עוד סימן ל"מגמת הפרברים" האמריקאית המתחזקת בשל הקורונה: שכה"ד בניו יורק ירד ב-13%; בסן פרנסיסקו: ב-18%

זאת בהשוואת מחירי השכירות היום לעומת פרוץ המגפה לפני כשבעה חודשים • בפרברים ובערים הקטנות נרשמו ירידות מזעריותבגובה שכר הדירה – ובכמה אזורים אף נרשמה עלייה

שיתוף הכתבה
סן פרנסיסקו. מציגה את הירידה המשמעותית ביותר בשכר הדירה (שאטרסטוק)סן פרנסיסקו. מציגה את הירידה המשמעותית ביותר בשכר הדירה (שאטרסטוק)

כבר כתבנו כאן לא פעם על הקשיים שאיתם מתמודדות הערים הגדולות ברחבי העולם בשל משבר הקורונה, ועל הביקוש הגואה למגורים בפרברים. כעת מגיע עוד סימן לכך, מכיוון רמות שכר הדירה בערים הגדולות, אל מול הפרברים והערים הקטנות. מתברר שבעוד הראשונות מתמודדות עם ירידות משמעותיות, עד כדי מספרים דו־ספרתיים בכמה מהן, בפרברים מרגישים בקושי את ירידה – ואף מגיעים לרמות המחירים של המטרופולינים המרכזיים.

שכהשכה
על פי הגוף הממשלתי Apartment List, אשר אחראי על רישום הדירות בארה"ב, התמונה ברורה: ב-27 תוך 30 המטרופולינים הגדולים במדינה, שכר הדירה בפרברים הדביק את שכר הדירה במרכז הערים; בלב אותם מטרופולינים, לב הערים הגדולות, שכר הדירה הממוצע ירד ביותר מ-5% מאז החלה המגפה. בפרברי אותם ערים הירידה היא של כחצי אחוז בלבד. הנתונים התפרסמו בכתבה מיוחדת של מגזין City Lab האמריקאי.

בשארלוט ירד שכר הדירה הממוצע ב-2%, בעוד בפרבריה הוא עלה ב-5%; בדאלאס הנתונים זהים; בסיאטל שכר הדירה ירד ב-7%, ואילו בפרבריה עלה ב-1%

כשצוללים לנתונים ממוקדים, התמונה אף ברורה עוד יותר: בשארלוט ירד שכר הדירה הממוצע ב-2%, בעוד בפרבריה הוא עלה ב-5%; בדאלאס הנתונים זהים; בסיאטל שכר הדירה ירד ב-7%, ואילו בפרבריה עלה ב-1%; מנגד, בלאס וגאס נרשמה עלייה הן בעיר (4%) והן בפרברים (3%), ואילו בווירג'יניה ביץ' עלו המחירים ב-6% בעיר, וב-5% בפרברים.

שכהשכה

ומה לגבי הערים הגדולות ביותר? אותן השארנו לכם לסוף: בלוס אנג'לס ירדו מחירי השכירות ב-6%; בבוסטון נרשמה ירידה של 8% במחירי השכירות; בניו יורק – ירידה של 13%; והגדילה לעשות סן פרנסיסקו, עם ירידה של 18%. יש לציין כי ברוב הערים שמצוינות כאן גם הירידה בשכר הדירה בפרברים הורגשה. על פי אנשי City Lab הסיבה לכך היא שבערים אלו הפרברים מתפקדים ממש כשכונות של העירם הגדולות עצמן.

לערים הגדולות יש פחות ופחות קסם להציע

כבר הזכרנו זאת בעבר, אבל להעדפת הפרברים על פני מרכזי הערים יש סיבה מוצקה: הערים הגדולות מציעות לתושב פחות ופחות דברים מעניינים, אלו שבגללם הגיע למרכז העיר, וכשמכל זה נותר רק שכר הדירה הגבוה – כולם מחפשים משהו אחר.

הברים והמסעדות פועלים בקושי, המוזיאונים כמעט לא קיימים – ועל תיאטרון ובתי קולנוע אין בכלל מה לדבר. מרכזי הערים כבר לא מציעים את הקסם הידוע שלהם

הקורונה שינתה לחלוטין את שוק הדיור בארה"ב, לכל הפחות לזמן מה, וזה בעיקר משום שהברים והמסעדות פועלים בקושי, המוזיאונים כמעט לא קיימים – ועל תיאטרון ובתי קולנוע אין בכלל מה לדבר. מרכזי הערים כבר לא מציעים את הקסם הידוע שלהם, ועד שזה ישתנה, התושבים ימשיכו להעדיף את הפרברים, הזולים יותר ואולי גם הנוחים יותר.

ב־City Lab מציינים, במידה מסוימת של סרקזם, כי מעולם לא היו אפשרויות רבות כל כך לשוכר הממוצע במנהטן – עד לא מזמן חלקת האדמה הירקה והמבוקשת ביותר בניו יורק (שמבחינת המחירים, לפחות, עדיין נחשבת יקרה מאוד, יש לציין). ובנימה רצינית יותר אומרים שם כי עם בוא החורף, וכל עוד הקורונה כאן, דמי השכירות צפויים לרדת עוד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"בנדל"ן בניו יורקנדל"ן בסן פרנסיסקומשבר הקורונהשכר דירהנדל"ן בלוס אנג'לס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...