מכירות בתים בברוקלין ובקווינס צנחו בשיעור הגבוה זה עשור

בברוקלין נרשמה ירידה של 40.5% ברבעון השני של השנה לעומת השנה שעברה, ובקווינס – ב-46% • המחיר החציוני בשני הרובעים דווקא עלה ברבעון השני, ובברוקלין רשם שיא – 820,000 דולר

שיתוף הכתבה
ברוקלין, ניו יורק (שאטרסטוק)ברוקלין, ניו יורק (שאטרסטוק)

זוכרים את הפרסומים אחרונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ושל אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר באשר לפעילות הענף בישראל בשיא הסגר שהוטל על המשק? את הצניחה של יותר מ-70% במספר העסקאות באפריל, ואת הירידה של יותר מ-50% במספר הדירות החדשות שנמכרו? ובכן, אם חשבתם שמדובר בעניין השמור לישראל בלבד (וכשרואים את ממדי המגפה העולמיים, אנחנו לא באמת מאמינים שכך חשבתם...) – הרי שהמספרים שנציג כאן יוכיחו אחרת.

מגזין הנדל"ן המצוין The Real Deal פרסם לאורך משבר הקורונה, כולל בימים אלו, לא מעט ניתוחים על הפעילות הנדל"נית בארה"ב, בדגש על ניו יורק. הפעם הוא התעכב על שני רובעים בניו יורק, שניהם נחשבים כיום למתפתחים מאוד בכל הקשור למגורים: ברוקלין, שהוא הרובע המאוכלס ביותר בניו יורק, וזוכה לנהירה של רבים אליו בשנים האחרונות, וקווינס, שגם הוא זוכה לביקוש גבוה מאוד ביחס לעבר. בשניהם, לא מפתיע לגלות, הפעילות הנדל"נית צנחה משמעותית.

שני הרובעים הציגו ברבעון השני של 2020 צניחה שלא נראתה שם כעשור. בברוקלין הצניחה הגיעה ל-40.5%, לעומת השנה החולפת כמובן, ובקווינס – צניחה גדולה עוד יותר, של 46%

אם כן, על פי הנתונים שפורסמו במגזין הניו יורקי לגבי היקף מכירת הדירות, שני הרובעים הציגו ברבעון השני של 2020 צניחה שלא נראתה שם כעשור, ואף נרשה לעצמנו לומר – מאז ימי המשבר הגדול של 2008. בברוקלין הצניחה הגיעה ל-40.5%, לעומת השנה החולפת כמובן, ובקווינס – צניחה גדולה עוד יותר, של 46%.

זהו לא הנתון היחיד שבו נרשמה ירידה גדולה בשני הרובעים: בברוקלין ירד מלאי הדירות בכמעט 21% ברבעון השני של השנה, ואילו בקווינס ב-20%. נזכיר כי תקופה זו, מתחילת מרץ ועד סוף מאי, היא תקופת האביב – תקופה שבה שוק הנדל"ן האמריקאי נהנה באופן מסורתי משיא פעילות מסוים, בעיקר לקראת סופה. כל זה לא התרחש הפעם. בדיוק להפך.

המחיר החציוני של בית בברוקלין דווקא עלה ברבעון השני של השנה, לסכום של 820,000 דולר – שיא חדש. המחיר החציוני בקווינס עלה גם הוא, והגיע ברבעון השני של 2020 ל-607,350 דולר – עלייה של 6.2%

מצד שני, ישנם גם נתונים חיוביים לגבי שוק הנדל"ן בברוקלין ובקווינס (תלוי בעיני המתבונן, כמובן): המחיר החציוני של בית בברוקלין דווקא עלה ברבעון השני של השנה, לסכום של 820,000 דולר – שיא חדש מבחינת הרובע המאוכלס ביותר בניו יורק. המחיר החציוני בקווינס עלה גם הוא, והגיע ברבעון השני של 2020 ל-607,350 דולר – עלייה של 6.2%. 

נתון מעניין נוסף נוגע להנחת הרישום בעת רכישת דירה – זו עלתה גם היא ברבעון השני של 2020, בשני הרובעים: בברוקלין מדובר על 5.2% הנחה ברבעון החולף, לעומת 4.4% ברבעון השני של 2019; בקווינס ההנחה עמדה על 4.5%, לעומת 3.1% בתקופה המקבילה אשתקד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"בThe Real Dealנדל"ן בניו יורקרובע ברוקליןרובע קווינס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...