אספן גרופ מוכרת עוד נכס בחו"ל: בניין בשטוטגרט ב-188 מ' שקל

מדובר בבניין משרדים שרכשה החברה לצד שלמה חברה לביטוח ב-2014 • אספן צפויה להציג עם השלמת העסקה רווח של כ-32 מיליון שקל לפני מס

שיתוף הכתבה
גיא פרגגיא פרג

מימוש שלישי בחו"ל בתוך כשבעה חודשים: חברת אספן גרופ הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי היא מוכרת נכס נדל"ן נוסף במדינה זרה – הפעם זהו בניין משרדים בעיירה הגרמנית פלבך שבתחום השיפוט של שטוטגרט. החברה סיכמה על מכירת חלקה בבניין לצד שלישי תמורת 48 מיליון אירו, שהם כ-188 מיליון שקל.

מדובר בבניין שאותו רכשה אספן גרופ ב-2014 לצד "שלמה חברה לביטוח". אספן גרופ מחזיקה (בשרשור סופי) ב-70% מהנכס, ו-30% הנותרים מוחזקים בידי שלמה חברה לביטוח. הבניין משתרע על פני 19.9 אלף מ"ר, ומושכר לשימושה של מדינת באדן-וורטמברג (Baden-Wurttemberg) שבגרמניה. 

שוויו של הנכס ערב המכירה היה כ-36.5 מיליון אירו. עם השלמת העסקה צפויה אספן גרופ לרשום רווח (לפני מס והוצאות נלוות) בסך של כ-32 מיליון שקל, ותזרים חופשי (לפני מס והוצאות נלוות) של כ-71 מיליון שקל.

כזכור, בתחילת החודש השלימה אספן גרופ את מכירת המרכז הלוגיסטי המושכר לרשת האופנה  "טימברלנד" בהולנד, תמורת כ-50.6 מיליון אירו. המכירה הותירה בידי החברה רווח הון (לפני מס והוצאות נלוות) של כ-25 מיליון שקל ותזרים חופשי (לפני מס והוצאות נלוות) של כ-136 מיליון שקל. קודם לכן, בדצמבר 2018, מכרה החברה 49% מהחזקותיה בבניין משרדים בהולנד, תמורת כ-7 מיליון אירו.

החברה מזכירה בתקופה האחרונה לא פעם את האסטרטגיה החדשה שבה היא נוקטת, למימוש נכסים מניבים שונים. כך גם נשמעה צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ , לאחר חתימת העסקה: "המימוש מהווה עבורנו אבן דרך נוספת ביישום האסטרטגיה העסקית של החברה ופיתוח פעילותנו. רכשנו את הנכס בשנת 2014, כשזיהינו אותו כבעל פוטנציאל משמעותי, ולצד הצמיחה בשוק המשרדים בגרמניה השגנו תשואה אטרקטיבית על ההשקעה. נמשיך לפעול להשבחת פורטפוליו הנכסים של החברה ולאיתור הזדמנויות עסקיות בארץ ובחו"ל".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אספן גרופגיא פרגשלמה ביטוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...