הוותמ"ל אישרה תוכנית התחדשות עירונית בבית שמש – בתוך 8 חודשים

התוכנית נמצאת בצפון העיר, ובמסגרתה יוקמו 1,053 יח"ד חדשות במקום 176 יח"ד קיימות – כולל מאה דיור של הדיור הציבורי • כוללת גם שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה

שיתוף הכתבה
אריאל יוצר (משמאל). "בשורה של ממש עבור העיר בית שמש" (בועז עשתאי)אריאל יוצר (משמאל). "בשורה של ממש עבור העיר בית שמש" (בועז עשתאי)

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) אישרה היום (ד') תוכנית להתחדשות עירונית בבית שמש, הכוללת 1,053 יחידות דיור - מתוכן 100 עבור דיור ציבורי. התוכנית תכלול גם 5,200 מ"ר עבור שטחי ציבור ו-1,400 עבור שטחי תעסוקה ומסחר. הפרט המעניין באישורה של התוכנית הוא הזן שנדרש מרגע קליטתה בוותמ"ל ועד לאישור שניתן היום: שמונה חודשים בלבד. התוכנית אושרה להפקדה על ידי הוותמ"ל בחודש יוני 2019.

התוכנית מתפרסת על שטח של 40 דונם, וממוקמת בצפון-מערב בית שמש, בחלקה הוותיק של העיר. זאת להבדיל מרוב הפרויקטים החדשים למגורים בעיר, שמקודמים כיום בחלקה הדרומי של בית שמש, באזור רמת בית שמש – בסביבה שבה עתודות קרקע ריקות שניתן לנצל. 1,053 יחידות הדיור שיוקמו במסגרתה ייכללו ב-10 מבנים חדשים בני 10 עד 25 קומות. מבני המגורים החדשים יוקמו במקום שמונה מבני רכבת טוריים במצב פיזי ובמצב תחזוקתי ירוד, ובהם 176 יחידות דיור - מתוכן 100 דירות בניהול חברת "עמידר". התוכנית קודמה על ידי יזם פרטי, החברה להתחדשות עירונית ועיריית בית שמש.

יחידות דיור של הדיור הציבורי יוחלפו בדירות חדשות, לרווחת הדיירים הקיימים. מלבד יחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי ציבור לצורך הקמת בית ספר יסודי, גני ילדים, מעונות ומבנים לצרכים קהילתיים ותרבותיים, בהם כאלו שישתלבו במבני המגורים"

"תמהיל הדירות בתוכנית מגוון והוא כולל גם דירות קטנות בגודל של עד 80 מ"ר, על מנת לתת מענה לאוכלוסיות שונות", נכתב בהודעת מנהל התכנון המעדכנת על החלטת הוותמ"ל. "יחידות דיור של הדיור הציבורי יוחלפו בדירות חדשות, לרווחת הדיירים הקיימים. מלבד יחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי ציבור לצורך הקמת בית ספר יסודי, גני ילדים, מעונות ומבנים לצרכים קהילתיים ותרבותיים, בהם כאלו שישתלבו במבני המגורים".

הוותמהוותמ

עוד נמסר מהמנהל כי במהלך עבודת התכנון נערכו כמה כנסים לשיתוף הציבור, ונערך סקר חברתי ללימוד מאפייני האוכלוסייה במתחם. "תכנון המתחם נערך תוך התייחסות להשתלבותו במרקם הבינוי בשכונה, בראייה הצופה פני עתיד ובשילוב תוכניות התחדשות נוספות המקודמות במרחב, זאת בין היתר על ידי על שיפור הנגישות להולכי רגל ושיפור רשת הרחובות במתחם".

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר ויו"ר הוותמ"ל, אריאל יוצר, ציין כי "התוכנית להתחדשות עירונית קודמה תוך שיתוף הדיירים והרשות המקומית, והכל בזמן שיא. היא מהווה בשורה של ממש עבור העיר בית שמש, ואני בטוח שהיא, לצד תוכניות נוספות המקודמות בעיר, יביאו לתנופת פיתוח משמעותית בעיר".

התוכנית להתחדשות עירונית קודמה תוך שיתוף הדיירים והרשות המקומית, והכל בזמן שיא. היא מהווה בשורה של ממש עבור העיר בית שמש, ואני בטוח שהיא, לצד תוכניות נוספות המקודמות בעיר, יביאו לתנופת פיתוח משמעותית בעיר"

יוצר השתתף לפני כשבוע בכנס מיסוי נדל"ן 2020 של מרכז הנדל"ן ופירמת EY ישראל, ושם דיבר בהרחבה על תפקידה של הוותמ"ל. בין היתר הכריז יוצר כי נכון להיום נמצאות 'בקנה' של הוותמ"ל עוד 60 אלף יחידות דיור – כאלו שקבינט הדיור והממשלה כבר הכריזו עליהם כמתחמים מועדפים להתחדשות עירונית, אשר יקודמו בוותמ"ל. ובכל זאת חשוב לזכור כי תוכניות המיועדות לוותמ"ל "נחות על המדף" שנים ארוכות, וקשה מאוד להוציא ממנה גם היתרי בנייה בזמן סביר - כפי שהרחבנו בטור הדעה שפורסם על רקע סיכום 2019 במנהל התכנון וברשות מקרקעי ישראל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןאריאל יוצר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...