מהשנה הבאה: סטודנטים במעונות אונ' ת"א ייהנו מהוזלה בדמי השכירות אם המדד ירד

מהחלטת בית המשפט המחוזי במסגרת הסכם פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד שיכון ובינוי ואונ' ת"א, עולה כי דמי שכירות למעונות הצמודים למדד יהיו דו-כיווניים, כלומר גם במקרה של ירידת מדד הבסיס הקבוע בחוזה, הסטודנטים ייהנו מהוזלה

שיתוף הכתבה
מעונות הסטודנטים בצידו הדרומי של הקמפוס באוניברסיטת ת"א (אורי, ויקימדיה) מעונות הסטודנטים בצידו הדרומי של הקמפוס באוניברסיטת ת"א (אורי, ויקימדיה)

מהשנה הבאה, סטודנטים במעונות של אוניברסיטת תל אביב ישלמו פחות במקרה של ירידת מדד, גם מתחת לסכום שהיה קבוע עד עתה בחוזה. כך עולה מהחלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב השבוע, בעקבות הסדר פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד  שיכון ובינוי ואוניברסיטת תל אביב. לפי ההחלטה, דמי שכירות למעונות הצמודים למדד יהיו דו-כיווניים, כלומר גם במקרה של ירידת מדד הבסיס הקבוע בחוזה, הסטודנטים ייהנו מהוזלה.

את הבקשה לתביעה הייצוגית הגיש בדצמבר 2020 סטודנט שלן במעונות. מי שייהנו מההטבה הם מי שהתקשרו עם שיכון ובינוי בהסכם הרשאה להתגורר במעונות הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, אשר כולל התניית הצמדה שלפיה סכום דמי ההרשאה לא ירד מתחת לסכום בסיסי, וזאת במהלך 7 השנים אשר קדמו להגשת התובענה ועד לאישור הסדר הפשרה. 

התובע טען שאף שדמי השכירות המשולמים על ידי דיירי המעונות על פי החוזה צמודים למדד וכפופים לעליות ולירידות בו, הם אינם מתעדכנים כלפי מטה במקרה שבו המדד יורד מתחת למדד הבסיס המוגדר בחוזה, ולכן טען לחוזה אחיד מקפח - שבו השינוי במדד לא מזכה את הלקוח. הוא ביקש מבית המשפט להורות על ביטולו או שינויו של התנאי האמור כך שהוא יעמוד בהוראות הדין וכן ביקש כי בית המשפט יורה לשיכון ובינוי על השבת סכומי ההצמדה שנגבו מהסטודנטים שלא כדין. עוד טען לנזק לחברי הקבוצה בסך חצי מיליון שקל אם ההתניה תשונה ויוסר ממנה מדד הבסיס, ושל 3,000 שקל בלבד אם ההתניה תבוטל.

שיכון ובינוי , שביקשה לסלק את התביעה, טענה בין היתר שהחוזה נוסח על ידי אוניברסיטת תל אביב כתנאי מחייב ולא הותר לה להכניס שינויים. כמו כן טענה לפגמים טכניים שאינם עומדים בבקשה לייצוגית. בשלב מאוחר יותר צורפה גם אוניברסיטת תל אביב כנתבעת. בבקשה לדחיית התביעה הכחישה האוניברסיטה את טענת שיכון ובינוי שנאסר עליה לשנות את החוזה וכי החוזה נחתם בין שיכון ובינוי לסטודנטים בלבד.

הצדדים הגיעו להסכמה, בלי שמי מהצדדים מודה בטענות שכנגד, שלפיה התביעה נגד אוניברסיטת תל אביב תסולק; החל משנת הלימודים התשפ"ד, שיכון ובינוי תתקן את התניית ההצמדה בחוזה שייתחם בינה לבין הסטודנטים שיבקשו להתגורר במעונות, כך שהיא תהפוך להצמדה "דו כיוונית מלאה", כלומר עדכון דמי השימוש במעונות על פי המדד ייעשה גם במקרה שבו המדד ירד מתחת למדד הבסיסי המוגדר בחוזה.

כמחווה של רצון טוב בלבד אוניברסיטת תל אביב תעמיד לסטודנטים דיירי המעונות, בכל אחת משנות הלימודים התשפ"ד, התשפ"ה ו-התשפ"ו, מלגות מעורבות חברתית בהיקף הגבוה בלפחות 80,000 שקלים מסך המלגות שחולק בשנת הלימודים התשפ"ב (כך שסך ההטבה במשך 3 שנים שלאחר מועד אישור הסדר הפשרה יסתכם בסך של לפחות 240,000 שקלים). הסכום הכולל של מלגות מעורבות חברתית שחולק לסטודנטים דיירי המעונות בשנת התשפ"ב עמד על 439,340 שקלים. 

עוד סוכם כי שיכון ובינוי תשלם גמול למבקש בסך כולל של 40,000 שקל, בתוספת מע"מ, וכן תשלם לבאי כוח המבקש, עורכי הדין זיו איזנר וחוסאם חוסיין, שכר טרחה בסך של 110,000 שקל, בתוספת מע"מ. הסכומים האמורים ישולמו בתוך 21 ימי עסקים מיום הפיכתו של פסק הדין המאשר את הסדר הפשרה לפסק דין חלוט. השופט עודד מאור קיבל את הסכם הפשרה וציין גם כי שיכון ובינוי תשלם למבקש את האגרה בסך 7,500 שקל לתיקון התביעה שבה צורפה אוניברסיטת תל אביב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויבית המשפט המחוזי בתל אביבאוניברסיטת תל אביבתביעה ייצוגיתמעונות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...