עיריית בני ברק: "התקדמות משמעותית בבניית הגשר שיחבר את 'השכונה המנותקת'"

בימים אלו הושלמו קירות ההפרדה, המפרידים את מסילות הרכבת ומהווים את הבסיס לגשר שיחבר את שכונת "איילת השחר" בצפון בני ברק למערכת הכבישים הסובבת אותה. עם זאת טרם ניתן להעריך מתי בדיוק תסתיים בניית גשר, שאי השלמתו מהווה את החסם העיקרי לאכלוס השכונה

שיתוף הכתבה
ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, על רקע שכונת בני ברק צפון ותחילת העבודות על הגשר (Arielinson, ויקמדיה, בינה - מיפוי תשתיות בע''מ)ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, על רקע שכונת בני ברק צפון ותחילת העבודות על הגשר (Arielinson, ויקמדיה, בינה - מיפוי תשתיות בע''מ)

עיריית בני ברק הודיעה היום (ג') כי הושגה "התקדמות משמעותית" בבניית הגשר שאמור לחבר את השכונה החדשה בצפון העיר 'איילת השחר' לשאר חלקי בני ברק, ושבנייתו מתעכבת כבר זמן רב. "בימים אלו הושלמו קירות ההפרדה, המפרידים את מסילות הרכבת ומהווים את הבסיס לגשר", נכתב בהודעה שהוציאה העירייה.

מנכ"ל החברה הכלכלית בני ברק, שלומי פולק, אמר בשיחה עם מרכז הנדל"ן כי השלמת קירות ההפרדה היא עדות בשטח לכך שבניית הגשר, שאי הקמתו מהווה את החסם העיקרי לאכלוס השכונה, מתקדמת עוד צעד לקראת השלמתה. בשלב זה לא ניתן עם זאת להעריך מתי בדיוק תסתיים הבנייה. 

"בימים אלה נשלם החלק הראשון בפרויקט הקמת 'גשר הרלינג' העתיד לחבר את השכונה החדשה 'איילת השחר' הכוללת אלפי יח"ד ונמצאת לקראת אכלוס, לבין שכונת קריית הרצוג ושכונות צפון העיר. בימים אלו הושלמו קירות ההפרדה, המפרידים את מסילות הרכבת ומהווים את הבסיס לגשר, קונסטרוקציה שהוקמה לאחר 55 ימי השבתה של רכבות המשא, כשהעבודות מתבצעות 24 שעות ביממה ונמצאות בקצב מואץ", נמסר עוד מעיריית בני ברק.

בתחילת חודש מרץ חתם ראש עיריית בני ברק הנכנס, חנוך זייברט, על טפסי 4 שאפשרו לקדם את אכלוסן של מאות דירות בשכונת "איילת השחר" בצפון העיר, שבנייתן הסתיימה כבר בחודש נובמבר 2023. מדובר בכ-600 מתוך 839 דירות שנבנו על ידי חברת הבנייה ארזי הנגב של עודד שריקי, הממוקמות מדרום לפארק הירקון ושכונת רמת החייל בתל אביב.

240 דירות נוספות, שגם בנייתן הסתיימה זה מכבר, לא יקבלו בשלב זה טופס 4 , מאחר והן ממוקמות בסמוך למסילת הרכבת התוחמת את השכונה מדרום, ואישור האכלוס שלהן מותנה בבניית קירוי מעל המסילה, בה מועברים דרך קבע חומרים מסוכנים. למרות ניסיונות להגיע להסכם מול רכבת ישראל לגבי הקירוי, הסכם שכזה טרם נחתם.

אכלוס הדירות הראשונות בפרויקט נדחה במשך חודשים, עד שהושג התקציב לבניית הגשר שיחבר את השכונה למערכת הכבישים הסובבת אותה בחודש ינואר 2024, והיווה תנאי ראשוני לקבלת טופס 4 . בחודש ינואר 2024 אישר משרד האוצר להעביר תקציב של 100 מיליון שקל הדרוש להקמת הגשר ובכך לאפשר מתן טופס 4 למאות דירות. נכון להיום הדיירים בדירות שקיבלו טופס 4 מחכים עדיין לסיום הבדיקות הנדרשות של חברת החשמל, תאגיד המים המקומי ועוד, וטרם קיבלו אישור אכלוס.

ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, אמר כי "פרויקט גשר הרלינג יעודד התפתחות עירונית ויקל על התנועה עבור תושבי השכונה הן רגלית והן ברכב מה שיהפוך את השכונה לחלק מבני ברק ולא עוד פרבר נפרד. אנו שמחים על ההתקדמות המשמעותית בפרויקט ופועלים במרץ להשלמתו בהקדם האפשרי. נשקיע בשכונה ככל שיידרש כדי שהיא תהיה שכונה לתפארת עירנו בני ברק".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית בני ברקבני ברקחנוך זייברט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...