עם 22,000 יח"ד חדשות: אושרה תוכנית המתאר לאום אל-פאחם

התוכנית מייעדת לאום אל-פאחם היקף אוכלוסייה של 140,000 תושבים • התוכנית מגדילה את השטח לפיתוח עירוני ל-15,000 דונם ומוסיפה כ-1.5 מיליון מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה

שיתוף הכתבה
אום אל-פאחם (שאטרסטוק)אום אל-פאחם (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה החליטה לאשר את תוכנית המתאר לעיר אום אל-פאחם, שעיקרה תוספת של 22,000 יחידות דיור, זאת במטרה לתת מענה לאוכלוסייה צפויה בהיקף של 140,000 תושבים. 

מדובר בתוכנית מתאר כוללנית לכל תחום השיפוט של העיר, על שטח של כ-26,380 דונם. התוכנית, שקודמה על ידי הוועדה המחוזית, מכפילה את השטח לפיתוח העירוני לכ-15,000 דונם, מציעה תוספת של כמיליון וחצי מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה ועוד 800 דונם של מבני ציבור. בהיבט התחבורתי התוכנית מציעה חיבור נוסף של העיר לדרך 65, מכיוון צפון מזרח. 

תוכנית המתאר מביאה לידי ביטוי את חזון הישוב כעיר הערבית הגדולה מבין הכפרים המסורתיים המתעיירים במחוז חיפה בפרט ובישראל בכלל, המפתחת צביון עירוני ומספקת שירותים ותשתיות ברמה המתאימה לכך לתושביה ולתושבי הסביבה"

הוועדה דנה בהתנגדויות לתוכנית המתאר, שעסקו בשלל נושאים, כגון הגדלת צפיפות הבנייה העתידית כך שתתאים לצורכי התושבים ולאופי העירוני של היישוב, הגדלת היצע שטחי התעסוקה והמסחר ברמה העירונית הכללית וברמה השכונתית, קביעת יערות ושטחי פארקים עירוניים לפנאי ונופש ועוד. 

"תוכנית המתאר מביאה לידי ביטוי את חזון הישוב כעיר הערבית הגדולה מבין הכפרים המסורתיים המתעיירים במחוז חיפה בפרט ובישראל בכלל", נמסר ממנהל התכנון, "המפתחת צביון עירוני ומספקת שירותים ותשתיות ברמה המתאימה לכך לתושביה ולתושבי הסביבה. על מנת לאפשר את קידומה של תוכנית המתאר נדרש הליך של שינוי לתוכנית המתאר המחוזית (תממ/6) במועצה הארצית לתכנון ובנייה.

צוות התכנון שגיבש את התוכנית, בראשותם של ד"ר מיכאל מאיר ברודניץ ואדריכל אדיב נקאש, הורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה שעבודתם הייתה מקצועית ועצמאית, מתוך מחויבות לתהליך ולתושבי העיר".

זהו יום גדול לעיר הערבית הגדולה במחוז חיפה, ליבו של אזור עירון המתפתח במהירות בהובלת הוועדה המחוזית. התוכנית מבטאת את רצונות הנהגתה ותושביה של אום אל-פאחם, הרוצים לראות בה עיר מתקדמת ואיכותית"

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, איתמר בן דוד: "זהו יום גדול לעיר הערבית הגדולה במחוז חיפה, ליבו של אזור עירון המתפתח במהירות בהובלת הוועדה המחוזית. התוכנית מבטאת את רצונות הנהגתה ותושביה של אום אל-פאחם, הרוצים לראות בה עיר מתקדמת ואיכותית. הגדלנו את היצע שטחי המגורים ושימרנו את מעמד השטחים הפתוחים הסובבים אותה, לטובת הדור הנוכחי ולטובת הדורות הבאים. לצד ראש העיר, ד"ר סמיר מחמיד, אמשיך לקדם ולהוביל את מאמצי התכנון בעיר".

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, איתמר בן דודיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, איתמר בן דוד

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית מתארעיריית אום אל פאחםד"ר סמיר מחמידאיתמר בן דודמנהל התכנוןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהד"ר מיכאל מאיר ברודניץאדריכל אדיב נקאש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...