הנדל"ן במנהטן ממשיך בדשדוש הקורונה

בשוק היוקרה לא נרשמה ולו עסקה אחת במחיר של 20 מיליון דולר ויותר • בפרברים המצב שונה לחלוטין: עלייה של 109% בהמפטון; עלייה של 76% בנורפולק

שיתוף הכתבה
מנהטן. צניחה משמעותית לעומת העלייה בפרברים (שאטרסטוק)מנהטן. צניחה משמעותית לעומת העלייה בפרברים (שאטרסטוק)

האם ישנה מגמה חזקה, יציבה, שכבר עכשיו אפשר להצביע עליה – ומושפעת בצורה מהותית ממשבר הקורונה ומהבהלה שהביאה עימה? היום אפשר לומר שכן: עוד ועוד בעלי בתים מחליטים לעזוב את הערים הגדולות ולעבור לפרברים, אולי בגלל הצפיפות (שמגבירה, כביכול, את הסיכוי להידבק) ואולי בגלל שסגר בעיר הוא דבר נוח הרבה פחות מסגר בעיר קטנה או באזור כפרי.

בתקופה האחרונה נשמעים קולות המדברים על כך שהעיר משנה את פניה תחת צילה של הקורונה, ולא לטובה; אחרים מדברים על מוות של ערים, בהקשר שלה ובהקשר של ערים גדולות אחרות

המגמה הזו מתבטאת היטב סביב אחת הערים החשובות בעולם, או החשובה ביותר: ניו יורק. בתקופה האחרונה נשמעים קולות המדברים על כך שהעיר משנה את פניה תחת צילה של הקורונה, ולא לטובה; אחרים מדברים על מוות של ערים, בהקשר שלה ובהקשר של ערים גדולות אחרות. הנתונים מראים שההכרזות הללו לא תלושות מן המציאות.

כפי שפורסם אתמול (ד') במגזין הניו יורקי The Real Deal, מספר העסקאות במנהטן – האי הנחשק, התוסס והיוקרתי ביותר בניו יורק – ירד בכמעט 38% באוגוסט. בשוק דירות היוקרה המצב גרוע עוד יותר: ארבע עסקאות בלבד נחתמו לאורך החודש האחרון בטווח המחירים שנע בין עשרה ל-20 מיליון דולר. ברף המחירים הגבוה מ-20 מיליון דולר לא נרשמה ולו עסקה אחת באוגוסט האחרון.

הנתונים הללו הופכים מדאיגים עוד יותר כשמסתכלים על רובע אחר בניו יורק שנפגע בשל הקורונה, רובע ברוקלין המפורסם. ביולי פרסמנו כאן כי הרובע רשם צניחה של כ-40% במכירות הבתים ברבעון השני – אך באוגוסט הרובע הזה דווקא הציג עלייה של 33% במספר העסקאות. עלייה נרשמה גם במספר העסקאות סביב בתי Single-family – מ-50 באוגוסט 2019 ל-128 באוגוסט האחרון, עלייה של 156%.

כאשר בוחנים את הפרברים אפשר להצביע כבר על מגמה: בהמפטון שבווירג'יניה, דרומית לניו יורק, עלה מספר העסקאות ב-109%; בנורפולק, מעט דרומית משם, העלייה עמדה על 76%

התמונה הזו הופכת ברורה יותר כאשר בוחנים את הפרברים – אז נראה שאפשר להצביע כבר על מגמה. כך, בהמפטון שבווירג'יניה, דרומית לניו יורק, עלה מספר העסקאות ב-109%; בנורפולק, מעט דרומית משם, העלייה עמדה על 76%.

אי-אפשר להגיד בוודאות אם המגמה הזו תימשך או תיעצר, וכיצד תיראה ניו יורק – ומנהטן בעיקר – כאשר יימצא חיסון לקורונה או טיפול מתאים. בכל זאת, מאז פרצה המגפה אי שם בסביבות פברואר-מרץ האחרונים, נראה כי המגמה היא עזיבה של הערים הגדולות ומעבר לפרברים. ניו יורק, לב העסקים והתרבות של העולם המערבי, חווה זאת, כך נראה, בצורה הקשה ביותר. מעניין לראות אם גם כאן, בישראל, תתרחש תופעה דומה בערים הגדולות כדוגמת תל אביב או ירושלים. עד כה לא נרשם נתון המצביע על כך באופן רשמי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"בנדל"ן בניו יורקמשבר הקורונהמנהטןברוקלין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...