למרות הכול, פינוי שדה דב יוצא לדרך: הופקדה תוכנית מתחם אשכול

הוותמ"ל החליטה לקדם תוכנית מפורטת ראשונה ברובע, שכוללת כ-4,800 יחידות דיור, 45,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, 145,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה וכ-680 חדרי מלון

שיתוף הכתבה
פינוי שדה דב יוצא לדרךפינוי שדה דב יוצא לדרך

על אף המחאות ולמרות סימני השאלה הרבים – פינוי שדה התעופה שדה דב בתל אביב יוצא לדרך: הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור, הוותמ"ל, החליטה היום (ד') לקדם תוכנית מפורטת ראשונה ברובע שדה דב - 'מתחם אשכול', אחת משלוש תוכניות המקודמות במתחם. 

התוכנית, שקודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי משרד 'מנעד' אדריכלים, כוללת הקמת 4,844 יחידות דיור, לצד שטחי מסחר בהיקף של 45,000 מ"ר, שטחי תעסוקה בהיקף של 145,000 מ"ר וכ-680 חדרי מלון.

נתונים שונים מתוך התוכנית עצמה יכולים לספק הצצה לחשיבות הכלכלית העצומה שביישומה המלא: על פי פרטי התוכנית, שווי מ"ר המיועד למגורים הוא 17.6 אלף שקל, ושווי מ"ר למסחר – 21.7 אלף שקל. מספרים אלו מיתרגמים לסכומי עתק, של כמה מיליארדי שקלים, בתוכנית 'מתחם אשכול' לבדה.

ממִנהל התכנון נמסר כי מדובר בבנייה עירונית מעורבת שימושים, אשר מייצרת סביבה עירונית פעילה בתמהיל בינוי מגוון, המתאים לאוכלוסיות שונות וכולל בינוי מרקמי, בנייה גבוהה ומגדלים, בצפיפות גבוהה המותאמת ללב המטרופולין – כ-54 יח"ד לדונם בממוצע. התוכנית משתרעת על שטח כולל של 341 דונם. 

עוד כוללת התכנית תוואי רחובות ושטחים ציבוריים פתוחים, היוצרים רצף עירוני בצפון העיר תל אביב לטובת קישור באופן מלא בין שכונות העיר, שכונות חדשות וחוף הים. כל זאת בהתאם לעקרונות שנקבעו בתוכנית המתאר המופקדת לרובע, המבוססים על עירוב שימושים , שימוש בתחבורה ציבורית ויצירת תשתית ראויה וידידותית לרוכבי אופניים והולכי רגל. 

"בתכנון השכונה ניתן דגש מרכזי לקיימוּת", נכתב בהודעת המנהל, "כך שהשכונה המוצעת מבוססת על ההתאמה להצללות הצפויות ולמשטר הרוחות, וכוללת פתרונות תשתית מתקדמים ואנרגיה מתחדשת. התוכנית נשענת על הקו הירוק של הרכבת הקלה, העתיד לעבור באבן גבירול, ובכך היא מבוססת תחבורה ציבורית ומפחיתה את תלות תושביה ברכב פרטי".

יו"ר הוותמ"ל, אריאל יוצר: "מדובר בתוכנית אשר מוסיפה אלפי יחידות דיור בתל אביב, בניצול קרקע גבוה ובצפיפות מגורים גבוהה, תוך הקפדה על עירוניות ועל עירוב שימושים . כל אלה, לצד תכנון חדשני ופורץ דרך המתבסס על אנרגיה חלופית וקיימוּת, וכולל תשתיות פניאומטיות לפינוי אשפה, מערכות לניצול מים אפורים ובנייה לפי תקן בנייה ירוקה".

מתכננת מחוז תל אביב ברמ"י, גילי טסלר: "העובדה כי מתוכננות במקביל תוכנית מתאר ותוכנית מפורטת, מאפשרת לצוותי התכנון לעבוד באינטגרציה מושלמת ולדייק את עבודתם Top to bottom, ולהפך. תוכנית רובע שדה דב איננה 'עוד תכנית' - זו תכנית המהווה סמן ימני בשדה התכנון, והעובדה כי אנחנו מתמודדים עם סוגיות כמו צפיפות, תשתיות ברות קיימא, אנרגיות מתחדשות, מורכבות קניינית ויישומית, מחייבת אותנו לשכלול ולחדשנות".

מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברמ"י, רפי אלמליח: "מתחם זה מהווה סנונית ראשונה, כחלק ממארג תוכניות באזור המקודמות ע"י רמ"י ואשר ימומשו עם פינוי שדה התעופה שדה דב. מדובר בחטיבת קרקע משמעותית בלב אזור הביקוש, המאפשרת פיתוח שכונה איכותית, מקיימת, משורתת תנועתית ונתמכת בשטחי ציבור כנדרש. פיתוח המתחם ואזור שדה התעופה כולו הוא בשורה לשוק הדיור ולמשק כולו".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דבהוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...