מפשירים? הוצאות הבנייה למגורים בארה"ב עלו בנובמבר ב-16%

זאת במקביל לעלייה של 4.4% בכלל הוצאות הבנייה מינואר 2020 עד נובמבר 2020 בהשוואה ל-2019 • עם זאת, בענף האמריקאי מודאגים מהירידה בהוצאות לפרויקטים שאינם למגורים

שיתוף הכתבה
פרויקט בנייה בארה"ב (שאטרסטוק)פרויקט בנייה בארה"ב (שאטרסטוק)

האם ענף הנדל"ן האמריקאי, לכל הפחות בכל הנוגע למגורים, מתחיל לצאת מהקיפאון – גם בהסתכלות על נתוני השנה החולפת כולה? אחרי ידיעות רבות על מצבו הקשה של השוק, בעיקר בחודשי הקורונה הראשונים, נראה כי הענף נכנס לתהליך הפשרה, ויש כמה וכמה אינדיקציות חיוביות לכך, בעיקר, כאמור, בתחום הנדל"I למגורים.

על פי הפרסום מאתמול (ב') במגזין The Real Deal, הוצאות הבנייה בנובמבר 2020 בתחום המגורים, בפרויקטים פרטיים וציבוריים יחד, עלו ב-16% בהשוואה לנובמבר 2019 – כלומר לתקופה שלפני הגעת הקורונה. ההוצאות הכוללות על בנייה צמחו בכ-1.46 מיליארד דולר בחודש נובמבר, ובניכוי עונתיות מדובר בעלייה של 0.9% לעומת אוקטובר 2020.

סך כל ההוצאות על בנייה למגורים ב-2020, מינואר ועד נובמבר האחרון, עלו ב-4.4%, ל-1.3 מיליארד דולר, לעומת 1.26 מיליארד דולר במהלך אותם 11 חודשים בשנת 2019

אך האם ההשוואה לאוקטובר 2020 נכונה – או שחשוב להשוות ל-2019, כפי שמציג הנתון הראשון שהובא כאן? גם בראייה זו האינדיקציות חיוביות: סך כל ההוצאות על בנייה למגורים ב-2020, מינואר ועד נובמבר האחרון, עלו ב-4.4%, ל-1.3 מיליארד דולר, לעומת 1.26 מיליארד דולר במהלך אותם 11 חודשים בשנת 2019.

עוד עדות לחוזקו של ענף המגורים האמריקאי, על פי הכתבה במגזין הניו יורקי, מגיעה מחלקם מתוך כלל הפרויקטים: אם כן, ההוצאות על בניית פרויקטים פרטיים למגורים, כולל שיפוץ בתים, היוו 45% מכלל ההוצאות, ורשמו עלייה של 2.7% לעומת נתוני אוקטובר. זה היה החודש השישי ברציפות שבו הדיור חלש על הנתח הגדול ביותר מהוצאות הבנייה בארה"ב.

ירידה מתמשכת בפרויקטים שאינם למגורים

לצד האופטימיות בכל הנוגע לשוק המגורים, בארה"ב מודאגים מההוצאה לפרויקטים שאינם למגורים, אשר ממשיכה לרדת: על פי הנתונים, חודש נובמבר 2020 הוא החמישי ברציפות שבו נרשמת ירידה בנתון זה, והחודש החמישי מתוך ששת האחרונים שבו נרדמת ירידה בהוצאות בפרויקטים ציבוריים בסקטור זה.

על רקע נתונים אלו ישנם קולות אשר מדברים על המשך הצטמקות היקף ההוצאות בתחום זה גם בשנת 2021, ולכן קוראים לממשל האמריקאי להגדיל את התמיכה בפרויקטי תשתיות, לדוגמה. לעומת זאת, הצמיחה בתחום המגורים צפויה להימשך גם בשנה החדשה, כך על פי המומחים. 

על פי הנתונים, חלה עלייה של 18% בהוצאות לבניית בתים צמודי קרקע, זאת בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. התחלות הבנייה של בתים פרטיים (Single-family) עלו בנובמבר גם כן, והגיעו לרמה הגבוהה ביותר מאז 2007

אגב, בסוף הידיעה מובא נתון מעניין נוסף, אשר תומך במגמה שדיווחנו עליה כאן – מגמת הפרבור והיציאה מהערים הגדולות באמריקה. כך, על פי הנתונים מנובמבר האחרון, חלה עלייה של 18% בהוצאות לבניית בתים צמודי קרקע, זאת בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. התחלות הבנייה של בתים פרטיים (Single-family) עלו בנובמבר גם כן, והגיעו לרמה הגבוהה ביותר מאז 2007.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחלות בנייהמשבר הקורונהנדל"ןנדל"ן חו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...