אחת התוכניות המבוקשות בגוש דן מתקדמת עוד שלב: דיון בוותמ"ל סביב ההתנגדויות למתחם אשכול

המתחם בצפון ת"א, שיוקם על שטחו של שדה התעופה שדה דב צפוי לכלול כמעט 5,000 יחידות דיור • הדיון בהתנגדויות - 57 במספר - הוא דיון פנימי • הוועדה תדון גם בבקשה לשינוי שלביות בתוכנית עין התכלת בנתניה

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית רובע שדה דב (רשות מקרקעי ישראל)הדמיית תוכנית רובע שדה דב (רשות מקרקעי ישראל)

הבתים ברובע שדה דב כבר נראים באופק? הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור, היא הוותמ"ל, תדון הבוקר (ד') בהחלטת ועדת המשנה להתנגדויות באשר לתוכנית מתחם אשכול בצפון תל אביב, אשר אמורה להיות הראשונה שתיושם בשטח הרובע, במקום שבו עמד עד לא מזמן שדה התעופה שדה דב. מתחם אשכול צפוי לכלול 4,844 יחידות דיור, 145,000 מ"ר שטחי תעסוקה, 45,000 מ"ר שטחי מסחר וכ-680 חדרי מלון.

לתוכנית, שנקראת גם תמל/3001, הוגשו 57 התנגדויות, בהן כאלו שהוגשו מטעם גורמים פרטיים וכאלו שהוגשו מטעם חברות, עמותות וגופים ממשלתיים – כולל נת"ע , חברת ארקיע, אדם טבע ודין, חברת החשמל, עיריית תל אביב ועוד

לתוכנית, שנקראת גם תמל/3001, הוגשו 57 התנגדויות, בהן כאלו שהוגשו מטעם גורמים פרטיים וכאלו שהוגשו מטעם חברות, עמותות וגופים ממשלתיים – כולל נת"ע , חברת ארקיע, אדם טבע ודין, חברת החשמל, עיריית תל אביב ועוד. יש לציין כי הדיון – שיתמקד בהחלטת ועדת המשנה של הוותמ"ל ולא בהתנגדויות עצמן – יהיה דיון פנימי, בהשתתפות חברי הוותמ"ל וחוקר התוכנית אבי חינקיס. יזמי התוכנית וגופים שהגישו התנגדות לתוכנית לא יוכלו להשתתף בדיון.

דיון זה יתקיים עם פתיחת הישיבה הבוקר, לאחר אישור פרוטוקולים מישיבות קודמות. הוא צפוי לקדם עוד צעד את התוכנית, שהופקדה על ידי הוותמ"ל במאי 2019. מתחם אשכול הוא חלק מרובע שדה דב, שהוועדה המחוזית תל אביב אישרה את הפקדת התוכנית עבורו ביולי האחרון. ברובע כולו צפויות להיבנות 16,000 יחידות דיור.

שדה התעופה שדה דב פונה לפני כשנה באופן סופי, זאת לאחר הכרעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסוף יוני 2019, כי הפינוי יתקיים כמתוכנן. להחלטה זו קדמו דיונים רבים, מחאות ושלל דעות שנשמעו מכל עבר, בעד ונגד הפינוי

כאמור, שדה התעופה שדה דב פונה לפני כשנה באופן סופי, זאת לאחר הכרעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסוף יוני 2019, כי הפינוי יתקיים כמתוכנן. להחלטה זו קדמו דיונים רבים, מחאות ושלל דעות שנשמעו מכל עבר, בעד ונגד הפינוי. בפברואר 2020 הפך הפינוי לעובדה מוגמרת.

עוד צפויה הוותמ"ל לדון היום בקשה לשינוי שלביות בתמל/1010, היא תוכנית עין התכלת בנתניה. הדיון הזה יהיה פתוח, וישתתפו בו חברי הוותמ"ל, נציגי עיריית נתניה ונציגי היזם. תוכנית עין התכלת היא תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בצפון-מערב נתניה, שתחלוש על שטח של 93 דונם. התוכנית כוללת רובע מגורים בן 693 יחידות דיור, עוד 412 יחידות דיור מוגן, בית מלון עם 40 חדרים, 41,360 מ"ר עבור מבני ציבור ו-3,000 מ"ר עבור שטחי מסחר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית נתניהשדה דבמתחם אשכולרובע שדה דבתמל/3001תמל/1001עין התכלת נתניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...