גארי ברנט רכש את קרקעות הכנסייה היוונית בירושלים מחברת ניות תמורת 750 מיליון שקל

על הקרקעות שרכש איש העסקים האמריקאי יש כיום 1,000 יחידות דיור, בתי מלון, מבני ציבור ועוד, בשכונות מרכז העיר. הסכם החכירה של קק"ל בקרקע מסתיים ב-2051, ואז ייאלצו התושבים לנהל מו"מ מול הבעלים על חידוש חוזי החכירה. מהצד של המוכרת - ניות קוממיות, הובילה את העסקה משפחת בן דוד

שיתוף הכתבה
מרכז ירושלים (שאטרסטוק)מרכז ירושלים (שאטרסטוק)

חברת הנדל"ן האמריקאית אקסטל שבבעלות איש העסקים ויזם הנדל"ן היהודי-אמריקאי גארי ברנט רכשה את אדמת הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית במרכז ירושלים מחברת ניות קוממיות השקעות, בסכום של 750 מיליון שקל. על הקרקע בנויים כיום כ-1,000 יחידות דיור וכן בתי מלון, מבני ציבור ומוסדות, שטחים פתוחים, ולמעלה מתריסר מגרשים לפיתוח. העסקה נחתמה בסכום כולל של 750 מיליון שקל. הקרקע מוחכרת לקרן קיימת לישראל עד 2051, עם אופציה להארכה בתנאי השכרה מחודשת על בסיס שווי השוק.

מיקום קרקעות הכנסיה שבבעלות ניות, הן בשכונות מרכז העיר המבוקשות בהן טלביה וניות. במקום נחתם לפני עשרות שנים הסכם חכירה בין קק"ל לכנסייה, אך זה מסתיים בשנת 2051, ואז ייאלצו אלפי התושבים לנהל מו"מ מול הבעלים על חידוש חוזי החכירה. כבר היום ישנו קושי רב לרכוש דירות באזור, והדירות שנמכרות סופגות ירידת ערך משמעותית בשל חוסר הוודאות.

אקסטל נוסדה על ידי ברנט ב-1989 והפורטפוליו שלה כולל יותר מ- 2.3 מיליון מ"ר של פרויקטים שפותחו עד כה וכאלה שנמצאים בפיתוח. ברנט הוא גם הבעלים של אקסטל בע"מ, שהנפיקה אג"ח בבורסה הישראלית במהלך שמונה השנים האחרונות. את אקסטל ייצגו בעסקה עורכי הדין אבי פורטן ודעואל פלאי ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי.

לאורך השנים יזמה קבוצת בן דוד, שמחזיקה בנתח מניות- קוממיות, מספר רב של פרויקטים בכמה תחומים: מגורים, מלונאות, מסחר ותעשייה. הקבוצה עוסקת גם בהתחדשות עירונית, כשברזומה שלה יש גם את פרויקט מגדלי אדומים במעלה אדומים – שבעה מגדלים שיכללו 750 דירות, במקום 147 דירות קיימות. הפרויקט נמצא כרגע בסטטוס היתר בנייה וצפי אכלוסו הוא ב-2026.

לדברי ברנט, "זה מצב שבו כולם מרוויחים: מדינת ישראל, העיר ירושלים, התושבים ואקסטל. יש לנו מוניטין רב עם פרויקטים מסובכים בארה"ב, ובכלל זה פרויקט Belnord במנהטן, שכלל דיירים במצבים מורכבים. אנחנו הולכים להתייחס לדיירים בירושלים באותם כבוד והגינות כפי שאנחנו עושים בכל הפרויקטים שלנו. הפרויקט יחזק את הקשרים של אקסטל עם השוק הישראלי ויאיץ את הפיתוח של מרכז ירושלים".

מנכ"ל קבוצת בן דוד, נועם בן-דוד, מסר כי, "נכנסנו לפרוייקט הזה לפני יותר מעשור, אחרי שנקלע למבוי סתום בין קק״ל לבין הכנסייה, והצלחנו לפתור קונפליקט שמדינת ישראל לא הצליחה לקדם, למרות מאמצים רבים. ביצענו עסקה שנחשבה בלתי אפשרית, וגם מסוכנת מאוד כלכלית. כיום, אחרי שהושלמה גאולת הקרקע, אנחנו מעבירים את הפרוייקט בלב רגוע וביד בוטחת למי שישלים אותו בשנים הבאות. ברנט הביע מחוייבות לפעול בשיתוף פעולה עם קק"ל והרשויות בירושלים ליצירת פתרון לתושבים ולפיתוח העיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ירושליםאקסטלגארי ברנטניות קוממיותקרקעות הכנסייה היווניתמשפחת בן דודנועם בן דוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...