אספן גרופ מוכרת עוד 3 נכסים בחו"ל

החברה מכרה עם שותפיה מבני משרדים בגרמניה, תמורת כ-625 מיליון שקל • חלק החברה בעסקאות: כ-486 מיליון שקל.

שיתוף הכתבה
גיא פרג, יו"ר אספן גרופ. "עסקאות שיאפשרו לאספן לחזק את איתנותה הפיננסית" (יח"צ)גיא פרג, יו"ר אספן גרופ. "עסקאות שיאפשרו לאספן לחזק את איתנותה הפיננסית" (יח"צ)

עוד סדרת מימושים משמעותית לאספן גרופ, ושוב בגרמניה: החברה הודיעה היום (ד') לרשות לניירות ערך כי מכרה עם שותפיה, באמצעות חברת הבת Aspen Real Estate Investments B.V, שלושה מבני משרדים בערים מינכן, דורטמונד ודיסלדורף, בתמורה כוללת של כ-625 מיליון שקל. חלקה של אספן בתמורת המימושים עומד על סכום של כ-486 מיליון שקל. החברה מגדירה את העסקה ככזו המתבצעת "במסגרת האסטרטגיה של החברה לממש את נכסיה במדינה זו".

אספן מחזיקה, טרם השלמת העסקה, בבעלות מלאה בנכס במינכן, בכ-95% מהזכויות בנכס בדורטמונד ובכ-51% מהנכס בדיסלדורף. עם השלמת העסקה תכיר החברה הבת ברווח (לפני מס והוצאות נלוות) בסך של כ-103 מיליון שקל. כמו כן, להערכת החברה יוותר בידיה תזרים חופשי (לפני מס והוצאות נלוות) בסך של כ-326 מיליון שקל. 

המימושים בגרמניה מתווספים לשני מימושים משמעותיים שביצעה אספן גרופ במהלך 2019 בהיקף כולל של כ-99 מיליון אירו. מימושים אלה כוללים מכירת מבנה משרדים בשטוטגרט שבגרמניה תמורת כ-48 מיליון אירו (וברווח של כשמונה מיליון אירו), ומכירת המרכז הלוגיסטי בהולנד המושכר ל"טימברלנד" תמורת כ-51 מיליון אירו (וברווח של כ-7 מיליון אירו). עסקאות אלו הניבו לאספן תזרים חופשי בסך של כ-52 מיליון אירו. 

לצד זה, רכשה החברה, עם החברות שלמה ביטוח ואלטשולר שחם, שני נכסים בהולנד תמורת 59 מיליון אירו. החברה מציינת כי השוק בהולנד "הוא אחד מהשווקים שבהם מתמקדת החברה בשנתיים האחרונות, ושבו היא מזהה פוטנציאל להמשך צמיחה והצפת ערך".

גיא פרג, יו"ר אספן גרופ : "אנו מברכים על חתימת העסקאות למכירת שלושת הנכסים בגרמניה. לאור מחירי השיא של הנדל"ן במדינה ובשוק המשרדים בפרט, החלטנו באופן אסטרטגי לצמצם את הפעילות במדינה זו, לצד המשך הרחבת הפעילות בישראל ובהולנד. 

עסקה זו מניבה לאספן תזרים ורווח משמעותיים אשר, לצד שני המימושים המרכזיים שביצענו אשתקד, יניבו לאספן תמורה כוללת של קרוב ל-800 מיליון שקל ותזרים חופשי של קרוב לחצי מיליארד שקל. עסקאות אלה יאפשרו לאספן לחזק את איתנותה הפיננסית, להקטין את המינוף הפיננסי ולמקד את עצמה בפיתוח פעילותנו במנועי הצמיחה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן מניבהרשות לניירות ערךאספן גרופגיא פרגנדל"ן בגרמניהנדל"ן בהולנדנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...