פריצת דרך בצפון בני ברק? "הושגו הסכמות עם רמ"י והרכבת, אכלוס מאות יח"ד יחל בקרוב"

בעקבות פגישה שכינס אתמול שר השיכון יצחק גולדקנופף עם בכירים מרמ"י, רכבת ישראל, האוצר ועיריית בני ברק, הודיע השר על "פריצת דרך" שתאפשר את התחלת בניית הגשר, ומתן אישורי אכלוס לכ-840 יח"ד שבנייתן הושלמה. עם זאת טרם הושג סיכום על קירוי המסילה, הנדרש לאכלוס מאות יח"ד שבטווח 100 מטרים ממנה

שיתוף הכתבה
מימין: שרת התחבורה מירי רגב, רה"ע בני ברק אברהם רובינשטיין, מנהל רמ"י ינקי קוינט, מנכ"לית נתיבי איילון אורלי שטרן (רומן ינושבסקי, לע"מ, דוברות עיריית בני ברק, רועי טפר, גבע טלמור)מימין: שרת התחבורה מירי רגב, רה"ע בני ברק אברהם רובינשטיין, מנהל רמ"י ינקי קוינט, מנכ"לית נתיבי איילון אורלי שטרן (רומן ינושבסקי, לע"מ, דוברות עיריית בני ברק, רועי טפר, גבע טלמור)

האם הושגה פריצת דרך בהקמת הגשר שיאפשר את אכלוס שכונת "איילת השחר" בצפון בני ברק? שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף כינס אתמול (ב') במשרדו פגישה דחופה בנושא, בהשתתפותם של בכירים רבים בהם מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ינקי קוינט, יו"ר רכבת ישראל משה שמעוני, מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זאנה, סגן הממונה על התקציבים באוצר מתן יגל וסגן רה"ע בני ברק חנוך זייברט. בפגישה סוכמו מספר צעדים שעשויים לאפשר בקרוב, סוף סוף, מתן טופס 4 למאות הדירות בשכונה שבנייתן כבר הושלמה.

בעקבות הפגישה שנערכה אתמול, כתב השר גולדקנופף ליו"ר ועדת הכספים משה גפני כי "בפגישה שקיימנו חלה התפתחות משמעותית שמביאה לפריצת דרך, ובעזרת השם כבר בימים הקרובים בניית הגשר תואץ והעירייה תאשר את אכלוס השכונה".

בפגישה הוחלט כי רכבת ישראל תעביר לעיריית בני ברק בתוך שבוע הסכם המאשר את בניית הגשר בחלק השטח השייך לה, לאחר שבמשך חודשים סירבה לאפשר זאת. בתגובה שמסרה רמ"י ל" מרכז הנדל"ן " עוד בחודש ספטמבר האחרון, נכתב כי "על פי התוכנית המאושרת, היתרי בנייה בחלק מהמגרשים מותנים קירוי חלקי של מסילת הרכבת. העירייה אפשרה ליזמים שביקשו היתר להתקדם תוך שהיא מעבירה את התנאי לשלב האכלוס, אלא שעד כה לא הושגו הסכמות עם הרכבת".

אכלוס השכונה מתקרב? הפגישה אצל שר השיכון (דוברות השר יצחק גולדקנופף)אכלוס השכונה מתקרב? הפגישה אצל שר השיכון (דוברות השר יצחק גולדקנופף)

עוד הוחלט בפגישה כי רמ''י תספק הרשאה תקציבית לעבודות הגשר, לאחר שהתקציב אושר זה מכבר במשרד האוצר. בנוסף, משרד התחבורה נדרש לקבוע בתוך שבוע ימים, תאריך ליום תחילת העבודה בפועל, לאחר תיאום עם כלל הרשויות. זאת, לאור העובדה שהדבר דורש את סגירת מסילת הרכבת החולפת מדרום למתחם, ואשר מחברת את תחנות תל אביב לפתח תקווה, כפר סבא והוד השרון, לתקופה של 55 יום. לבסוף, נקבעה פגישת מעקב נוספת באותה מתכונת בעוד כ-20 יום, כדי לוודא שהדברים אכן מתקדמים.

עדיין לא הושגו הסכמות על קירוי המסילה

יש לציין כי הפתרון שהושג, אם ייצא אל הפועל, נוגע רק לבניית הגשר, ולא תשתית נוספת הנדרשת בשכונה, והיא קירוי מסילת הרכבת. לכן, צפוי הפתרון לאפשר מתן אישורי אכלוס רק לחלקי השכונה שאכלוסם עוכב בשל אי בניית הגשר. ואולם חלקים אחרים בשכונה, הנמצאים ברדיוס של עד 100 מטר ממסילת הרכבת הסמוכה שבה עוברים חומרים מסוכנים "בדרגת סיכון מאוד גבוהה" על פי דו"ח של המשרד להגנת הסביבה, לא יקבלו אישור אכלוס ללא בניית קירוי מעל המסילה. גם בנייתם של פרויקטים אלו, הכוללים מאות יחידות דיור, צפויה להסתיים בחודשים הקרובים.

כזכור, 839 דירות ראשונות בפרויקט "מתחם הסופרים" שבנתה חברת ארזי הנגב בשכונה החדשה היו אמורות להימסר לרוכשים כבר ב-30.11, אך מאחר והתנאי העיקרי למתן טופס 4 על ידי העירייה - הקמת הגשר המאפשר יציאה וכניסה בטוחה ונוחה אל השכונה - לא התקיים, לא ניתן האישור לאכלס את הדירות. כמה ימים לפני תאריך הכניסה, קיבלו הרוכשים מכתב מחברת " ארזי הנגב " שבבעלות הקבלן עודד שריקי, הבונה את הפרויקט, ובו נכתב כי "אין לנו מנוס אלא להודיעכם על דחייה של 60 ימים במסירת הדירות, ולקוות שלא נאלץ להודיעכם על דחיות נוספות בהמשך". בחברה גם דרשו מהרוכשים לשלם את התשלום האחרון.

 

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רכבת ישראלינקי קוינטרמ"יבני ברקיצחק גולדקנופף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...