הוועדה המחוזית תכריע היום בתוכנית הענק של קנדה ישראל במתחם "אלקו" ברמת השרון

על פי התוכנית, במקום שבו ניצב המפעל תקודם בניית מתחם מעורב שימושים שיכלול 600 יח"ד קטנות, מהן יוקצו 20% להשכרה, וכ-111 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. בראש המתנגדים לתוכנית עיריית רמה"ש שטוענת ל"פגיעה הנובעת מצמצום אזור התעסוקה, ובעייתיות של החדרת מגורים לאזור סביבתי מטרדי שאינו מתאים לכך"

שיתוף הכתבה
בעלי קנדה ישראל אסי טוכמאייר וברק רוזן על רקע הדמיית התוכנית (אריק סולטן, ישר אדריכלים)בעלי קנדה ישראל אסי טוכמאייר וברק רוזן על רקע הדמיית התוכנית (אריק סולטן, ישר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה של מחוז תל אביב צפויה לדון הבוקר (ב') בתוכנית שיזמה חברת קנדה ישראל שבבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאייר לחידוש "מתחם אלקו" שבאזור התעשייה הוותיק הסמוך לשכונת מורשה ברמת השרון. על פי התוכנית, במקום בשטח שבו ניצב כיום מפעל אלקו. ייבנה מתחם מעורב שימושים הכולל כ-600 דירות, שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-111 אלף מ"ר ועוד כ-30 אלף מ"ר של מבני ציבור ותחבורה, בהם חניון קצה לתחבורה ציבורית.

התוכנית, המתפרשת על פני שטח של 62 דונם, תחומה על ידי הרחובות הנביאים, החרושת, כביש 5 וכביש 4. 4.2 דונמים מהשטח מיועדים לפיה להפקעה לצורך שטחים ציבוריים פתוחים (שצ"פ) דרכים וכיכר עירונית. הבנייה תכלול 3 קומות מסד לתעסוקה, מסחר, פנאי ובילוי ומעליהם בינוי כולל של עד 20 קומות למלונאות או לתעסוקה, עם הפרדה בין קומות המלונאות והתעסוקה.

הבנייה למגורים תכלול 8 בניינים של על 10 קומות. יחידות הדיור על פי התוכנית המוצעת תהיינה יחידות דיור קטנות, כאשר שטח הדירה הממוצע יעמוד על 60 מ"ר ובכל מקרה לא יעלה על 80 מ"ר. 20% מהדירות, כלומר 120 מהן, ייועדו להשכרה ארוכת טווח, כאשר 25% מתוכן בשכר דירה מופחת.. את התוכנית ערך אדר' אבנר ישר ממשרד ישר אדריכלים .

הדיון באישור התוכנית מתנהל לאחר קיומו של הליך התנגדויות, שהעיקרית בהן הייתה של עיריית רמת השרון שטענה ל"כשלים דיוניים בהליך התכנון והדיון בוועדה המחוזית, שדי בכל אחד מהם ובוודאי בכולם יחד, כדי לאיין את החלטת ההפקדה ואף לחייב דיון מחודש". לטענת העירייה לא רק שהתוכנית סוטה מהתכנון הקיים והמאושר לאזור התעסוקה-תעשייה, אלא שהתוכנית לא מתמודדת כראוי עם הבעיות הקשות הנובעות בין השאר "מהפגיעה הנובעת מצמצום אזור התעסוקה, מהבעייתיות של החדרת מגורים לאזור סביבתי מטרדי שאינו מתאים לכך, מבעיות התנועה ובעיות התשתית ועוד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קנדה ישראלרמת השרוןהוועדה המחוזית תל אביבמתחם אלקושכונת מורשה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...