600 דירות קטנות לצד מגדלי משרדים: הופקדה תוכנית מתחם אלקו ברמת השרון

הוועדה מחוזית תל אביב הפקידה את התוכנית של קנדה ישראל, שתכלול גם 150 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר, ועוד 40 אלף מ"ר למבני ציבור. התוכנית משתרעת על שטח של 56 דונם

שיתוף הכתבה
הדמיה של תוכנית מתחם אלקו ברמת השרון (ישר אדריכלים)הדמיה של תוכנית מתחם אלקו ברמת השרון (ישר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה להפקיד את תוכנית אזור התעסוקה מורשה ברמת השרון. התוכנית מציעה הקמת מתחם שישלב מגורים, מסחר ותעסוקה ומבני ציבור, על שטח מפעל אלקו שאינו פעיל כבר שנים רבות. 

התוכנית, שביוזמת קנדה ישראל ושנערכה על ידי אבנר ישר אדריכלים , משתרעת על שטח של כ-56 דונם, והיא הצפויה להוות שער כניסה מזרחי לעיר, בסמוך למחלף מורשה. במסגרת התוכנית מתוכננת בנייה של 206 אלף מ"ר עילי, מעל 90 מ"ר של מרתפים.

במסגרת התוכנית יוקמו שמונה בנייני מגורים בני תשע קומות שבהם יהיו 600 יחידות דיור קטנות (עד 80 מ"ר),שמתוכן 120 יוקצו לדיור בר השגה. כמו כן מתוכננת הקמת שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 150 מ"ר בארבעה מגדלים של עד 20 קומות לאורך כביש 4, שיחוברו בקומות התחתונות, שבהן יהיו שטחי המסחר.

בנוסף, התוכנית מקצה שטח של כ-40 אלף מ"ר למבני ציבור, ובו יהיה בין השאר בית ספר חדש, ושטח לטובת מבנה ציבורי נוסף לרווחת כלל תושבי השכונה. כמו כן, יהיה שטח של כ-7 דונמים לחניון אוטובוסים, ושטח ציבורי עירוני לאחסנה.

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר, אמר לאחר אישור התוכנית כי "הפרויקט מהווה כניסה חדשה ואורבנית לעיר, ונותן מענה משמעותי של דירות קטנות בהישג יד בעיר שבה רוב הדירות הן גדולות".

מישראל קנדה נמסר כי "החברה עמלה מזה מספר שנים בשיתוף עם יועצים כדי להביא בשורה חדשה לעיר ולהקים פרויקט משמעותי שיפיח חיים באזור התעשייה. ניכר כי הועדה המחוזית בראשות היו"ר ערן ניצן ומתכנן המחוז ארז בן אליעזר, שמה לה למטרה לתת מענה למצוקת הדיור ולקדם תוכניות המאזנות בין הצרכים הציבוריים והיזמיים, וזאת בפרקי זמן מהירים" 

עורך התוכנית אדריכל אבנר ישר מסר כי "לאחר שבע שנים של עבודה מאומצת ורצון להתאים את התוכנית לצורכי העיר והיזמים, אני שמח מאוד על אישור התוכנית להפקדה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קנדה ישראלאבנר ישר אדריכליםרמת השרוןארז בן אליעזרהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביבערן ניצןמתחם אלקו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...