הותמ"ל הפקידה תוכניות בבית שמש ובלוד ל-7,000 דירות חדשות

בתוכנית להתחדשות עירונית במתחם רמת לח"י בבית שמש יוקמו 1,000 יח"ד, 5,200 מ"ר לשטחי ציבור וכ-1,000 מ"ר למסחר • בלוד אזור התעשייה יהפוך לרובע עירוני

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכניות בבית שמש ובלודהדמיית תוכניות בבית שמש ובלוד

הותמ"ל (הוועדה הארצית לקידום מתחמים מועדפים לדיור) אישרה להפקדה שתי תוכניות חדשות בבית שמש ובלוד שכוללות ביחד הקמת 7,000 יחידות דיור חדשות.

התכנית בבית שמש היא תוכנית להתחדשות עירונית במתחם רמת לח"י המתפרשת על שטח של 40 דונם בצפון-מערב העיר בחלקה הוותיק של העיר. התכנית כוללת 1,000 יחידות דיור שיוקמו ב-10 מבנים חדשים בגובה של 10 עד 25 קומות. מבני המגורים החדשים יוקמו במקום 8 מבני רכבת ובהם 176 יחידות דיור, מתוכן 100 יחידות דיור ציבורי בניהול חברת "עמידר". תמהיל הדירות בתוכנית מגוון וכולל גם דירות קטנות בגודל של עד 80 מ"ר. דירות הדיור הציבורי יוחלפו בדירות חדשות לרווחת הדיירים הקיימים. 

התכנית כוללת גם 5,200 מ"ר שיוקצו עבור שטחי ציבור לצורך הקמת בית ספר יסודי, גני ילדים, מעונות ולצרכים קהילתיים ותרבותיים. שימושים אלה משולבים במגרשים ייעודיים וחלקם משולבים במבני המגורים. עוד כולל הפרויקט כ-1,000 מ"ר שיוקצו עבור שטחי מסחר בחזית מסחרית לאורך רחוב השבעה. התכנית קודמה ע"י יזם פרטי, "החברה להתחדשות עירונית" ובשיתוף עם עיריית בית שמש.

אזור התעשייה הקיים יהפוך לרובע עירוני

התוכנית בצפון העיר לוד מביאה לתכנון מחדש של אזור התעשייה הקיים והפיכתו לרובע עירוני הכולל מגוון שימושי מגורים, תעסוקה, מסחר, מלונאות ושימושי ציבור שונים. התכנית שקודמה ע"י עיריית לוד והחברה הכלכלית לוד, ומשרד הבינוי והשיכון, נערכה על ידי משרד 'מנעד' אדריכלים, וכוללת הקמת 6,000 יח"ד במגוון סוגי בינוי ובגבהים שונים הנעים בין 7-15 קומות וכן בנייה נמוכה יותר המיועדת להרחבת שכונות סח ו-סא בלוד. מבחינה עירונית התכנית מציעה שימושי מגורים הממוקמים בלב הרובע ויוצרים מרחב מגוון הכולל מבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ורחובות מלווי מסחר ושימושים מעורבים.

בנוסף ליחידות הדיור, התכנית משנה את ייעודי התעשייה בצפון העיר ומוסיפה שטחי תעסוקה בהיקף נרחב של כ-2.7 מיליון מ"ר, מתוכם כ-270,000 מ"ר שטחי מסחר וכ-19,000 מ"ר שטחים לאכסון מלונאי. היקף השטחים מתבסס על תכנית אב שקודמה על ידי העיריה תוך בחינת צורכי העיר לאור היקפי הפיתוח הצפויים וכן תוך התייחסות ליתרונות המובהקים במיקומה של העיר על נתיבי תחבורה ארציים – כביש 1, כביש 6 ומסילות הרכבת הקיימות בעיר. 

על מנת למנף את הרובע העירוני כוללת התכנית מגוון תשתיות תחבורה כגון הקמת רשת עם עדיפות לנתיבי תחבורה ציבורית, תכנית "מהיר לעיר" העוברת בגבול המזרחי של המתחם, תכנון משלים לתוואי הקו החום של הרכבת הקלה הצפויה לפיתוח במרחב לוד רמלה וראשון לציון, הארכת הכביש 200 האזורי עד למחלף נתב"ג בכביש 1, הקמת מחלף חדש לעיר על כביש 40, הקמת 2 תחנות רכבת – האחת 'צפון לוד' והשנייה - הרחבת תחנת 'גני אביב' ממערב, וכן הקמת הפרדות מפלסיות מתחת למסילת הרכבת ותכנון של גשרים רבים להולכי רגל לחצייה מרבית של המסילות. 

יו"ר הותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אריאל יוצר: "התכנית בבית שמש מביאה בשורה לדיירים המתגוררים בשכונה, וליתר הציבור המבקש להתגורר בדיור איכותי בעיר, תוך שיקום ושדרוג המרחב בעיר הוותיקה. התכנית בלוד משלימה את מארג התכניות שקודמו בוועדה ויהפכו את העיר לוד למוקד מגורים ותעסוקה בלב המטרופולין. התכנית מביאה לביטוי ומעצימה את כלל היתרונות של העיר בהיבט המיקום הקיימים לעיר – על צומת דרכים ארצית, באמצע רשת המסילות ובקרבה לנתב"ג, ובכך תוכל למצות את הביקוש הגובר למגורים והן לשטחי תעסוקה".

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, אמר כי "לוד הופכת למרכז תחבורה, מגורים ותעסוקה ראשי בלב ישראל, וממנפת את המיקום יוצא הדופן שלה. ההצלחה מגיעה בעיקר בזכות חיבור בין הסקטור הממשלתי, הרשות המקומית, עסקים חדשים ותושבים ותיקים וחדשים, שמביעים אמון בעיר. התכניות שאושרו ותוקצבו, לצד מהלכים נוספים, יהפכו את לוד לאחד היעדים המועדפים עבור ארגונים גדולים ומשפחות צעירות".

מנכ"ל כלכלית לוד, עו"ד בן מיוסט: "התכנית תביא ליצירת קשר רציף מהרובע החדש למרכז העיר, העיר העתיקה, שכונות העיר הסמוכות ואזור התעסוקה הקיים. זהו שלב נוסף בקידום הסכם הגג בין עיריית לוד, כלכלית לוד וממשלת ישראל. ההסכם, בהיקף של כ-8 מיליארד שקל, צפוי להביא להכפלת אוכלוסיית העיר בתוך פחות מעשור, בניית כ-20 אלף דירות, מיליוני מ"ר תעסוקה ומסחר והקמה בפועל של אמצעי תחבורת המונים, שיחזירו את לוד לתפקידה ההיסטורי כצומת הדרכים הראשית של ישראל".

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אריאל יוצרעיריית לודיאיר רביבוהחברה להתחדשות עירוניתרמת לח"יבן מיוסט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...