הוועדה המחוזית תדון הבוקר בהוספת כ-2,550 דירות לרחוב אבן גבירול בתל אביב

הוועדה לתכנון ובנייה בת"א תדון במתן תוקף לתוכנית ההתחדשות לאורך רחוב אבן גבירול במרכז העיר, בפרויקט שמשתרע על שטח של 198 דונם, במסגרתו ייבנו 4,700 יח"ד בבניינים של 7-9 קומות כשלפחות 25% מהדירות יהיו קטנות. התוכנית מגדירה את השטחים ברחוב בייעוד מעורב של מגורים, מסחר ותעסוקה

שיתוף הכתבה
רחוב אבן גבירול (שאטרסטוק) רחוב אבן גבירול (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב תדון הבוקר (ב') במתן תוקף לתוכנית התחדשות עירונית לאורך רחוב אבן גבירול בעיר. שטח התוכנית משתרע על 198 דונם, על פני רחוב אבן גבירול מנחל הירקון, בצפון, עד רחוב קרליבך, בדרום, ובמסגרתה ייבנו 4,700 יחידות דיור, מהן כ-2,550 חדשות (כלומר תוספת), בבניינים של 7-9 קומות. לפחות 25% מהדירות שייבנו יהיו קטנות.

התוכנית כוללת את שני צדדיו של אבן גבירול ומטרתה היא יצירת תשתית תכנונית לפיתוח הרחוב כציר מרכזי בעיר, תוך שמירה על איכויותיו הקיימות והתאמתו לתכנון של הקו הירוק של הרכבת הקלה. התוכנית מגדירה את השטחים ברחוב בייעוד מעורב של "מגורים, מסחר ותעסוקה", מחייבת חזית מסחרית פעילה כלפי הרחוב, ובנוסף קובעת מגוון שימושים בעלי אופי ציבורי, כגון מרפאות, מעונות יום, גני ילדים, סדנאות פעילות לחוגים וחדרי כושר, וכן מאפשרת שימוש מלונאי.

ציר מרכזי להולכי רגל, רוכבים, תחבורה ציבורית, רכבת קלה ורכב פרטי 

רחוב אבן גבירול הוא אחד המרכזיים בעיר ומהווה גם ציר תנועה ראשי בין מרכז העיר לחלקיה בצפון ובדרום. הרחוב משמש כציר תנועת הולכי רגל, רוכבי אופניים, תחבורה ציבורית, קו רכבת קלה תת-קרקעי ברובו ורכב פרטי. באזור תמהיל שימושים ועסקים מגוון, וכן מוקדים ציבוריים ומסחריים כגון כיכר רבין, מבנה העירייה, מבנה לונדון מיניסטור וגן העיר.

במרבית החלקות ברחוב, גובה הבינוי הקיים כיום הוא 3 קומות מעל קומת קרקע מסחרית. בדפנות כיכר רבין, גובה הבינוי הוא 5 קומות מעל קומת קרקע מסחרית, כשבמרבית המגרשים רצועת המדרכה כלולה ב"זיקת הנאה" לטובת הולכי רגל, ומהווה חלק מהרחוב.

חלק הרחוב שבין הגדה המערבית מארלוזורוב דרומה ובגדה המזרחית משדרות דוד המלך דרומה, כלול בתחום תוכנית הכרזת אונסק"ו של העיר הלבנה, שקובעת הוראות לאזור הזה במטרה לשמר את הערכים האורבניים והאדריכליים הייחודיים לו.

בעת הפקדת התוכנית לפני כשנה, אמר יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן כי "תוכנית אבן גבירול היא תוכנית דגל שמאפשרת לקדם התחדשות עירונית מעודכנת המוטה לטובת פינוי בינוי". מתכנן מחוז תל אביב במנהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר, אמר אז כי "התוכנית מעודדת את התחדשות רחוב אבן גבירול תוך צמצום עדיפות לרכב פרטי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאבן גבירולהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבתל אביבקרליבך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...