הקבלן הודיע ל-840 משפחות שהדירות מוכנות: הגשר שאמור לחבר את השכונה עדיין לא התחיל להיבנות

סיפורה של שכונת איילת השחר בצפון בני ברק ממשיך להסתבך. קרוב ל-3 חודשים לאחר חשיפת ההתנהלות החלמאית של הרשויות שאפשרו את תחילת הבנייה ללא תשתיות תחבורתיות בסיסיות, הודיע הקבלן עודד שריקי כי מבחינתו הדירות מוכנות, אך בעירייה טוענים כי בניית הגשר החיוני כלל לא החלה. רוכשת: "הדחייה הזו פשוט שברה אותי"

שיתוף הכתבה
מימין: שרת התחבורה מירי רגב, רה"ע בני ברק אברהם רובינשטיין, מנהל רמ"י ינקי קוינט, מנכ"לית נתיבי איילון אורלי שטרן (רומן ינושבסקי, לע"מ, דוברות עיריית בני ברק, רועי טפר, גבע טלמור)מימין: שרת התחבורה מירי רגב, רה"ע בני ברק אברהם רובינשטיין, מנהל רמ"י ינקי קוינט, מנכ"לית נתיבי איילון אורלי שטרן (רומן ינושבסקי, לע"מ, דוברות עיריית בני ברק, רועי טפר, גבע טלמור)

839 משפחות שהיו אמורות להיכנס במהלך השבוע, ב-30.11, לדירותיהן החדשות בשכונה החדשה "איילת השחר" הנבנית בימים אלו בצפון בני ברק, יצטרכו להמשיך לחכות. זאת, על אף שכלל הדירות שרכשו המשפחות בפרויקט של חברת " ארזי הנגב " מוכנות, ומאות מתוכן אף עברו פרוטוקול מסירה. הסיבה לכך הוא העיכוב החמור בעבודות התשתית שבלעדיהן מנותקת למעשה השכונה ממערכת הכבישים באזור. בשלב זה לא ניתן לאמוד את משך העיכוב, אך גם במקרה הטוב מדובר בחודשיים לפחות.

"אנו גאים לבשר כי בנייתו של הפרויקט הושלמה והדירות ערוכות ומוכנות למסירה לידי הרוכשים, בהתאם להוראות החוזה והתחייבויות החברה", נכתב במכתב שהעבירה בשבוע שעבר החברה שבבעלות הקבלן עודד שריקי לרוכשי הדירות ב"מתחם הסופרים", אחד המתחמים בשכונה החדשה. "כמו כן, חברת החשמל כבר החלה את העבודות הנדרשות לחיבור הבניינים לרשת החשמל, וצפויה להשלימן בקרוב. חרף האמור, לצערנו טרם ניתנו האישורים הנדרשים לאכלוס הפרויקט. לפיכך, בנסיבות הקיימות, אין לנו מנוס אלא להודיעכם על דחייה של 60 ימים במסירת הדירות, במסגרת המותר על פי הוראות החוזה והדין, ולקוות שלא נאלץ להודיעכם על דחיות נוספות בהמשך, בין מחמת העיכוב הנמשך בהוצאת האישורים ובין מחמת מצב המלחמה".

הרקע לעיכוב הוא שורת מחדלים הקשורים לעבודות התשתית במקום, ובראשם העובדה ש"גשר הרלינג" - שאמור להיות נתיב הכניסה התחבורתי העיקרי אל השכונה וממנה, ושבלעדיו כמעט שאין אפשרות להיכנס אל השכונה, עוד לא החל להיבנות. הגשר נדרש משום שהגישה לשכונה חסומה למעבר ב-3 מתוך 4 כיוונים. מצפון לשכונה נמצא פארק הירקון, ממנו לא ניתן להיכנס ברכב לשכונה, במזרח היא תחומה על ידי כביש 4 ללא יציאה אליו, ומדרום תחומה השכונה על ידי מסילת רכבת, שחוצצת בינה לבין שאר העיר בני ברק.

"משפחות מבולבלות. לסגור חוזה שכירות? לרשום ילדים למוסדות חינוך?" 

מכתבת תחקיר בנושא שפרסם מרכז הנדל"ן בחודש ספטמבר האחרון, עולה כי על אף שעוד בשנת 2018 התחייבה "נתיבי איילון", בפני רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כי הגשר יושלם עד 2021, בפועל לא החלה בנייתו של החלק המרכזי של הגשר עד עצם היום הזה. זאת על אף שגם רמ"י ששיווקה את הקרקע ליזמים, ועיריית בני ברק שהנפיקה את היתרי הבנייה, התנו את מתן אישורי האכלוס בהקמתו של הגשר.

אחת הרוכשות: "אני גרה בדירה קטנה של 40 מטר, בתת-תנאים, סופרת את הימים עד שאוכל סוף סוף לעבור ולהתחיל לחיות בבית מתאים. זה פשוט שבר אותי הדחייה הזאת. לא רואים את הסוף. אין אופציה לשלם מעבר, כל שקל הוא על חשבון הלחם והחלב" 

גורם מעכב נוסף שצפוי להשפיע על חלקים נרחבים בשכונה הוא חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה שאוסרת על מגורים בחלקים נרחבים של השכונה בשל חומרים מסוכנים אשר מובלים על ידי רכבות משא לאורך המסילה. על מנת לפתור זאת, אמור היה לצאת לדרך פרויקט קירוי של מקטע מסילת הרכבת הסמוך לשכונה, אך זה מעולם לא תוקצב.

שכונת בני ברק צפון ותחילת העבודות על הגשר. הבניינים כמעט מוכנים (בינה - מיפוי תשתיות בע''מ)שכונת בני ברק צפון ותחילת העבודות על הגשר. הבניינים כמעט מוכנים (בינה - מיפוי תשתיות בע''מ)

מיכאל, אחד הרוכשים בפרויקט, מספר כי בקבוצת הוואטסאפ של הרוכשים "עולות מדי יום הודעות של משפחות מבולבלות. לסגור חוזה שכירות? לרשום ילדים למוסדות חינוך?". הרוכשים טוענים גם כי בחסות המלחמה, עיריית בני ברק מונעת אכלוס של 1,000 משפחות בשכונת המגורים החדשה, עם מרחבים מוגנים, וזאת למרות שהקבלן, עודד שריקי מחברת ארזי הנגב , סיים את המוטל עליו והכין את הדירות לאכלוס. בין המשפחות יש גם כאלו המגיעות מאזורים שנפגעו קשות בשבת של 7.10, ומערים שסופגות מטחי רקטות כבדים, כמו נתיבות, אשדוד ואופקים.

רחל, אחת הרוכשות, מספרת כי היא גרה כיום בבני ברק, ביחידה קטנה עם 4 ילדים. "אני לא יכולה לשלם מעבר לשכירות שאני משלמת עכשיו, לכן אני גרה בדירה קטנה, של 40 מטר, בתת-תנאים, סופרת את הימים, עד שאוכל סוף סוף לעבור ולהתחיל לחיות בבית מתאים. זה פשוט שבר אותי הדחייה הזאת. עד מתי זה ימשיך? לא רואים את הסוף. אין אופציה לשלם מעבר, כל שקל הוא על חשבון הלחם והחלב, פשוט קשה עד בלתי אפשרי".

"לחלק מהגשר אין אפילו צו תחילת עבודה" 

תוכנית "בני ברק צפון", שאושרה בשנת 2018, קובעת את בנייתה של שכונת מגורים חדשה בת כ-2,100 דירות, על שטח בן 800 דונם עבור הציבור החרדי. המיקום הוא אטרקטיבי - בגבולה הצפוני של השכונה היא גובלת בפארק הירקון וברמת החייל.

שלומי פולק, מנכ''ל החברה הכלכלית בני ברק, על רקע השכונה (דוברות עיריית בני ברק)שלומי פולק, מנכ''ל החברה הכלכלית בני ברק, על רקע השכונה (דוברות עיריית בני ברק)

במסגרת תחקיר שפורסם ב" מרכז הנדל"ן " בחודש ספטמבר, אמר המשנה ליועץ המשפטי לעיריית בני ברק, עו"ד יעקב ראבד, כי "כשהגיעה חברת ארזי הנגב  וחברות נוספות לבקש היתרים באותה שכונה, למעשה העירייה הייתה יכולה לסרב לתת להם היתרים כי על פי התב"ע, עד שלא תושלם בנייתו של הגשר לא ניתן להוציא היתר".

אתמול אמר עו"ד ראבד, כי "ראש העיר הנחה לסייע ככל הניתן לאישור אכלוס בהקדם. עם זאת, למיטב הבנתי לא הושלמו התנאים לכך,  חלקם בשליטת הקבלן ואחרים בשליטת משרדי ממשלה". מנכ"ל החברה הכלכלית בני ברק, שלומי פולק, מסר בתגובה כי "לא רק שאין כניסה לשכונה (גשר), יש חלק מהגשר שאין לו אפילו צו תחילת עבודה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בני ברקעודד שריקיקבלןעיריית בני ברקגשרארזי הנגב ייזום ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...