אפריקה מגורים קיבלה היתר בנייה למגדל בן 50 קומות ו-226 יח"ד במתחם סומייל בתל אביב

פרויקט סמל במתחם הרחובות אבן גבירול, ז'בוטינסקי ובן סרוק במרכז תל אביב צפוי לכלול בניין דירות נוסף שההיתר לו צפוי להתקבל בימים הקרובים. אפריקה מגורים מחזיקה ב-88% מהפרויקט והיתרה בידי בעלים פרטיים. החברה מעריכה כי העבודות יסתיימו ב-2028-2029

שיתוף הכתבה
מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים (דרור סיתהכל)מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים (דרור סיתהכל)

חברת אפריקה מגורים קיבלה אתמול היתר בנייה למגרש בפרויקט סמל המקודם במתחם סומייל במרכז תל אביב, בצומת הרחובות אבן גבירול, ז'בוטניסקי ובן סרוק, לבניית מגדל בן 50 קומות ו-226 דירות. כך מדווחת החברה היום (ב') לבורסה. בימים הקרובים, כך מעריכה החברה, יתקבל ההיתר לבניית בניין נוסף בן 8 קומות, אשר ישלים את הפרויקט הכולל 257 יח"ד בסך הכול.

בהתאם להיתרים, הפרויקט כאמור יכלול 257 יח"ד (על גבי שני המגרשים) בשטח של כ-24,500 מ"ר, מבני ציבור בשטח של כ-1,800 מ"ר ומרתפי חניה משותפים בשטח כולל של כ-17,200 מ"ר, על פני מגדל בן 50 קומות מגורים וכאמור בניין מרקמי בן 8 קומות מגורים. פרויקט סמל ממוקם סמוך לפרויקט DUO תל אביב של אפריקה מגורים, שבו מתוכננים שני מגדלים בני 54 קומות כל אחד ובסך הכול 664 יח"ד לצד מתחם מסחר וחניה.

חברת אפריקה מגורים מחזיקה בפרויקט סמל בשיעור של 88% והיתרה בידי בעלים פרטיים החתומים עמה על עסקת קומבינציה למגדל בשיעור 43%. החברה מעריכה כי העבודות יסתיימו ב-2028-2029 והשיווק יסתיים ב-2028.

4,700 דירות בתוכנית ההתחדשות של אבן גבירול

נציין כי בשנה שעברה נתנה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז תל אביב תוקף לתוכנית התחדשות ברחוב אבן גבירול בעיר. התוכנית משתרעת על שטח של 198 דונם משני צדדיו של הרחוב, מנחל הירקון בצפון עד רחוב קרליבך בדרום. מטרת התוכנית היא התחדשות הרחוב על ידי העצמת הבינוי ועירוב השימושים בו והתאמתו לתכנון של הקו הירוק, תוך שמירה על ערכי הרחוב והבינוי הייחודי בו, וכהשלמה לתוכנית הרובעים 3-4 שלא כללו בתחומן את הרחוב. במסגרת התוכנית ייבנו 4,700 יחידות דיור, מהן 2,550 חדשות. 

נזכיר גם כי הוועדה המחוזית מרכז החליטה בינואר האחרון לאשר להפקדה בתנאים את תוכנית בית וגג (50%) ואפריקה מגורים ואפריקה התחדשות (50% יחדיו), לבניית 735 דירות במערב נתניה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מתחם סומיילמרכז תל אביבאפריקה ישראלהיתר בנייהאפריקה מגורים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...