שר הפנים לראשי הרשויות: סגירה גורפת של אתרי בנייה מעלה קשיים משפטיים משמעותיים

לאחר ששורת רשויות מקומיות הודיעו על עצירת או הגבלת הבנייה בתחומן, פנה משה ארבל לראשי הרשויות, והזהיר מקריסת חברות ופיטורי עובדים. "הקפידו על פעולה במסגרת הסמכויות המוקנות לכם והימנעו מפעולות שיש בהן כדי לפגוע במשק"

שיתוף הכתבה
שר הפנים משה ארבל (גדעון שרון, לע"מ)שר הפנים משה ארבל (גדעון שרון, לע"מ)

שר הפנים, משה ארבל, פנה היום (ד') במכתב לראשי הרשויות המקומיות והאזוריות בארץ, וביקש מהן להימנע מסגירת אתרי בנייה "בהיעדר סמכות משפטית קונקרטית והנחייה ביטחונית לעשות כן", זאת, לאחר ששורה של רשויות מקומיות הודיעו על עצירת או הגבלת הבנייה בתחומן. לדבריו הדבר עלול להוביל לקריסת חברות ופיטורי עובדים. 

בין הערים שהודיעו על עצירת הבנייה נמצאות תל אביב, רמת גן, בית שמש, בני ברק, כפר סבא וראשון לציון. השר ארבל כתב כי "בשבוע האחרון הובאו בפני כמה מקרים בהם החליטו ראשי רשויות, על דעתם בלבד, להורות על הפסקת עבודתם של אתרי בנייה בעירם באופן גורף. אני מבקש להביא לתשומת ליבכם שסגירת אתרי בנייה באופן גורף, במקום שאין הנחייה ביטחונית לעשות כן מצד פיקוד העורף או גורם מוסמך אחר, מעלה קשיים משפטיים משמעותיים בדבר סמכות העירייה וראש העיר לקבוע כן".

עוד הוסיף ארבל, כי להפסקת העבודות בימים אלו יש "השלכות דרמטיות על המשק בשל הקפאת שוק הדיור ואיחור במסירת דירות, התרומה הצפויה ליוקר המחייה ולעלות הדיור והפגיעה הכלכלית הקשה הצפויה לחברות שונות ועשויה להוביל עד כדי קריסת חברות ופיטורי עובדים".

"אבקש שתיקחו דברים אלו לתשומת ליבכם תוך הקפדה על פעולה במסגרת הסמכויות המוקנות לכם ותוך הימנעות מפעולות שיש בהן כדי לפגוע בפעילות המשק בתקופה קשה זו". 

ארגון הקבלנים והבונים של מחוז תל אביב שלח אתמול מכתב התראה אל מנכ"ל עיריית תל אביב-יפו, מנחם לייבה, בדרישה לאפשר את חידוש פעילות אתרי הבנייה בעיר, בטרם יפנה הארגון לערכאות משפטיות. זאת בעקבות החלטת העירייה על סגירה גורפת של כלל אתרי הבניה בעיר, מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל".

רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, עמית גריידי, קרא אתמול לחדש את פעילות אתרי הבנייה בכפוף לכללים שפרסם, וכתב כי חוסן המדינה מחייב כי פעילות המשק תימשך כסדרה ומבקש מציבור הקבלנים לחדש את הפעילות באתרי הבנייה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אתר בנייהשר הפניםמשה ארבלחרבות ברזלראשי רשויות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...