אום אל-פאחם: הופקדה תוכנית למתחם עירוב שימושים בכניסה לעיר; 23 יח"ד ו-3,430 מ"ר מסחר ותעסוקה

התוכנית נמצאת בשכונת אלחנוק הסמוכה לכביש 65 (ואדי ערה) • תאפשר את שינוי ייעוד הקרקע הנוכחי ממגורים למסחר, תעסוקה ומשרדים • שטח התוכנית – כ-3.5 דונמים

שיתוף הכתבה
אום אל-פאחם (שאטרסטוק)אום אל-פאחם (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה הפקידה לאחרונה תוכנית מפורטת שתאפשר להקים מתחם מעורב שימושים בכניסה לעיר אום אל-פאחם, לא רחוק מכביש 65, הוא כביש ואדי ערה. על פי הגדרת התוכנית, מטרתה העיקרית היא "שינוי ייעוד ממגורים למסחר, לתעסוקה ולמשרדים בשכונת אלחאנוק". 

מטרת התוכנית היא הסדרה של שימושים למסחר הקיימים בשטח הכולל בייעוד מגורים, שינוי ייעוד ממגורים למסחר ותעסוקה, קביעת זכויות והוראות בנייה ובינוי. התוכנית צמודה, מצד אחד לציר ראשי בעיר, ומצד שני לשטח המיועד למסחר מהצד המזרחי והצפוני"

בדברי ההסבר לתוכנית נכתבי כי "בכניסה לאום אל פאחם, בשכונת אלחנוק, צמודה לדרך מקביל ולא רחוק מדרך אלמדינה, משתרע שטח התוכנית. מטרתה הסדרה של שימושים למסחר הקיימים בשטח הכולל בייעוד מגורים, שינוי ייעוד ממגורים למסחר ותעסוקה, קביעת זכויות והוראות בנייה ובינוי. התוכנית צמודה, מצד אחד לציר ראשי בעיר, ומצד שני לשטח המיועד למסחר מהצד המזרחי והצפוני, על פי תוכניות מאושרות ענ/251 ו-ענ/מק/1254".

המתחם מתפרס על פני כ-3.5 דונמים, והוא יכלול, כך על פי התוכנית, 23 יח"ד, 1,630 מ"ר שטחי מסחר ו-1,800 מ"ר שטחי תעסוקה. היזמים והמגישים של התוכנית הם פירסאן אגבאריה וחסן גבארין; העורך הראשי הוא מוחמד מחמיד; המודד הוא עדנאן אגבאריה; ויועץ התחבורה - עבדאלרחמאן מחמיד.

התוכנית מבטאת את מגמת ההתפתחות של העיר, לכל הפחות על הנייר: לפני כחודשיים אושרה, גם כן על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, תוכנית המתאר של העיר, אשר מאפשרת הוספת 22,000 יחידות דיור חדשות צמיחתה ל-140,000 תושבים. כיום חיים בעיר קצת יותר מ-55,000 תושבים, והיא נחשבת לעיר הגדולה ביותר באזור ואדי ערה.

התוכנית שהופקדה מבטאת את ההתקדמות התכנונית בעיר, שכבר כיום מציעה כמה וכמה מרכזים מסחריים גדולים המשמשים את תושבי האזור. תוכנית שכזו, אשר יש בה שילוב בין כמה ייעודים ואשר מאפשרת – בניגוד לבנייה הרווחת עד היום ביישובים ערביים – בנייה של שטחי מגורים, מסחר ותעסוקה במתחם אחד, מעידה על שינוי מגמה ועל ניסוין לניצול אופטימלי ומקסימלי של הקרקעות המצויות בתחומי העיר.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עירוב שימושיםשינוי ייעוד קרקעעיריית אום אל פאחםפירסאן אגבאריהחסן גבאריןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...