4,700 יח"ד בבנייה של עד 8 קומות: תוכנית ההתחדשות באבן גבירול קיבלה תוקף

התוכנית שמשתרעת על 198 דונם משני צידי הרחוב במרכז ת"א, קיבלה תוקף מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בעיר. במסגרת התוכנית ייבנו 2,550 דירות חדשות. 50% מהבנייה תהיה למגורים, ו-20% מהדירות יהיו קטנות

שיתוף הכתבה
הדמיה של תוכנית ההתחדשות ברחוב אבן גבירול ( דני לזר אדריכלים) הדמיה של תוכנית ההתחדשות ברחוב אבן גבירול ( דני לזר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב נתנה אתמול (ב') תוקף לתוכנית להתחדשות רחוב אבן גבירול בעיר. התוכנית משתרעת על שטח של 198 דונם משני צידיו של הרחוב, מנחל הירקון, בצפון, עד רחוב קרליבך, בדרום.

מטרת התוכנית היא התחדשות הרחוב על ידי העצמת הבינוי ועירוב השימושים בו והתאמתו לתכנון המבוצע של הקו הירוק, תוך שמירה על ערכי הרחוב והבינוי הייחודי בו, וכהשלמה לתוכנית הרובעים 3-4 שלא כללו בתחומן את הרחוב.  

במסגרת התוכנית ייבנו 4,700 יחידות דיור, מהן 2,550 חדשות. נפחי הבנייה המוצעים ברחוב הינם בהתאם לחלוקת תחום ההכרזה של העיר הלבנה: האזור שמחוץ לתחום אזור ההכרזה, ובתחום אזור ההכרזה. מחוץ לאזור ההכרזה התוכנית מאפשרת הריסה ובנייה מחדש עד לגובה של 8 קומות + קומת גג. באזור ההכרזה התוכנית מאפשרת שני מסלולים להתחדשות: הריסה ובניה מחדש עד גובה 6 קומות + קומת גג, ומסלול תוספת לבניין קיים המאפשר תוספת קומה טיפוסית + קומת גג, או עד גובה 5 קומות + קומה גג בנסיגה. 

רחוב אבן גבירול בתל אביב (שאטרסטוק) רחוב אבן גבירול בתל אביב (שאטרסטוק)

התוכנית קובעת גם כי לפחות 50% מהבנייה החדשה תהיה למגורים וקובעת תמהיל דירות מגוון, בו 20% מהדירות תהיינה דירות קטנות, בגודל של 50 מ"ר. בנוסף, מוצעים שימושים בעלי אופי ציבורי לרווחת תושבי האזור, כגון מרפאות, מעונות יום, גני ילדים, סדנאות פעילות לחוגים וחדרי כושר, וכן מאפשרת שימוש מלונאי.

רחוב אבן גבירול הוא אחד המרכזיים בעיר ומהווה גם ציר תנועה ראשי בין מרכז העיר לחלקיה בצפון ובדרום. הרחוב משמש כציר תנועת הולכי רגל, רוכבי אופניים, תחבורה ציבורית, קו רכבת קלה תת-קרקעי ברובו ורכב פרטי. באזור תמהיל שימושים ועסקים מגוון וכן מוקדים ציבוריים ומסחריים כגון כיכר רבין, מבנה העירייה, מבנה לונדון מיניסטור וגן העיר. 

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, ערן ניצן אמר אתמול כי "רחוב אבן גבירול הנו אחד הצירים החשובים בעיר תל אביב. תוכנית אבן גבירול שיזמה העיר תל אביב ואושרה בוועדה המחוזית תאפשר את חידושו של רחוב מרכזי זה על רקע הקו הירוק הצפוי לעבור בו ובנייתו בעיצומה. תוכנית התחדשותו משקפת את חזונה של תל אביב למסחר שוקק סביב קווי המטרו לצד מדיניות עירונית ומחוזית להגברת הבניה סביב קווי הרכבת הקלה, צמצום חניה ומתן עדיפות להולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי הרכבת הקלה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאבן גבירולהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבתל אביבהפקדה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...