הושלמה עסקת הענק: אקסטל רכשה את אדמות הכנסייה היוונית ב-750 מיליון שקל

אקסטל, שכעת העבירה את התשלום האחרון, שואפת להסכם עם קק"ל ועם הדיירים השונים לטובת קידום פרויקטי פינוי-בינוי על הקרקע בירושלים שנרכשה מחברת ניות

שיתוף הכתבה
איש העסקים גארי ברנט (אקסטל)איש העסקים גארי ברנט (אקסטל)

חברת אקסטל, בבעלות יזם הנדל"ן היהודי-אמריקאי גארי ברנט,  השלימה השבוע את רכישת קרקעות אדמות הכנסייה היוונית בירושלים מקבוצת ניות בסך של 750 מיליון שקלים.  עסקת הענק, הנחשבת לעסקה הגדולה ביותר לרכישה בעיר ירושלים ב-100 השנים האחרונות ויותר, נחתמה לפני כשנה  בחודש ינואר 2023  עם קבוצת ניות על הקרקע המבוקשת הכוללת כ-500 דונם. כעת מודיעה החברה כי העבירה את התשלום האחרון  ביום חמישי ובכך מושלמת העסקה השנויה במחלוקת. הרכישה כוללת קרקעות בשכונות טלביה, רחביה וניות, והן מוחכרות לקק"ל בחוזה שצפוי להסתיים ב-2050-2052.

העסקה העלתה שאלות לגבי עתיד כאלף התושבים חוכרי המשנה שגרים באזור שנים רבות. ברנט הצהיר במאי שהתושבים יוכלו לרכוש בעלות מלאה על הקרקע עבור   5,000 שקל למ"ר, לעומת 45 אלף שקל, המחיר לאותה עת. עם זאת  פורסם כי חלק מהתושבים דיווחו שלא קיבלו את ההצעה. על הקרקע בנויים כיום כ-1,000 יחידות דיור וכן בתי מלון, מבני ציבור ומוסדות, שטחים פתוחים, ולמעלה מתריסר מגרשים לפיתוח

החברה החלה בשיחות עם הרשויות, על תוכניות פיתוח והתחדשות עירונית בעיר. שאיפת החברה היא להגיע להסכם הוגן וקבוע עם קק"ל ועם הדיירים השונים לטובת קידום פרויקטי פינוי-בינוי על הקרקע שנרכשה. החברה מתכוונת לנהל מו"מ עם כל הצדדים המעורבים, ובפרט עם הדיירים לטובת מציאת פתרון מקיף והוגן, שעשוי לכלול חתימה על הסכמי מכירה והעברת הבעלות. 

את קבוצת ניות ייצגו בעסקה עוה"ד אברהם אברמן וליאת סאס ממשרד ש.פרידמן אברמזון ושות' ואת אקסטל ייצגו בעסקה עוה"ד אבי פורטן, דעואל פלאי ואלנתן באדל ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי.

גארי ברנט, מנכ"ל אקסטל: "השלמת העסקה כעת מצד קבוצת הרכישה מהווה הבעת אמון משמעותית בשוק הישראלי ובפרט בעיר ירושלים. מעבר לפוטנציאל הרב שאנו רואים בעסקה זו, אנחנו מאמינים כי למרות המלחמה והאתגרים שבה נמצאת ישראל, שוק הנדל"ן צפוי לצמיחה אדירה מיד בתום הקרבות. אנו נמצאים בימים אלה בשיחות עם כל הצדדים המעורבים, לרבות קק"ל והדיירים ומקווים למצוא פתרון הוגן עבור כולם".

מהמטה לחכירה הוגנת שמייצג את תושבי השכונות נמסר בתגובה: "השלמת העסקה שבוצעה היום מאפשרת לחברה זרה להשתלט על שכונות שלמות בירושלים שבהן מתגוררים אלפי אנשים, ולאיים בגירושם מבתיהם. בכל העולם המערבי החוק אוסר על כך ורק בירושלים המדינה וקק״ל שותקות ולא נוקפות אצבע ומותירות את החוכרים טרף לספסרי קרקעות. זאת בניגוד להתחייבויות של קק״ל והמדינה להגן על החוכרים. ממשלת ישראל קק״ל ועיריית ירושלים מחלקות את ירושלים לכל המרבה במחיר". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ירושליםאקסטלגארי ברנטהכנסייה היוונית-אורתודוכסיתעסקאות מקרקעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...