לא רק לבניין: הממשלה אישרה מכסה של 5,000 פועלים זרים עבור ענף התשתיות

זאת בנוסף למכסה בת 65 אלף פועלים שאושרה עבור ענף הבנייה, במסגרת תוכנית הדיור של הממשלה. על פי ההחלטה העובדים ייבחנו מקצועית בארץ המוצא על ידי משרד התחבורה

שיתוף הכתבה
שרת התחבורה מירי רגב (רומן ינושבסקי, לע"מ)שרת התחבורה מירי רגב (רומן ינושבסקי, לע"מ)

הממשלה אישרה היום (א') הצעת מחליטים שהגישה שרת התחבורה, מירי רגב, לקביעת מכסה של 5,000 עובדים זרים לענף הבנייה לתשתיות, שתהיה ייעודית עבור עבודות בינוי תשתיות בלבד. מדובר בתוספת למכסת העובדים הזרים עבור ענף הבנייה שעומדת על 65,000 איש, כך שבסך הכל מדובר ב-70 אלף פועלים עבור שני הענפים.

על פי ההחלטה, העובדים הזרים אשר יגויסו לעבודה בבינוי תשתיות ייבחנו מקצועית על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לפני הגעתם לישראל ויופעל מנגנון בקרה שיבטיח הגעה של עובדים מיומנים במקצועות התשתית.

העובדים שיועסקו במסגרת המכסה הייעודית לענף התשתיות, יועסקו במקצועות שאינם כוללים עבודות רטובות, שהעובדים עבורן יגיעו ממכסת העובדים הכללית לענף הבנייה. בין המקצועות עבורם יגויסו פועלים: עבודות מים וביוב בתשתיות, צוותי אספלט, הנחת תשתיות חשמל, רתכים ומסגרים. העובדים שיגיעו במסגרת המכסה שקבעה הצעת המחליטים, יועסקו על ידי תאגידי בניין בעלי היתרים, לטובת עבודות תשתית המבוצעות על ידי קבלני תשתיות, על פי הסכם עם המדינה, חברה ממשלתית או חברת בת ממשלתית, רשות מקומית או תאגיד עירוני לצורך בינוי תשתיות.

ממשרד התחבורה נמסר היום כי "ההחלטה מנחה את שר החוץ ורשות האוכלוסין וההגירה, בשיתוף יתר המשרדים הנוגעים בדבר, לפעול במהירות האפשרית ליישום הסכמים בילטראליים קיימים ולהתקשר בהסדרים ובהסכמים בילטראליים חדשים בהליך מהיר במטרה לאפשר את מימוש החלטה זו ולזרז הגעת עובדים זרים במקצועות התשתית. המשק נמצא במצוקה גדולה מאוד, דבר המביא להעלאת יוקר המחיה והאטה בפרויקטי תשתית מרכזים. דבר זה מחייב הבאת עובדים זרים והתנתקות מהעובדים הפלסטינים".

מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ נמסר: ההתאחדות מברכת על אישור הממשלה את הצעת המחליטים שמאפשרת גיוס עובדים זרים לתחום התשתיות בנוסף לגיוס עובדים זרים לבנייה. החלטה זו חשובה ליכולתו של הענף לתפקד והופכת לקריטית, לאור הצורך הדחוף במניעת המשך האיחור שנוצר בהקמת תשתיות מכל הסוגים, בכל הארץ, יחד עם הצורך הצפוי בשיקום התשתיות בעוטף עזה ובגבול הצפון. עם זאת, לאחר 4 חודשים שבהם המדינה לא מצליחה לייצר פתרון להבאה מהירה של עובדים זרים לישראל, ולנצל את מלוא המכסה של העובדים הזרים שכבר נבחנו ומוכנים להגיע לארץ - חובת הממשלה להוביל מהלכים שיקצרו דרמטית את זמן ההמתנה לכל העובדים הזרים לענף הבנייה והתשתיות. המשק כולו תלוי בהם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד התחבורהפועלי בנייןמירי רגבהתאחדות הקבלנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...