 4 יחידות דיור לדונם • התושבים המיועדים הם בעלי צאן המתגוררים באזור • התוכנית "משמרת מאפיינים מסורתיים של חקלאות וגידול עדרים"

שיתוף הכתבה
עודד פלוס, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום (המשרד לשירותי דת)עודד פלוס, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום (המשרד לשירותי דת)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, בראשות עודד פלוס, מקדמת עוד תוכנית למגזר הבדואי בדרום, עם אישור תוכנית מתאר מקומית "שכונה 6 - אבו קרינאת". מדובר בתוכנית המוסיפה 186 יחידות דיור בצפון-מזרח היישוב אבו קרינאת, שנמצא דרומית לבאר שבע.

"התוכנית חלה בחלקו הצפון-מזרחי של היישוב, בתחום תוכנית מתאר מאושרת משנת 2003 (תוכנית 222/02/11), מדרום-מערב לאזור התעשייה (תוכנית 201/03/28), ממזרח לשכונה 5 (תוכנית מאושרת 624-0480806) ומצפון לכביש 80.

התוכנית נפרסת על פני כ-352 דונם ומוסיפה 62 מגרשים למגורים, המאפשרים בניית 186 יח"ד בצפיפות של 4 יח"ד לדונם. היא מאפשרת הסדרה במקום של מבנים קיימים, וכן מציעה מגרשים ריקים לבנייה חדשה. היא בעלת קיבולת ריאלית של 502 תושבים בשנת היעד"

התוכנית מציעה שכונת מגורים עבור בעלי צאן, המשמרת מאפיינים מסורתיים של חקלאות וגידול עדרים. היא נפרסת על פני כ-352 דונם ומוסיפה 62 מגרשים למגורים, המאפשרים בניית 186 יח"ד בצפיפות של 4 יח"ד לדונם, ומאפשרת הסדרה במקום של מבנים קיימים, וכן מציעה מגרשים ריקים לבנייה חדשה. היא בעלת קיבולת ריאלית של 502 תושבים בשנת היעד.

התוכנית מציעה חזיתות מסחריות, במגרשים בייעוד מגורים ב' לאורך רחוב הכניסה הראשי ליישוב. כמו כן מבני ציבור קטנים, שטחים ציבוריים פתוחים לאורך ואדיות, שטחי חקלאות ואזורים למבני משק לגידול בעלי חיים, תוך שמירה על מרחק 50 מטרים ממגורים. בתוכנית מערך דרכים המיועד להשתלב בתכנון המתארי המפורט והמאושר באזור. היא גם מאפשרת הקמת מבנים זמניים לתקופת הבנייה, לטובת הסדרת פזורה ותושבים המתגוררים במבנים ארעיים".

עוד נקבע בתוכנית כי הבינוי בשטח יתקיים על ראשי השלוחות, בהתאם למבנה הטופוגרפי של הקרקע, והערוצים בסביבה יישארו פתוחים, ועל בסיסם מתקיימת מערכת הניקוז והביוב של השכונה. "ממזרח לתחום התוכנית עובר נחל יתנן, ובינו לבין כביש 1 המוצע במסגרת התוכנית, יוקם שטח בייעוד טיפול נופי, אשר מהווה חיץ בין הכביש לתחום פשט ההצפה שחושב", נכתב בדברי ההסבר.

מבני הציבור והשטחים הציבוריים הפתוחים ייפרסו בהתאם לצרכים הפרוגרמטיים של אוכלוסיית היעד. היקף היח"ד בתוכנית לא מצדיק הקמת בית ספר חדש, ותלמידי השכונה ילמדו בבית הספר הקיים במרכז היישוב"

מבני הציבור והשטחים הציבוריים הפתוחים ייפרסו בהתאם לצרכים הפרוגרמטיים של אוכלוסיית היעד. היקף היח"ד בתוכנית לא מצדיק הקמת בית ספר חדש, ותלמידי השכונה ילמדו בבית הספר הקיים במרכז היישוב.

מגישת התוכנית היא הרשות לפיתוח והסדרת התיישבות הבדואים בנגב, והיא נערכה בשיתוף עם הציבור המוסדר במסגרתה. לצד שטחי המגורים, המסתכמים בשטח בנוי של 27,800 מ"ר, מציעה התוכנית גם 3,410 מ"ר שטחים למבני ציבור ועוד 700 מ"ר מסחר.

לעיון בפרטי התוכנית לחצו כאן

נזכיר כי לפני כשבועיים פרסמנו כאן על אישור הקמתו של רובע מגורים חדש ביישוב בדואי אחר, חורה, שנמצא צפון-מזרחית לאבו קרינאת. ברובע מגורים זה ייבנו 1,705 יחידות דיור חדשות, בצפיפות של עד 6.7 יחידות דיור לדונם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגבהוועדה המחוזית לתכנון ובניהעודד פלוס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...